GÖTEBORG: SV650s & KTM 660 stulna 3/5.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
FAN VA SURT!
Har själv enbart trafik....så visst är man nojjig ibland!
Ska hålla ögonen öppna! :gnissla

Jeuler

JJJ
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
CBR900RR
såg dom i linnarhult ind igår.......

killen med ktm har en mockajacka och killen med sv har en svart skinjacka

janoshki-jonaz

Guest
Jeuler skrev:
såg dom i linnarhult ind igår.......

killen med ktm har en mockajacka och killen med sv har en svart skinjacka
Driver du eller....SKA kolla extra noga därinne..åker förbi varje dag...

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
Ytterligare ett kännetecken på KTMen: Framlampan är riktad för mkt uppåt så den bländar även med halvljus.

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ktm 625 smc
mötte en blå sv 650 i burmabacken förut. Försökte svänga och åka efter men det kom så jäkla mycket mötande trafik så jag tappade bort han :huvet . vit hjälm,långt hår,svart skinnjacka. såg ej regplåten,om det nu fanns nån. Såg i alla fall oseriöst klädd ut.

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
DrGonzo skrev:
För att komma ner och upp ur garaget med bil behöver man antingen en egen magnetbricka (vilket alla som bor på Studiegången har), eller så måste man vänta på att någon öppnar grinden och smyga efter honom. Mitt i natten är där så gott som ingen trafik så det känns som någon som bor här har hjälpt till.:
Sätt upp lappar. Det e ofta folk ser saker men förstår inte riktigt vad det e de ser, eller så vill de inte bli inblandade. Man kan komma gansak långt om man erbjuder en peng...

Min motorcykrl blev stulen förra året. De hade lagt ner en hel del arbete på att ta den, bla lastat in den i en skåpbil. Den hittades några dagar senare gjömd bakom en lada. Kruxet var troligtvis att ingen vågade ha den hemma hos sig.

Vad jag försöker säga är att man kan ha tur å få den tillbaka!

lycka till

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Tråkigt som fan, lider med dig....

Fick min KTM 640 stulen samma natt.. Tur i oturen var att jag hade batteriet inne på laddning, men iaf, polisen ringde kl 09.00 på tisdagen och sa att dom hade hittat min cykel, så jag gick och mötte dom ca. 500m från lägenheten.
Där stod den med trasigt tändingslås och och "ful" batterier i sig, sådan tur att dom inte fått igång den.

Gick till garaget med hojen igen och kollade efter låsen, hade ett abus kättinglås och ett abus bygelskivbromslås, båda två var avbrända. Såg ut som dom kört med skärbrännare eller något.
Åker på 3000:- för nya lås pga. några skitungar med någon slags brännare, och ja polisen såg dom och sa att det var ungdomar i moped åldern, dom lämmna även en nyckelknippa efter sig.

Så nu står hojen på säkrare marker, lite krångligare för mig men säkarare.

Så surt! Jag är deppig efter detta, måste vara ett rent helvete för dig.

Ska hålla ögonen öppna.

Jeuler

JJJ
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
CBR900RR
grott mongo skrev:
mötte en blå sv 650 i burmabacken förut. Försökte svänga och åka efter men det kom så jäkla mycket mötande trafik så jag tappade bort han :huvet . vit hjälm,långt hår,svart skinnjacka. såg ej regplåten,om det nu fanns nån. Såg i alla fall oseriöst klädd ut.

Han som körde sv var rakad ca35-40år lika så han med ktm var oxo rakad såg ut som två pundare....

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
Jeuler skrev:
Han som körde sv var rakad ca35-40år lika så han med ktm var oxo rakad såg ut som två pundare....

Vid närmare eftertanke mötte jag en som stämmer på den beskrivningen samma natt hojen blev stulen. Hade just parkerat ungefär vid midnatt och när jag kom ut ur hissen med skyddsutrustning på sprang jag nästan in i han och en tjej.. Han ringde kanske sin pundarpolare med skåpbil efter det..

Också första gången jag ser något motsägande i denna tråden... En tyckte föraren hade långt och den andra att han var rakad. Det e klart att det inte behöver vara min SV som siktats båda gångerna, men hur många blåa av nya modellen finns det egentligen i stan (och särskilt runt Angered)? Jag har då aldrig sett ngn...

Måste passa på o tacka för all hjälp, verkligen guld värt! kommer klart ge rejäl hittelön till tips som leder till återfinnandet av SVn.. Kan bara tala för mej själv men jag tror det gäller Tobbes KTM också. Vi spanar varje dag men ju fler vakna ögon desto bättre.

Uppdaterar så fort ngt nytt händer..

Slänger in mitt mobilnr oxå.. e inte rädd för stalkers =) : 0730349359

Last edited:

polispolis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
sv 650
om man behöver kort för att komma ner i garaget borde det väl sparas på något sätt och borde gå att se vilket kort som använts,

moWm

moWm
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600rr
jo det går . finns även en kamera... men vet inte hur lång tid de tar för polisen att kolla upp det. dom har blivit tipsade av oss om det.

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
grott mongo skrev:
har du hört nåt om hojarna?? Har inte sett några inlägg på ett tag nu.

Nej tyvärr... har ändå varit ute på många rundor. Sett en del skum aktivitet, till exempel folk som ställer sig för garageportar för att skymma när man kör förbi. Sen har vi snackat med en mekaniker i Linnarhultsområdet som också sett hojarna köra omkring där. Tydligen har de kört som idioter mot rött ljus och på cykelbanor :död

Nästa steg blir att sätta upp lappar på anslagtavlor (Kortedala torg, Angered Centrum m.m.) med bilder och utlovad hittelön.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Fy fan så tråkigt, hoppa verkligen att den återfinns. Vet att det är långt till Uppsala, men man vet ju aldrig....ser jag en blå sv med den skadan, då blir det calling 911 på stuberten.

Ett bra regnummer att komma ihåg med....
Lycka till!!

NinjaSlugger

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
1998 Ducati Monster 900S
DrGonzo skrev:
Stulna natten till 3 maj från ett garage 2 våningar under jord på gatan Studiegången i Björkekärr. Hojarna stod inlåsta i en bur.

Hallå du! Har du fått hojarna?? Är själv uppväxt på Studiegången, känner det garaget bra, förr i tiden kunda man springa där hur som helst, då va d inga problem att ta sig ner i underjorden.. Jag bor vid Munkebäck nu och kommer hålla koll efter dom!!

Studigången e/va Härlandas ghetto :kocko (därav lilla bergsjön) men har tydligen inte blivit bättre med åren..
Blev av med varenda cykel jag ägt där :(

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
SV650s
Glada nyheter!!! I natt runt 03-snåret stormade min rumskamrat in på rummet: "Bäst du tar det här, det e från polisen. De har tydligen hittat din hoj." Trodde först det var ett oerhört grymt skämt. Jag hade ju vid det här laget mer eller mindre gett upp hoppet. Men mycket riktigt: "Mitt namn är Martin "Nånting", jag har en fin blå Suzuki SV stående framför mig i en lokal i Kortedala (tror han sa jugoslaviska fackföreningen eller nåt liknande). Kan det vara något av intresse?" Lite dum fråga va =D

En timma senare anlände bärgningsbilen med min pärla stående på flaket.. Tjuvsvinen har inte behandlat den väl men det kunde ha varit mycket värre. Hojen är uppenbarligen lagd i ganska låg hastighet på vänster sida (repor på backspegel, framkåpa, tank och passagerarhandtag samt lös fotpinne) Utöver det har den vad jag antar är de vanliga tjuvskadorna (uppborrat styrlås med repor över hela gaffelkronan samt misshandlat tanklock och förvaringslås)

Just nu känns det dock som allt det där spelar mindre roll... Hojen är hemma och det e fortfarande sommar!!! :Rockbanan :Rockbanan

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Fan va gött!! Grattis...extra kul med tanke på att du bara hade trafikförsäkring.
Iaf en stöldstory som slutar skaplig bra :)

Blir det till å teckna halvförsäkring nu eller?

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
DrGonzo skrev:
Tjuvsvinen har inte behandlat den väl men det kunde ha varit mycket värre. Hojen är uppenbarligen lagd i ganska låg hastighet på vänster sida (repor på backspegel, framkåpa, tank och passagerarhandtag samt lös fotpinne) Utöver det har den vad jag antar är de vanliga tjuvskadorna (uppborrat styrlås med repor över hela gaffelkronan samt misshandlat tanklock och förvaringslås)

Just nu känns det dock som allt det där spelar mindre roll... Hojen är hemma och det e fortfarande sommar!!! :Rockbanan :Rockbanan

Kul att du har fått TBX hoj .

Den som har vurpat med cykeln hoppas han har fått STORA elaka sår

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept