Hoztic skrev:2104918Försäkringen täcker motpart, men du kan ju glömma att få ett öre för din hoj om du är vållande.
Unidoc skrev:2104957Ja det tippar jag starkt på också..
Anderzzon skrev:2104966Så är det, de flesta motorfordonsförsäkringar gäller ej vid olovlig handling, brott...
Sen kan du ju räkna med att bolaget kommer driva in sina kostnader från dig
ozto skrev:2105014Trafikförsäkringen gäller alltid... nästan, du ska inte ha haft uppsåt till olyckan och ibland om du är riktigt full så kan det hända att den inte gäller...
Max självrisk som bolaget kan kräva dig på är 1/10 basbelopp om jag inte mins fel..
ozto skrev:2105014
Max självrisk som bolaget kan kräva dig på är 1/10 basbelopp om jag inte mins fel..
Anderzzon skrev:2105029Jo men nu pratade vi om att motpartens skador ersätts och det betalas ju från trafikförsäkringen, om de skulle ersätta den bil som du te.x. lånat och sedan kört utan körkort så kan du räkna med indrivning...
En polare har en avbetalning på ca 200k pga grov vårdslöshet i trafik, vållande osv
ozto skrev:2105014" ibland om du är riktigt full så kan det hända att den inte gäller... "
Lucius skrev:2105044OM du är onykter i lagens mening får du inte ett skvatt, det hände en bekant. Helförsäkrad bil, 0.5 promille och singelolycka = 0:- från bolaget, bilen skrotades.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |