Gäller trafikregler poliser??

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
maverick_750rr skrev:
Gillar du inte poliser???
Sök i så fall hjälp.
Hur fan skulle samhället se ut utan dem?

Kasta inte sten...... du har säkerligen inte varit den perfekta invånaren där du bor så sån dynga är mer än bara onädigt att häva ur sig.

750RR

Du är ju inte riktig...

Köra som svin i onödan är FEL oavsett vem det är, och de utnyttjar att ingen kan "sätta dit" dem jävligt ofta... enda jag sa, inget att jag inte gillar poliser i allmänhet osv som du vill framhäva. Väx upp din pajas...

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
En del poliser jobbar..

Vår duktiga regering har be(s)tämt att en mängd utländska diplomater skall få poliseskort vid diverse tillfällen.

Enligt uppgift sysslar i genomsnitt 30% av poliskåren med detta.. :fakta

Så har vi själva valt att ha det. Tänk på det nästa gång du behöver en polis..:(

Edit 19.50 "genomsnitt 30% av Stockholms poliskår" skall det vara..

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag ser hellre att mina skattepengar går till en polisorganisation vars poliser gör lite nytta istället för att sitta i bilköer. :fakta

Däremot ska de ge fan i att spöa fredliga demonstranter. Tacka fan för att folk kastar sten.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Poliser i allmänhet tycker jag är helt okej, de jag stör mig på är poliser som "stoppar" trafikanter som tex. håller 120 på en otrafikerad motorväg mitt i natten och såna... Jag tycker trafikpoliser endast borde bötfälla folk på 30, 50 och 70 vägar, och i vissa fall på 90 och 110 vägar då "brottslingen" utgör en trafikfara...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Däremot ska de ge fan i att spöa fredliga demonstranter. Tacka fan för att folk kastar sten.

Jag hoppas du har varit med och upplevt detta och inte bara litar på medias versioner, de som förstörde egendom i Göteborg osv. förtjänar ett gott kok stryk och så _ÄR_ det...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Re: En del poliser jobbar..

Kahobe skrev:
Vår duktiga regering har be(s)tämt att en mängd utländska diplomater skall få poliseskort vid diverse tillfällen.

HAHA! (m) = :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Ugluk skrev:
Tror knappast att polisen andvände omotiverat våld! Dom blev för fan attakerade av maskerade våldsmän!!!! :mad:

Polisen borde få andvända mer våld, idag får dom ju sparken om dom änns nuddar sitt tjänstevapen... :zpy

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Ugluk skrev:

Fattar man inte att ett skott i luften är jävligt allvarligt så fattar man uppenbarligen inte ett skit.

Wittfelska (stavning?) var fel men med den info polisen hade och det allmänna läget i Gbg då var det befogat.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Re: En del poliser jobbar..

Kahobe skrev:

Enligt uppgift sysslar i genomsnitt 30% av poliskåren med detta.. :fakta

Så har vi själva valt att ha det. Tänk på det nästa gång du behöver en polis..:(

Edit 19.50 "genomsnitt 30% av Stockholms poliskår" skall det vara..

För att inte nämna att skjutsa psykiskt sjuka hit och dit. Polisen har alltid lidit av relativt dålig centralstyrning med svårdefinerbara mål. Sen satsas det mycket på fel saker som tex diplomater och annat löst folk ;)

Som jag har hört så har de vissa kvoter, tex denna månad ska det gripas 40 rattfyllerister och 50 fortkörare i Bollnäs. Det är ju inte så man vill att det ska vara precis men en verksamhet som polisen måste ju ha vissa mål. Så har du tur åker du på fortkörning och inte rattfylla om du (gud förbjude) kör i fyllan.

Hörde på radion idag att de "tävlar" i polis på Södertörn, dvs den grupp som tar mest skurkar får "äran" och typ en tshirt. Hade visst fått upp effektiviteten rejält.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Suomalainen skrev:
Köra som svin i onödan är FEL oavsett vem det är, och de utnyttjar att ingen kan "sätta dit" dem jävligt ofta... enda jag sa, inget att jag inte gillar poliser i allmänhet osv som du vill framhäva. Väx upp din pajas...

Om man tycker att polisen kör som svin så kolla på taxiförarna på stureplan en helg mkt onsygga grejjer där. Folk gör bara sitt jobb och vissa gör saker av erfarenhet (=dåligt) vissa för att det är bekvämt och ibland för att de är pressade(ska vara DÄR nu typ) gäller de flesta jobb faktist. Man slarvar lite då och då det är inte mer än mänskligt.

Och för att relatera detta till mcsnuten så kanske hans/hennes fruga/man låg hemma och väntade på honom/henne eller så orkade han inte vänta på lyktorna svårt att döma utan motivet(som vi aldrig kommer att få).

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
kajlyl skrev:
Tror knappast att polisen andvände omotiverat våld! Dom blev för fan attakerade av maskerade våldsmän!!!! :mad:

Polisen borde få andvända mer våld, idag får dom ju sparken om dom änns nuddar sitt tjänstevapen... :zpy
Det är ju dessvärre då oftast inte de maskerade våldsmännen som blir misshandlade utan just FREDLIGA demonstranter. Själv har jag klarat mig från stryk men inte från aggression.

Men det är klart, det är ju säkert roligare för en supertaggad kravallpolis att låta hunden bita sittande småflickor än att faktiskt ta tag i de som slår tillbaka och ställer till verklig skada.

Angående tjänstevapen går det tydligen alldeles utmärkt att avlossa dessa mot obeväpnade kurders ryggar, biltjuvars bakhuvuden och folksamlingar. Utan att tas ur aktiv tjänst.
:mad:

kaZmur: Nej, jag var inte i Göteborg. Det ä länge sedan jag var så politiskt intresserad att jag träffade piképoliser. Själv då?

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
v-g skrev:
Fattar man inte att ett skott i luften är jävligt allvarligt så fattar man uppenbarligen inte ett skit.

Wittfelska (stavning?) var fel men med den info polisen hade och det allmänna läget i Gbg då var det befogat.
Hade poliserna satt ett skott i Hannes Westerholm utan att riskerat så många andras liv och hälsa hade jag inte haft några invändningar.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Ugluk skrev:
Det är ju dessvärre då oftast inte de maskerade våldsmännen som blir misshandlade utan just FREDLIGA demonstranter. Själv har jag klarat mig från stryk men inte från aggression.

Men det är klart, det är ju säkert roligare för en supertaggad kravallpolis att låta hunden bita sittande småflickor än att faktiskt ta tag i de som slår tillbaka och ställer till verklig skada.

Angående tjänstevapen går det tydligen alldeles utmärkt att avlossa dessa mot obeväpnade kurders ryggar, biltjuvars bakhuvuden och folksamlingar. Utan att tas ur aktiv tjänst.
:mad:

kaZmur: Nej, jag var inte i Göteborg. Det ä länge sedan jag var så politiskt intresserad att jag träffade piképoliser. Själv då?

Tyvärr såsom vid vandalisering av tex pendeltåg så blir resenärer lidande pga idioters uppträdande & handlingar. Svårt att skilja ut det goda från det onda i folkmassor. Naturligtvis önskar jag liksom alla andra att bara de som jävlas ska råka illa ut men tyvärr så är det nog en utopi. De som var RIKTIGT grovt uppviglande och pådrivande var nog inte så många i folkmassan men en mobbmentalitet utvecklas synnerligen fort. Se bara på USA..

Om du på fullt allvar tror att det med lilla flickan är sant tycker jag du skall tänka om, poliser är människor precis som bagare eller busschafförer men med ett mycket mera utsatt yrke och att då kalla dem fashister är lågt. Visst det finns garanterat fashister bland poliser lliksom i alla yrkesgrupper då det är en återspegling av befolkningen i detta land men att dra lla över en kam är ALLTID fel. Lika lite som att alla demonstranter är vandaliserande mobbar är alla poliser fashister.

Misstag med skjutvapen sker överallt där de existerar. I och med att polisen är beväpnad finns risken och i de fall där det uppdagas så blir det ofta tidningsrubriker. Men vad som står där är ofta ren & skär BS för att sälja lite tidningar. Sköter man sig har man aldrig nåt att frukta av polisen så enkelt är det. Så länge man inte var på PLATS och såg hela händelsförloppet kan man bara gissa sig till skulden och hur bra håller det?

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Ugluk skrev:
Hade poliserna satt ett skott i Hannes Westerholm utan att riskerat så många andras liv och hälsa hade jag inte haft några invändningar.

Som sagt det var inte ett perfekt polisingripande, långt ifrån. Hannes var en idiot som fick vad han förtjänade enligt mig. det var nog snarare panik som var anledningen att poliserna gjorde som de gjoerde och att då inte handla rationellt är förståeligt.

Jag skulle nog inte vilja bli bombarderad med stora gatstenar även om jag hade kravallsköld. Fatta hur ont det lär göra!

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
v-g skrev:
Tyvärr såsom vid vandalisering av tex pendeltåg så blir resenärer lidande pga idioters uppträdande & handlingar. Svårt att skilja ut det goda från det onda i folkmassor. Naturligtvis önskar jag liksom alla andra att bara de som jävlas ska råka illa ut men tyvärr så är det nog en utopi. De som var RIKTIGT grovt uppviglande och pådrivande var nog inte så många i folkmassan men en mobbmentalitet utvecklas synnerligen fort. Se bara på USA..
Jag har svårt att se kopplingen mellan pendeltåg och demonstrationståg.. ;)
Vad jag säger är att kravallpolis som bevakar demonstrationer verkar behöva se över sina arbetsmetoder.
Om du på fullt allvar tror att det med lilla flickan är sant tycker jag du skall tänka om, poliser är människor precis som bagare eller busschafförer men med ett mycket mera utsatt yrke och att då kalla dem fashister är lågt. Visst det finns garanterat fashister bland poliser lliksom i alla yrkesgrupper då det är en återspegling av befolkningen i detta land men att dra lla över en kam är ALLTID fel. Lika lite som att alla demonstranter är vandaliserande mobbar är alla poliser fashister.
Jag har aldrig kallat poliser för faschister, vare sig till eller om dom. Det uttrycket används av bråkstakar och dumvänstern.

"Sköter man sig har man aldrig nåt att frukta av polisen"? Ha!
Något sådant skriver man bara om man aldrig träffat en polis som är olämpad för/less på sitt jobb.. Då kan du vara hur skötsam som helst och ändå bli utsatt för maktmissbruk.
Vissa misstag får inte accepteras även om de naturligtvis förekommer. En polis ska alltid ha som målsättning att bete sig oklanderligt.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Ang. prioritering av polisens knappa resurser: Titta på det massiva uppbådet vid brostugan, 4-5 bilar o lika många hojar en onsdagkväll i semestertider. Som går omkring o kollar småsaker på hojarna. Enl. min 'källa' (var inte där själv) så var det inga kk-kontroller eller rattfylla eller stulen-hoj kontroller ens. Måste ha varit en stor del av tillgänglig poliskår som ägnar sig åt vad som närmast är trakasserier (enl min mening). Undrar hur stor del av 'folket' som tycker det är väl använda skattepengar.
/u

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ugluk for president!

Jag var där, jag råkar nämligen bo här och var på väg till mitt garage som ligger på andra sidan avenyn...
Det var jävligt läskigt faktisk, har aldrig träffat så adrenalinstinna poliser förut. Dom var helt stissiga och slog ner en kille framför mig. Han kanske hade gjort något innan men han gjorde inget motstånd när dom tog honom, och det låg kanske fem poliser på honom och 10-15 runt om kring. Han såg helt normal ut, men även om han nu var superterrorist behövd dom ju inte ge honom stryk, när han inte gjorde något motstånd!

Jag vet inte vem det var och vad som hänt tidigare, men jag var jävligt skraj för att dom skulle plocka mig också. Det var mer adrenalin i deras ådror än vad jag någonsin haft, det kan jag säga iaf. Påminde mer om fotbollshuliganer än poliser.

I övrigt håller jag med Ugluk! :tummenupp

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
v-g skrev:
Nästan rätt, de känner av metallen i bilen då du kör ovanför slingorna i backen.

Slingorna känner även av om det är en lastbil mm

Grön våg finns ibland då är flera trafikljus sammankopplade eller har ett tidur som styr dem.

Nästan rätt iaf... :p :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Suomalainen skrev:
Du är ju inte riktig...

Din lille volvoraggare..... Du retar dig på poliser för nånting så enkelt som att köra för fort eller en u-sväng där man inte får göra en u-sväng.
Bättra dig själv innan du hackar på andra, dina uttalnde om poliser är riktigt omogna.
Har du aldrig kört för fort har du heller aldrig kört hoj.

750RR

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...