jag är inte helt säker men om man kör ostrypt så får man nog inte ut något på försäkringen. ärolagligt o köra ostypt (tyvärr)då går den ju mer än vad den är reggad för
Och hur ska dom få veta på om den är strypt eller inte??
OM man ändå krashar så komemr den knappast gå att köra.
För det andra så gäller försäkrningen helatiden problemet kommer efter då man måste betala tillbaka.
dem som kollar hojarna kan mycket mer än vad du tror, de kan se på cylinder mm
min är försäkrad för full effekt ... och så har jag bara ställt rätt ypvs:en och om jag smäller så lär dom ju aldrig se det efter som det är bara är ett rör som är vridet ett halft varv![]()
Finns ganska många F-bolag som försäkrar på fulleffetk oavsett om den är det eller inte.
Det var inte mycket som stog rätt där inte.3156474En jävla massa skitsnack
tror ganska stenhårt att försäkringen inte gäller, med tanke på att så fort den kommer över 11KW så är det en mellan. Och som någon annan sa, gubbarna som kollar hojen sen, dom vet vad dom gör. inte så jätte svårt att se om strypningarna är borttagna. Så mitt svar är. NEJ försäkringen gäller inte.
där med inte sagt att jag har rätt. men med största sanolikhet.
Jotack, ingen vill försäkra R6:an jag vill ha på 25 kw.3156884Finns ganska många F-bolag som försäkrar på fulleffetk oavsett om den är det eller inte.
Jo du dem är proffs på motorcyklar och kan se att den är olaglig när dem står 5 meter bort.![]()
Vadå, du behöver inte skenförsäkra!3157681Jotack, ingen vill försäkra R6:an jag vill ha på 25 kw.
Till frågan så är det ju inte lagligt att skenförsäkra, men vad är oddsen att de kollar det...
Sorry, blev lite skumt skrivet... Syftade såklart på att man inte får ha den reggad/försäkrad på en effekt och köra den på en annan.3158625Vadå, du behöver inte skenförsäkra!
Finns ju försäkring där man kan låna ut utan några krav. Duktigt hög självrisk men.. Har haft så på mina 125: or och nu på 650:n.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |