GÖTEBORG: SV650s & KTM 660 stulna 3/5.

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
Stulna natten till 3 maj från ett garage 2 våningar under jord på gatan Studiegången i Björkekärr. Hojarna stod inlåsta i en bur.

Suzukin är blå av 2003 års modell (TUM883). Kännetecken: Repa på vänstra sidan av framkåpan längst fram. Hotbodies undertray och Hotbodies-dekal på ramen, LeoVince slipon, miniblinkers fram och bak. KTMen är en orange 04a (WSX867) , helt original. SNÄLLA håll ögonen öppna, jag hade bara trafikförsäkring på sukkan :huvet

Davidk

Guest
aj jävlar! tycker riktigt synd om dig, hoppas du får tillbaka dom! :(

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
1
DrGonzo skrev:
Tack...det känns bara som jag vill lägga mej och dö just nu. :död

Det är just det du inte ska göra!

Häv dej ut på stan och leta rätt på cycklarna, det går! Om du känner folk i den svängen eller känner nån som kan känna nån så börja fråga runt, hör med folk. Är det snorungar som stulit dom så kanske dom är ute och åker på din båge nånstans. Vilka visste att dina hojjar stog där där ?

Jag fick igen min moppe på det viset för några år sedan. Iofs är väl Göteborg bra mkt större än Sundsvall men med lite tur o vilja...

janoshki-jonaz

Guest
ja som inte e så hemm apå modeller mm släng ut bilder på hojjarna...eller ja KTM vet ja ju hur den ser ut...
Bara att leta ...säkerligen i Angeredsområdet eller ute i Säve/Torslanda..många hojjar som hittas därute efter vägarna..

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ktm 625 smc
fan va jävligt.bor i samma område som du (nästan). ska hålla ögonen öppna. får jag tag i den jäveln som gjorde det så kommer jag att sitta inne för misshandel igen. :huvet

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Åk upp till Biskopsgården och däromkring och kolla...
En kompis Triumph blev stulen men återfanns ganska fort uppe i dom områdena.

Surt ... Men jag skall hålla ögonen öppna.

/ Dan

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
Tack för alla svar, känns lite mindre tungt när man har SH.com på sin sida. Angående stölden så verkar det knappast vara några skitungar som bara ville busköra lite. Hänglåset till buren var täckt av en järnplatta som de har lyckats bända upp för att sedan komma åt med bultsaxen. Sen antar jag att cyklarna har lastats i en skåpbil.

För att komma ner och upp ur garaget med bil behöver man antingen en egen magnetbricka (vilket alla som bor på Studiegången har), eller så måste man vänta på att någon öppnar grinden och smyga efter honom. Mitt i natten är där så gott som ingen trafik så det känns som någon som bor här har hjälpt till.

Ska definitivt köra en runda i de områdena ni nämnde och spana lite..

Här är en bild på SVn förresten:
hojen
och skadan den har på kåpan:
repa

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ktm 625 smc
hoppas du ser nåt av cyklarna idag.har du nåt mobilnr man kan nå dig på ifall man skulle se nåt.

husa0wner

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Husaberg Fs650e -04, Yamaha yz450f -04
fyfan cl fattar nog inte hur du mår... men fifan.. lider med dej.. hade dödat den jävlen om man hade kommit på dom in action... piss!

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
husa0wner skrev:
fyfan cl fattar nog inte hur du mår... men fifan.. lider med dej.. hade dödat den jävlen om man hade kommit på dom in action... piss!

Tack Jimpa, synd du inte var där när det hände! Var ute på "recon" idag igen runt Kortedala, Angered, Bergsjön men det känns lite som att leta efter en nål i en höstack.. På hammarkulletorget såg jag ett gäng "gangstas" leka med sitt stöldgods (minimotos, en customhoj m.m.) men ingen SV. Ska på det igen imorrn, tänker inte ge upp så lätt!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DrGonzo skrev:
Tack Jimpa, synd du inte var där när det hände! Var ute på "recon" idag igen runt Kortedala, Angered, Bergsjön men det känns lite som att leta efter en nål i en höstack.. På hammarkulletorget såg jag ett gäng "gangstas" leka med sitt stöldgods (minimotos, en customhoj m.m.) men ingen SV. Ska på det igen imorrn, tänker inte ge upp så lätt!

Japp, det gör du rätt i att leta i dessa områden. Är nästan 80 % säker att den finns där någonstans.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Surt som fan,hoppas du hittar den annars har mycket pengar rykt för dig.
hur mkt kostade försäkringen om stöld skulle vart inräknat?
Skulle jag haft en sån fin båge så skulle den fått stå och vila i köket under vilotiden...
Hoppas det går bra....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...