FZR-bygge

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Nu har projektet rullat igång. Ett litet ett som ser ut att växa. :va Började igår med att försöka få dit r1-röven jag införskaffat. visar sig att det inte finns ett enda fäste som stämmer. Det kom förvisso inte som nån överraskning,det är ju trots allt helt olika modeller som det dessutom skiljer 9 år på. Då kommer vi till första hindret: Underplasten. Naivt nog trodde jag att jag skulle kunna få originalet att funka :huvet Det var ju bara att glömma, så nu står det still tills jag hittar en original undertray. Nån som har en liggande? Är det nån som kan tala om för mig vilka årsmodeller som är lika? Har en -01 kåpa. Jag la ut en köpes annons, men jag vet hur ofta jag själv kollar dessa :rolleyes: så jag hoppas den här drar mer uppmärksamhet.

//Morgan

Reco

Blessed from above
Gick med
7 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Mojjje skrev:
Nu har projektet rullat igång. Ett litet ett som ser ut att växa. :va Började igår med att försöka få dit r1-röven jag införskaffat. visar sig att det inte finns ett enda fäste som stämmer. Det kom förvisso inte som nån överraskning,det är ju trots allt helt olika modeller som det dessutom skiljer 9 år på. Då kommer vi till första hindret: Underplasten. Naivt nog trodde jag att jag skulle kunna få originalet att funka :huvet Det var ju bara att glömma, så nu står det still tills jag hittar en original undertray. Nån som har en liggande? Är det nån som kan tala om för mig vilka årsmodeller som är lika? Har en -01 kåpa. Jag la ut en köpes annons, men jag vet hur ofta jag själv kollar dessa :rolleyes: så jag hoppas den här drar mer uppmärksamhet.

//Morgan

Verkligen intressant projekt!
Vad ska du göra med gamla bakdelen? Om det är samma som på -91s årsmodell så köper jag gärna kåpan över passagerarsadeln.

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Reco skrev:
Verkligen intressant projekt!
Vad ska du göra med gamla bakdelen? Om det är samma som på -91s årsmodell så köper jag gärna kåpan över passagerarsadeln.

När jag ser att jag får allt att klaffa ska jag komma ihåg det. :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mojjje skrev:
Yes...vet att LiCro har ägt den.
Känner killen som ägde den innan LiCro. Får man lov att fråga vad du gav för den? PM om du inte vill skriva i tråden!

Annars får jag lyckönska dig med bygget. Tänkte själv modifiera min FZR bland annat genom att bygga seatpipe på den. Det var dock ett projekt som aldrig genomföres innan jag sålde den.

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
hållundan skrev:
Känner killen som ägde den innan LiCro. Får man lov att fråga vad du gav för den? PM om du inte vill skriva i tråden!

Annars får jag lyckönska dig med bygget. Tänkte själv modifiera min FZR bland annat genom att bygga seatpipe på den. Det var dock ett projekt som aldrig genomföres innan jag sålde den.

Man tackar....

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Är det någon som vet om 98:ans undertray (original) passar bra till 01:ans bakkåpa? av nån anledning verkar 01:ans vara en bristvara, men tror jag kan få tag på en 98 rätt snabbt...... :gnissla

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Ok...nu har jag kommit så långt att undertray:en börjar få rätt passform och bakkåpans läge börjar se rätt ut. Nu börjar andra frågor dyka upp...t.e.x vart ska jag göra av laddningsregulatorn för att den ska få bra kylning? Vart hittar jag ett expansionskärl som passar underpassagerarsadeln? nån som vet vilka hojar som har små kärl? Hur ska jag göra med lås till passagerarsadeln? :va

/Morgan

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Jaha...Nu har bygget stått still ett tag då temperaturen har varit för låg och min arbetsplats är ett kall garage med en kupéfläkt som enda värmekälla....verktygen blir så helvetiskt kalla!!! Och så kom julen farande mitt i alltihop också.... Dock har jag fått ihop allting för provpassning och det kommer bli grymt mycket snyggare än FZR:ens originalröv. Kommer slänga upp lite bilder när kameran kommer med till garaget. God fortsättning på er alla!!! :tomten

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
Bilder....

Nu har jag äntligen fått tummen ur :arsele och tagit lite bilder....Det är inte så mycket kvar att göra,mest praktiska lösningar. Ska bara fixa en stöd-båge för passagerarsadeln, ett expansionskärl som passar under densamma, fäste för bakljus och bredda sadeln.....Nån som är en jävel på Photoshop som skulle kunna färglägga bakröven med rätt färger så jag kan få en bild av hur det kommer bli? :hoppa

Mvh

Morgan

Bifogat

• DSC00959.JPG
    DSC00959.JPG
    106.7 KB · Visningar: 500
  • DSC00964.JPG
    DSC00964.JPG
    127.7 KB · Visningar: 303
  • DSC00966.JPG
    DSC00966.JPG
    106.4 KB · Visningar: 225

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Mojjje skrev:
Nu har jag äntligen fått tummen ur :arsele och tagit lite bilder....Det är inte så mycket kvar att göra,mest praktiska lösningar. Ska bara fixa en stöd-båge för passagerarsadeln, ett expansionskärl som passar under densamma, fäste för bakljus och bredda sadeln.....Nån som är en jävel på Photoshop som skulle kunna färglägga bakröven med rätt färger så jag kan få en bild av hur det kommer bli? :hoppa

Mvh

Morgan

Har fixat lite grann med din hojj. Tog mig friheten o dumpa stänkskärten och la till lite stripes. Samt sjustera sadlarna. Vad tycks? :tummenupp

Bifogat

• fzr_makeover copy (Small).jpg
    fzr_makeover copy (Small).jpg
    55.3 KB · Visningar: 530

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blir ju kalasbra det där.

Sen när grejerna är lackade vore det intressant att se (på lite närbilder) hur sadeln går ihop med resten av bakdelen.

:tummenupp

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
metkallica skrev:
Har fixat lite grann med din hojj. Tog mig friheten o dumpa stänkskärten och la till lite stripes. Samt sjustera sadlarna. Vad tycks? :tummenupp

Fyfan va bra!! tack för hjälpen...det blev kalas :yoparty . Sadlarna kommer att justeras ungefär som du gjort....möjligen kommer passagerarsadeln fortfarande ligga något högre, samt förarsadeln att sträcka sig längre bak, då den måste täcka fästpunkterna och gluggen på 2*3 cm jag var tvungen att kapa i kåpan. Stänkläppen kommer inte försvinna helt. iaf inte än, då plåten och blinkers ska hänga där.... :va

Tack åter igen!!

Mvh

Morgan

hållundan skrev:
Blir ju kalasbra det där.

Sen när grejerna är lackade vore det intressant att se (på lite närbilder) hur sadeln går ihop med resten av bakdelen.

:tummenupp

jag kommer lägga upp bilder allt eftersom det händer nåt i garaget i fortsättningen...har gått med snigelfart pga temperaturen den sista tiden.... :rolleyes:

2fast4hjo skrev:
Japp...den hojen har man sett ett par gånger.

Roligt att följa detta bygge :tummenupp

Roligt att nån mer än jag intresserar sig för det.... :banana

superstreetbike

SpeedJunkie
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
R1 2002
Fizzer bygge

Ska oxå börja på mitt FZR-projekt nu, har precis köpt en 01 R6 tail på e-bay.
Du ser ut ha kommit en bra bit på ditt, najs.
Var fick du tag på baklyse o baksäte?

Här är bild på min hoj o tail.

Bifogat

• 01 tail.JPG
    01 tail.JPG
    15.2 KB · Visningar: 122
  • 10-09-05_1723.jpg
    10-09-05_1723.jpg
    40.4 KB · Visningar: 189
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...