Gälleråsen 29-30 aug med www.banåkning.nu

sandstream

Guest
Apropå krascher, Mike Luff borde nästan få pröjsa alla som kraschar på den där förbannade bulan i Ejes.
Såg spåren från den gröna Kawan och de börjar precis efter knölen, dessutom inte första gången jag ser likadana spår.
Dönickarna som började asfaltera klockan 8 på morgonen (trots att banan skulle vara tom torsdag och fredag) kunde väl någon ha skickat till Ejes istället.... :mad:
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
sandstream är din hoj orginal eller vad är gjort med den?
Du låg på ganska bra runt banan.
Vad körde du för tider?
 

sandstream

Guest
Sir:C skrev:
2424788 sandstream är din hoj orginal eller vad är gjort med den? Du låg på ganska bra runt banan. Vad körde du för tider?
Äntligen någon som frågar så jag får skryta lite :rolleyes: :D
Min hoj är helt original och jag körde på 1.11,48 på tisdagen och ett par låga 12:eek:r på onsdagen.

Passade på att prova en R600 -06 och hur f*n grabbarna i Veidec kan åka 7:eek:r med en sån hoj är helt otroligt :bugar
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
sandstream skrev:
2424834 Äntligen någon som frågar så jag får skryta lite :rolleyes: :D
Min hoj är helt original och jag körde på 1.11,48 på tisdagen och ett par låga 12:eek:r på onsdagen.

Passade på att prova en R600 -06 och hur f*n grabbarna i Veidec kan åka 7:eek:r med en sån hoj är helt otroligt :bugar


åfyfan..Det var fort. Ja då var man endel efter, så man har man endel att träna på då.
 

sandstream

Guest
Sir:C skrev:
2424887 åfyfan..Det var fort. Ja då var man endel efter, så man har man endel att träna på då.
Jag körde 1.16,5 som snabbast förra året så det är kul att se att "träningen" ger resultat.

Mitt tips till den som vill få upp tempot på bana är att skippa allt krimskrams som slipon, power commander osv och lägga pengarna på bandagar och däck istället :)
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
sandstream skrev:
2424911
Mitt tips till den som vill få upp tempot på bana är att skippa allt krimskrams som slipon, power commander osv och lägga pengarna på bandagar och däck istället :)


:tummenupp Word
:hojharley

Dal-Mausen
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
sandstream skrev:
2424911 Jag körde 1.16,5 som snabbast förra året så det är kul att se att "träningen" ger resultat.

Mitt tips till den som vill få upp tempot på bana är att skippa allt krimskrams som slipon, power commander osv och lägga pengarna på bandagar och däck istället :)


Jo det blir helt klart mer bandagar och framför allt riktiga däck från början.
Mina orginal däck var fan inge roliga att köra på...slicksen höll i duktigt bra. Otroligt imponerad av greppet i dom.
Men som sagt det var min första bandag men absolut inte min sista fan vad kul det var.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tack för en kanon dag!!
Ni är alltid lika trevliga och allting funkar klockrent.

Första gången som jag körde ihop med en gatgrupp. Det var intressant.
Gav bra tillfällen att öva omkörningar på och det var skönt att inte hela tiden bli varvad av alla raceputtar. Saknade dom lite iallafall.

Dock så förstår jag inte varför man inte gasar på rakan? Var det för att släppa förbi snabbare förare eller av vilken anledning? Eftersom jag kunde köra om folk med min 400:a, detta har aldrig hänt förut :va

Tack alla igen för en underbar dag.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Sir:C skrev:
2424887 åfyfan..Det var fort. Ja då var man endel efter, så man har man endel att träna på då.

Var inte så blygsam nu :D Vad var det du körde på? 1:15 nånting? Inte illa pinkat på sin första bankörning.

Tack till arrangörerna och vädergudarna. :tummenupp
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
TACK TACK för allt beröm jag är rörd o tårarna rinner ner från mina feta kinder:D VI KOMMER ATT GÖRA ALLT FÖR MER BRA BANÅKNING NÄSTA ÅR VI SES:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Hej folket!

Tänkte även jag tacka för ett par trevliga dagar med jätte-najs folk och god mat men även grym körning!

Fotade en del.... närmare 1884 bilder :va

Har inte hunnit sortera upp allting och ut med dåliga än... Dock så har jag inte heller en server att ladda upp till för tillfället.

litet axplock med bilder bara... slumpmässigt valda. Sorry för kvalituttan men kan inte ladda upp speciellt stora bilder här.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vem var han på R6an, nr 11... hans hoj lät mycket.... han körde inte för pjåkigt heller. Men den lät aset... för mycket.
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
2425819 Vem var han på R6an, nr 11... hans hoj lät mycket.... han körde inte för pjåkigt heller. Men den lät aset... för mycket.
Han heter Jim Funck och kör Veidec.

vågen skrev:
Har inte hunnit sortera upp allting och ut med dåliga än... Dock så har jag inte heller en server att ladda upp till för tillfället.
Jag kollade ju igenom ett par hundra av dina bilder på tisdagskvällen och hittade flera stycken kanonbilder på mig :tummenupp
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
GeEssKryssÄrr skrev:
2422756 Tack för 2 kanondagar Micke och Peter !!
:tummenupp :tummenupp


Kan bara instämma, bra ordnat, mycket åkning, snälla vädergudar. Ett kanon arr. REEESPEKT!! Sundsvall säger vi ses till våren.:tummenupp
 

Bus-Rolle

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa GSXR 1300
vågen skrev:
2425373 Tänkte även jag tacka för ett par trevliga dagar med jätte-najs folk och god mat men även grym körning!

Fotade en del.... närmare 1884 bilder :va

Har inte hunnit sortera upp allting och ut med dåliga än... Dock så har jag inte heller en server att ladda upp till för tillfället.

litet axplock med bilder bara... slumpmässigt valda. Sorry för kvalituttan men kan inte ladda upp speciellt stora bilder här.

Hej !

På lunchen kollade jag på dom bilder som Du tagit fram till lunchen den 29/8 !
Det var en massa bra bilder Du tagit ! Du hade lyckats få med mig på en av bilderna i detta inlägg. ( Den blå vita k6:an 750 )
Undrar om Du mot betalning kan bränna ner bilderna och skicka skivorna, samtliga bilder ?
Hälsn. från Bus-Rolle
 

Bifogat

  • Rolle på GSX 750 R K 6 -06 1.JPG
    Rolle på GSX 750 R K 6 -06 1.JPG
    109.9 KB · Visningar: 54

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
K-Micke skrev:
2425147 Var inte så blygsam nu :D Vad var det du körde på? 1:15 nånting? Inte illa pinkat på sin första bankörning.

Tack till arrangörerna och vädergudarna. :tummenupp


hehehe.. jo det stämmer bra 1.15,84 var bästa tiden.
Får väl vara ganska nöjd med det.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top