Åtskilligt billigare och tillräckligt snabb, tycker många."varför köpa fz8 när fz1 finns i näst intill samma chassi"????
Åtskilligt billigare och tillräckligt snabb, tycker många.
Jag hade 1gen Fazer1000 och det är väl egentligen inget fel på den.
Fast jag tycker fotpinnarna satt för lågt/långt fram (fazer 1000) och den är tung.
Skulle jag spekulera på liknande hoj idag så spöar MT09 denna på pappret på ungefär alla punkter så jag har lite svårt att se vem som är den tänkta intressenten.
Men gillar man något så gör man och det är inte alltid det går att motivera med rationella skäl.
FZ8 har väl varit med mycket längre än MT09 och går att få för en riktigt bra peng.
Köper man helt nytt så är det väl om man föredrar en radfyra.
Skillnaden mellan MT07 och FZ8 borde inte vara jättestor. Mer motorcykel, skriver du. Berätta mer om det!Jag har inte kört så mycket med min FZ8 än men har haft en MT07a innan, denna känns mycket mer ”Motorcykel”. 106hk har dom dessutom Min har PC och helsystem vilket jag även hade på MT07an. Min är helvit men skulle vilja ha nån dekor på den (typ som jubileums versionen) fast kanske grått/svart, nån som vet om man kan köpa färdigt eller det får bli att lämna till nån som kan det där med tryck o foliering?
Skillnaden är rätt stor. MT07 är väldigt liten och kompakt. FZ8 är mer vuxen och mer potent motor i högre varv och hastigheter. Känns numret större på alla sätt.Skillnaden mellan MT07 och FZ8 borde inte vara jättestor. Mer motorcykel, skriver du. Berätta mer om det!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|