Jag som krockar in i någon annanDu får nog förtydliga VEM som inte har körkort.
Trafikförsäkringen gäller alltid för skador du orsakar annan, även om du kör olagligt.
Övriga delar av försäkringen kan ha egna krav satta av försäkringsbilaget
tackÄr 99% säker på att försäkringen gäller då, försäkringsbolag har väldigt svårt att bortförklara just trafikförsäkringen då den styrs av en hel mängd lagar
Men om vi säger att jag kör en mc som är reggad som a2 men jag tagit bort strpningen och krockar in i någon. Då är mc föräkrad som a2 när det är A. Vad kan konsekvenserna bli då.Är 99% säker på att försäkringen gäller då, försäkringsbolag har väldigt svårt att bortförklara just trafikförsäkringen då den styrs av en hel mängd lagar
Fordonet är olagligt eftersom det är registrerat med en annan effekt än det har, och du saknar behörighet att framföra fordonet. Du hade lika gärna kunna hoppa i en avställd buss eller en lastbil, eller något annat du inte har körkort för.Men om vi säger att jag kör en mc som är reggad som a2 men jag tagit bort strpningen och krockar in i någon. Då är mc föräkrad som a2 när det är A. Vad kan konsekvenserna bli då.
I det här fallet är nog TS "nolltaxerare", jag har svårt att tro att någon så korkad kan behålla ett arbete....och till slut så visar det sig att vederbörande är nolltaxerare. Då får försäkringskollektivet som har behörighet och fordon som överensstämmer med registreringsbevis stå för notan genom högre premier.
Det kanske hänger mer ihop med att barnarbete är förbjudet i Sverige?I det här fallet är nog TS "nolltaxerare", jag har svårt att tro att någon så korkad kan behålla ett arbete.
Om du är vållande till olyckan så är det din trafikförsäkring som täcker skadorna på motpartens fordon. Så vitt jag förstått så kan vem som helst teckna trafikförsäkring för vilket fordon som helst, oavsett om det är lagligt, registretat eller om du har behörighet att framföra det. Sen finns det kanske försäkringsbolag som har särskilda regler och förbehåll som jag inte känner till... Oavsett vilket, ge fan i det. Ta körkort för det fordon du vill framföra och försäkra det enligt gällande regler, annars låt bli helt och hållet. Du ställer bara till det för de som gör sitt bästa för att följa reglerna. Är det rätt tycker du? Att du ska få leva rövare på andras bekostnad?Jag hittade ingen tidigare tråd som besvarade denna fråga.
Gäller försäkring på motpartens fordon om du krockar in i dem utan att ha körkort???
Upprepar från din förra tråd. Du betalar i slutändan hela kalaset...Men om vi säger att jag kör en mc som är reggad som a2 men jag tagit bort strpningen och krockar in i någon. Då är mc föräkrad som a2 när det är A. Vad kan konsekvenserna bli då.
Exakt allt det här tänkte man inte alls på i tonåren, dvs noll konsekvenstänk. Säkert också pga av en viss grad av adhd.Upprepar från din förra tråd. Du betalar i slutändan hela kalaset...
Motparten får alltid ersättning via försäkringsbolaget, trafikförsäkringen etc etc. Men i slutändan kommer det ifatt och du få ett krav på allt.
Dessutom, skadar du personen så att denne inte är arbetsför mer, eller får nån skada denne får dras med, så är det du som får ta smällen. Innebär att du får med lite otur leva på existensminimum resten av ditt liv. Kan vara så att det är lite billigare om motparten dör.
Så, då är det bara dras med det livet ut och hoppas det blir bättre i nästa liv.
Precis....samma härExakt allt det här tänkte man inte alls på i tonåren, dvs noll konsekvenstänk. Säkert också pga av en viss grad av adhd.
Man körde avställd 125a utan körkort och lånade farsans tunga hoj utan att han visste det. Förlåt far (han ligger i graven nu)
Den största konsekvensen för dig blir att mc-kollektivet kommer att söka upp dig, och hänga upp dig i ögonlocken, och därefter piska dig tills du blinkar.Men om vi säger att jag kör en mc som är reggad som a2 men jag tagit bort strpningen och krockar in i någon. Då är mc föräkrad som a2 när det är A. Vad kan konsekvenserna bli då.
Jag tog MC-kort när jag var 28, om jag hade tagit det när jag var 18, hade jag inte kunnat skriva om det nu....Människans hjärnan ska ju vara fullt utvecklad vid 24/25 års ålder. Det är då man börjar förstå konsekvenser och risker...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|