FZR Strypning?

kithseefried

speed is life!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
lammhult
Hoj
fzr 1000 -87 i delar
BiB skrev:
När vi ändå är inne på flåset...Följdfrågan blir ju genast: E de en fördel eller nackdel att behålla EXUD skrammlet? Vissa hävdar att man förlorar en del på botten, men att det öser på lite bättre efter ca 5000 rpm, kanske är en smaksak va man är ute efter.

jag har ju en med och en utan exup

skillnaden är gigantisk den gamle känns ju som en sur gammal cross 2takt: händer inget under 5500

men den nye har ju ett sånt gott vrid så det blir fän så skojjigare att åka :tungan
 

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Hästevik
Hoj
Yamaha MT-09
kithseefried skrev:
jag har ju en med och en utan exup

skillnaden är gigantisk den gamle känns ju som en sur gammal cross 2takt: händer inget under 5500

men den nye har ju ett sånt gott vrid så det blir fän så skojjigare att åka :tungan
Om jag fattar detta rätt :kocko så är det en klar fördel att behålla FeDuP :rofl
 

kithseefried

speed is life!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
lammhult
Hoj
fzr 1000 -87 i delar
BiB skrev:
Hihi. jag menade med fedup=exup...är det bättre eller sämre att behålla detta på :banana

jag tycker att den ska vara kvar. det är ju trist om man måste ha ett högt varvtal hela tiden om det ska hända något, eller?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Nu har ju inte jag kört en FZR utan EXUP, enda gången det är på tal om att skrota EXUP är ju om man klämmer på ett helsystem.
Men jag har svårt att tro på att ett helsystem skulle leverera samma jämna effektkurva som man har med EXUP.
Det finns väl iofs andra fördelar med ett helsystem.
Man har ju väldigt trevligt botten och mellanregister med EXUP iaf, det skulle inte jag byta bort mot en ketchupkurva.
//Tobbe
 

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Hästevik
Hoj
Yamaha MT-09
tobbeviking skrev:
Nu har ju inte jag kört en FZR utan EXUP, enda gången det är på tal om att skrota EXUP är ju om man klämmer på ett helsystem.
Men jag har svårt att tro på att ett helsystem skulle leverera samma jämna effektkurva som man har med EXUP.
Det finns väl iofs andra fördelar med ett helsystem.
Man har ju väldigt trevligt botten och mellanregister med EXUP iaf, det skulle inte jag byta bort mot en ketchupkurva.
//Tobbe
Detta låter toppen, det är bara till att söka ett bra slip-on...och njuta av ljudet, tackar för smarta svar :Bugar
 

VFR800VTEC

Galning
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
1999,BMW K1200RS
BiB skrev:
1322860 Efter att ha brötat runt ett tag med hojen och även jämfört mig lite på gatan med andra, och med senaste kontroller, så tror jag faktiskt inte gammelronken är strypt...strypningen sitter nog snarare i rullen, som tycks ha en oändlig slagländ :)
Tror det är läge och gå tillbaka till moppetiden och skaffa "snabbgas" från Hobbex. Om ni minns "För snabbare och rivigare starter" :rofl :rofl
Självklart, på önskelistan står ett nytt blås högst just nu, ingen blir ju lycklig över den skorstenen som sitter på orginal :(

Hum. Försöker få lite liv i den här tråden igen. Jag är helt övertygad om att min är strypt. Nu när din inte var det, sladden som skulle jordas, vart ska den? Behöver lite hjälp så jag kan få fart på gammelhojen..(FZR 1000).
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top