Har planer på att turbokonvertera motorcykeln och jag har självklart några frågor.
Förgasare
Keihin CVKD34
Förgasarna har ju inget utstick på på den sidan luftburken sitter på så jag har problem med att få fast ett plenum. Har tänkt ta plattjärn och lägga över varje förgasare och borra hål, skruva fast och sen svetsa dit rör som går till plenum. Men så är det ju det att det är massa "munstycken?" innan själva förgasarna. Vad är dom till och kommer dom att störas om jag kör med den konstruktionen jag tänkt? Bifogar en bild så ni ser hur det ser ut.
Turbo
Förslag på lämplig turbo? Läste någonstans att en 600 pumpar som en 1.8liters bilmotor. Om det stämmer skulle ju ett aggregat från en 200sx s13 kanske funka bra.
Det är dom där 2 frågorna som hindrar mig från att börja nu. Vill få förslag på hur man kan göra för att få dit plenumet och vad för turbo som är lämplig så jag kan börja med grenröret. Kommer GARANTERAT komma fler frågar under byggets gång.
Mvh Rickard
Förgasare
Keihin CVKD34
Förgasarna har ju inget utstick på på den sidan luftburken sitter på så jag har problem med att få fast ett plenum. Har tänkt ta plattjärn och lägga över varje förgasare och borra hål, skruva fast och sen svetsa dit rör som går till plenum. Men så är det ju det att det är massa "munstycken?" innan själva förgasarna. Vad är dom till och kommer dom att störas om jag kör med den konstruktionen jag tänkt? Bifogar en bild så ni ser hur det ser ut.
Turbo
Förslag på lämplig turbo? Läste någonstans att en 600 pumpar som en 1.8liters bilmotor. Om det stämmer skulle ju ett aggregat från en 200sx s13 kanske funka bra.
Det är dom där 2 frågorna som hindrar mig från att börja nu. Vill få förslag på hur man kan göra för att få dit plenumet och vad för turbo som är lämplig så jag kan börja med grenröret. Kommer GARANTERAT komma fler frågar under byggets gång.
Mvh Rickard