peppureikä
Guest
Är ute efter en bra fzr 1000 , hur e det som sporthoj...?vilken årsmodell är bäst att köpa o vad finns det det för nackdelar som man ska se upp...????
Njaa,Honda har jag haft (125cb) som läckte olja som fan o startade aldrid Kawasaki har jag oxå haft så nu e jag sugen på en Yamma!!! Hur e det förresten med Hondan ???Kan man få nån bra för 35-40 tusen...???Rasorblade skrev:Vilken årsmodell är du ute efter?!
Vore jag dig skulle jag kolla lite på Honda CBR 900 RR. Bättre, roligare och häftigare hoj.
Om du inte skall ut och köra touring och ha böna på pallen....
UKE skrev:Njaa,Honda har jag haft (125cb) som läckte olja som fan o startade aldrid Kawasaki har jag oxå haft så nu e jag sugen på en Yamma!!! Hur e det förresten med Hondan ???Kan man få nån bra för 35-40 tusen...???
UKE skrev:Njaa,Honda har jag haft (125cb) som läckte olja som fan o startade aldrid Kawasaki har jag oxå haft så nu e jag sugen på en Yamma!!! Hur e det förresten med Hondan ???Kan man få nån bra för 35-40 tusen...???
Brutus skrev:FZR1000 är en kalashoj. Jag sålde min -91 för lite över en månad sen. Dessvärre så satte sig ventilerna på den efter 4-500 mil och det är ingen billig historia alls.
Under de två åren jag hade den så gick den dock perfekt. Godkänt ös i knotan och försäkringen var mycket skälig (betalade själv knappt 300:-/mån halvförsäkrat). Från -91 och framåt så ser de också någrlunda vettiga ut också.
Du får såklart räkna med att det inte är en helt smidig maskin. Dryga 240kg fulltankat är ganska mycket att brotta ner när det börjar svänga, men på motorvägen så var den helt fantastisk. Stabil även när man pressade ur den ordentligt.
Holger skrev:Fzr är en kalas hoj utom till wheelies och kurvor,rakt fram äter den cbr till frukost.
vore jag dig o hade 35-40 skulle jag köpa en 98:a zx9r,kan dock hända att du behöver nån tusing till men det är värt det.
R1 vore naturligtvis bättre men dom är lite dyrare har jag fått för mig,motorn i r1 är betydligt trevligare än i kawan.
Mangoo skrev:Jag sålde min FZR för ett par veckor sedan och har haft den i fyra år. Jag har varit mycket nöjd med den. Visst, det är en gammal dam som är lite tung i gumpen men så länge du är en normalavancerad förare är det inget som hindrar dig. Skall du ut på bana och jaga rettor är det helt fel hoj , men på normala landsvägar ligger den som ett lok i kurvorna. Tillfällena när den blir lite tungjobbad (som folk här nämner) är när det är väldigt snäva kurvor som snabbt byter håll. Men vaddå, då är det ju bara att släppa lite på gasen och inse att du inte hänger på gixxer750'n som ligger framför just på den här vägen
Motorn är underbar. Drar bra genom hela registret och slutar inte förrän det är rött. Är väldigt förlåtande om man ligger på fel växel också. Du kan i princip tuffa omkring inne i stan på 5:an. Beror väl på att den är ganska råstark.
Jag hade problem med frambromsarna. Det var nån skiva som hade slått sig lite. Har läst att det förekommer på FZR:erna. Det är ganska dyrt att byta också, man får nog räkna med 5000 om man gör det själv.
Har kört mycket tillsammans med en zx9r från sent 90-tal. Jag körde inte ifrån den men jag blev defenitivt inte ifrånåkt. Den som sitter på hojen påverkar mer än vad skillnaden i prestanda gör.
Skall du köpa FZR 1000 vill du nog ha en 90-talare. Den har kraftigare motor bättre chassi och bättre kvalitet
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |