Gixxer Mike
Guest
Idag när jag kom åkande på Valhallavägen vid Tullfritt och jag väntar på att det ska bli grönt (åker mot radiohuset) så ser jag en polis på MC som kommer glidande sakta i kön i mötande körbana..när det är 10 meter kvar där det är dubbelt heldraget..så glider han bara över bägge lnjerna och gör en u-sväng över dubbelt heldraget och glider sakta vidare framför mig utan stress eller blåljus utan bara glider omkring.
jag börjar faan undra på om poliser är rätt personer att moralpredika om trafikregler när dom själv bryter mot dom.
sen ett par 100 meter upp vid odengatan ungefär så ser jag en glad sporthojs åkare(kanske nån härifrån) som satt på sin hoj på trottoaren mellan en polis mc och en polisbil utan hjälm och snackade i telefonen..hoppas han inte hade gjort nåt fult som kanske kört 60 på 50 sträcka..det är ju ett hemskt brott...
Men det va INTE samma polis som körde sin fina heldragskörning..
Men jag blir faan inte klok på dessa grisar..grrr
vad sägs om att montera upp övervakningskameror som håller rätt på poliserna ..nåt måste faan göras...nu kommer säkert flertalet moralkärringar här inne gnälla på mitt fina inlägg men ..helt seriöst..jag skiter i om jag har rätt eller fel men det är min åsikt.
/en less Mike
jag börjar faan undra på om poliser är rätt personer att moralpredika om trafikregler när dom själv bryter mot dom.
sen ett par 100 meter upp vid odengatan ungefär så ser jag en glad sporthojs åkare(kanske nån härifrån) som satt på sin hoj på trottoaren mellan en polis mc och en polisbil utan hjälm och snackade i telefonen..hoppas han inte hade gjort nåt fult som kanske kört 60 på 50 sträcka..det är ju ett hemskt brott...
Men det va INTE samma polis som körde sin fina heldragskörning..
Men jag blir faan inte klok på dessa grisar..grrr
vad sägs om att montera upp övervakningskameror som håller rätt på poliserna ..nåt måste faan göras...nu kommer säkert flertalet moralkärringar här inne gnälla på mitt fina inlägg men ..helt seriöst..jag skiter i om jag har rätt eller fel men det är min åsikt.
/en less Mike