Fzr 1000

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Jag funderar på en Fzr 1000 -90. Den har gått ca 7700mil. Den är pedandtskött av en ägare de sista 4000milen, drar normalt med olja alltså inte överdrivet mkt som är vanligt hos dessa modeller. Växellådan är fin, inga växlar hoppar ur. Service är regelbunden gjord. Kopplingen är bytt till en kevelar-kopplin. Dynojet-kit, slipon och KH-filter finns på. Motorn låter bra och den går kanon! Nu undrar jag om jag skall välja denna långmilare istället för en kanske sönderkörd lågmilare. Vad hade ni gjort? Den har ägts av en pedantisk 40-åring de sista 4 åren.

Vet någon vad som står i BIKE-testet om denna hoj.

MVH/ Dadde

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Hellre många mil & välskött än en lågmilare som är nedkörd. Tycker jag iaf.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Vadå långmilare, den har ju bara gått 7700?

Köp direkt, inget att bråka om.

saik78

I rymden kan ingen höra dig gråta.
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda XRV 750 -96, KTM 250, EX 440
Grym motor med vrid över hela registret. Kör ifrån många av dagens hojjar. Kolla styrlagret, brukar glappa.
Inget dåligt köp till rätt pris dvs 25-30´,
Problemet med dessa hojar är att de har en del år på nacken med slitage därefter, och de är lika dyra att reparera som nya bågar.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
UltraMarine skrev:
Enligt mek på mcvaruhuset så är 3500mil långt för en FZR... vet inte riktigt om jag tror på det.

var det när du skulle sälja en? :rofl

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
NU ÄR MIN DRÖM UPPFYLLD!!! :yoparty :yoparty :banana :banana

Jag köpte den fast det var en långmilare, den är skitsnygg, med tailraisers plus att den är höjd extra där bak, JIPPIE :banana

Fortsätt gärna lämmna kommentarer om det var ett bra köp eller inte!

/Dadde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dadde skrev:

Jag köpte den fast det var en långmilare, den är skitsnygg, med tailraisers plus att den är höjd extra där bak, JIPPIE :banana

/Dadde

:tummenupp Grattis. En FZR 1000 är ett bra köp, mycket hoj för pengarna. Vad fick du ge?.

I biketest 2002 står det om FZR 1000, du kan beställa numret från Bike. Fick + "för den grymma motorn med enormt vrid, väldigt allround. Minus för att den känns stor".

/Lena.

Last edited:

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Dadde skrev:

/Dadde

Passa dig för kedjespänningen. Är den så höjd så har svingen en ganska kraftig vinkel nedåt. Det innebär att när hojen belastas av din vikt så spänns kedjan ganska mycket. Detta kan haverera lagret för utgående drivaxeln.
Sätt en tung person på hojen och checka sedan kedje spänningen alltså.

Du kan också få rejält styrfladder om den är höjd rejält, så ta det varligt i början.

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZR 1000
Dadde skrev:

/Dadde

Grattis till en mycket trevlig hoj, och välkommen i gänget av FZR-åkare.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:tummenupp :tummenupp
Dadde skrev:
Jag funderar på en Fzr 1000 -90. Den har gått ca 7700mil. Den är pedandtskött av en ägare de sista 4000milen, drar normalt med olja alltså inte överdrivet mkt som är vanligt hos dessa modeller. Växellådan är fin, inga växlar hoppar ur. Service är regelbunden gjord. Kopplingen är bytt till en kevelar-kopplin. Dynojet-kit, slipon och KH-filter finns på. Motorn låter bra och den går kanon! Nu undrar jag om jag skall välja denna långmilare istället för en kanske sönderkörd lågmilare. Vad hade ni gjort? Den har ägts av en pedantisk 40-åring de sista 4 åren.

Vet någon vad som står i BIKE-testet om denna hoj.

MVH/ Dadde

Tror det är mycket värre att köpa en ´nedkörd 4000-5000 mil.

Min hade gått 7600 mil när jag köpte den i juli månad, nu är den på väg mot 8200 mil utan probs, förutom lite oljeförbrukning, men det är snarare regel än undantag, men oljenivålampan brukar fungera fin-fint på dessa :tummenupp
Ju mer jag kör ju mer nöjd blir jag,är lite "rädd" för att byta, för skall man ha något nyare kommer man säkert få något effektsvagare med mindre vrid, skall man ha motsvarande så kostar det både i inköp och försäkring, Ok nyare hoj säkert underbart med tajjtare känsla i allt, men vi har 5 ventilsmotorer o exup det är värt en förmögenhet bara det!!

Bra köp!

Last edited:

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
Man Tackar!!!

Lite segt att ställa av den i ca 5 månader bra :(
Man vill ju ut och köra direkt :yoparty Men den som väntar på något gott :D

Växellådan är fin på den. Men när tycker ni det är dags att byta kolvar och kolvringar? Motorn låter fin-fint men den har ju gått ett antal mil nu??

MVH/Dadde

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...