fzr 1000

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
 

kavakungen

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki 900 GPZr 1992
fzr

christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
Hej.Jag hade 750 samma motor,fast 750.Ingen promlem med motor.Inte heller med ventilena.20 ventill

:) :)
christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
Köp.
 

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
det får nog bli en fzr tycker dom är sjukt snygga måste bara sälja min dr 800 först någon som är sugen :hihi
 

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
finns det ingen som har koll på detta?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ventilerna går ner sig? Vad menas med det?

Dom är ju kända för att börja dricka olja efter ett par tusen mil. Kolla noga så den inte blåryker
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Har aldrig haft några sådana problem med min.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Modellen har inte mer problem med ventilerna än någon annan hoj från tidigt 90-tal med de milen. Avgörande är hur den körts och skötts. Det som då och då drabbat FZR 1000 -ägare är onormalt hög oljeförbrukning, i synnerhet på de tidigare modellerna 87-88, annars är motorn slitstark. -89 uppdaterades den rätt rejält och man fick ned oljeförbrukningen. En detalj: modellen är inte helt lätt att meka med. Kolla lådan ordentligt...rasar den så måste du riva hela motorn och det är inte gjort i en handvändning.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
christian8371 skrev:
Det blev en fzr 1000 94a med dynojet :D nu vill jag ha sommar :banana tack för svaren :Bugar

Grattis :tummenupp .

Jag och 2fast4some har haft en FZR 1000 -93.
Precis som många redan har skrivit så dricker den massor med olja. Tuvärr så fick vi problem med just cylindrarna, gick bara på en så den såldes till en som gillade att meka. Hade gått på runt 10000 att fixa.
Saknar den faktiskt lite när man ser den :( , många underbara mil bakpå den. :banana
 
Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Vid problem med att den bara går på vissa cylindrar xå kolla tändkablar, tändhattar och tändspolar. Jag hade samma problem på min -91:a och det gick fort att fixa. Tändkablarna hade oxiderat så mycket i tändhattarna att stiften inte fick gnista. Jag kapade helt sonika av kablarna en liten bit, polerade bort all oxid i tändhattarna och i andra ändan vid spolarna gjordes likadant och det funkade klockrent.

Kolla också att förgasargummina inte har torrspruckit av värme.

Trevlig hoj i alla fall!
 

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
2fast4hjo skrev:
Grattis :tummenupp .

Jag och 2fast4some har haft en FZR 1000 -93.
Precis som många redan har skrivit så dricker den massor med olja. Saknar den faktiskt lite när man ser den :( , många underbara mil bakpå den. :banana

japp olja vill den ha men det är som man brukar säga "det kostar att ligga på topp" nu ska man bara försöka behålla kortet. det var lättare med min gamla dr 800s :D :banana
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Min dricker lite olja vid hård körning men annars inte så farligt.
Har iofs bara gått 3800mil.

Det enda som strulat är att ett av mina Yausa batterier (sluten typ) lagt av.
 

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
UltraMarine skrev:
Min dricker lite olja vid hård körning men annars inte så farligt.
Har iofs bara gått 3800mil.

Det enda som strulat är att ett av mina Yausa batterier (sluten typ) lagt av.

min har bara gått 3900mil ska prova att köra på lite mer trög flytande olja nästa år och se om det blir bättre. annars så kör vi tills det rasar :yoparty sen byter jag motor :D det kostar ju lika mycket att köpa en motor från skroten som att renovera den man har.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
christian8371 skrev:
min har bara gått 3900mil ska prova att köra på lite mer trög flytande olja nästa år och se om det blir bättre. annars så kör vi tills det rasar :yoparty sen byter jag motor :D det kostar ju lika mycket att köpa en motor från skroten som att renovera den man har.

Nackdelen är att den motorn kanske inte har så många mil innan det är dags att renovera den med...

Jag skulle nog välja en renovering för då vet jag att motorn är som ny.

Jag kör helsyntet OKQ8 20W50 och byter var 600:e mil eller oftare.

FZR 92 - snygg färgsättning
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top