Gävle

iskalla_killen

Boooooring
Gick med
14 May 2004
Ort
Gävle
Hoj
VTR1000F - Såld :( Letar nytt...
Semester!

Imorgon bär det iväg på MC semester. Blir borta ca 1 vecka. Norge och Danmark skall klaras av innan det bär av hemåt igen.

Hoppas vädret blir fint sedan så vi kan ta en sväng ihop igen. Hamnat på riktigt fina vägar runt Forsmark och Gräsö... så kanske dags att testa en annan riktning än Svärdsjö eftersom det alltid regnar där :va
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
iskalla_killen skrev:
Imorgon bär det iväg på MC semester. Blir borta ca 1 vecka. Norge och Danmark skall klaras av innan det bär av hemåt igen.

Hoppas vädret blir fint sedan så vi kan ta en sväng ihop igen. Hamnat på riktigt fina vägar runt Forsmark och Gräsö... så kanske dags att testa en annan riktning än Svärdsjö eftersom det alltid regnar där :va


Kör försiktigt och hare´så bra :banana
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Någon som vet någe om den som försökte ...........eh, skrapa fotpinnen lite väl mycket på Gp slingan idag ? Trodde folk slutat åkt där för det är lite.....dangerous :rolleyes:
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Tom Byron skrev:
Någon som vet någe om den som försökte ...........eh, skrapa fotpinnen lite väl mycket på Gp slingan idag ? Trodde folk slutat åkt där för det är lite.....dangerous :rolleyes:


Var det på GP-slingan? Körde in mot stan strax innan 20, kom då på R80 från Hagaström. Såg då en hoj, troligen en röd/svart/vit R1:a, och en förare som jag tror kröp, eller försökte ta sig upp. Så som jag såg det borde han kommit på E4:an söder ifrån, och fått släpp på avfarten och dragit rakt ut i gräset mellan vägarna. Såg att det stannade en bil där.

Satt senare på Waynes i stan, och såg då en bärgningsbil körandes på nygatan med säkerligen den aktuella hojen på flaket. Såg inte allt för skadad ut, toppkåpan borta och chopperstuk på framgaffeln.

Får hoppas att det gick bra för föraren, såg ut som att han var rätt kry iallafall när jag körde förbi.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
nomolas skrev:
Såg dig parkera precis utanför Workout center för några dagar sen. Precis utanför rutan. Fin hoj du hade :)

Det var första gången jag åkte hoj till gymmet :) Visste inte var jag skulle parkera, men jag hade tidigare sett en Gixxxer på exakt samma plats som jag parkerade på, så jag tänkte att det borde vara lugnt. Börjar dock fundera lite, står man där så måste man först köra över torget, och sedan parkera på detsamma, kanske inte så poppis :va När jag sedan skulle hem kom det fram en spontan snubbe och frågade om jag mitt moderna skinställ klarade av regnet som då varade :tummenupp Kul med folk som gladeligen kommer fram och snackar :)

Åkte du förbi workout eller var du där du också?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, det var väl så. om man åker av gp-slingan och kör mot stan så blir det väl en höger, vänster innan mna kommer ut på r-80...... det var det jag menade. Pheta revor i backen ivf, men han e väl typ 3e fjärde...... som bränner av där.



Forsberg skrev:
Var det på GP-slingan? Körde in mot stan strax innan 20, kom då på R80 från Hagaström. Såg då en hoj, troligen en röd/svart/vit R1:a, och en förare som jag tror kröp, eller försökte ta sig upp. Så som jag såg det borde han kommit på E4:an söder ifrån, och fått släpp på avfarten och dragit rakt ut i gräset mellan vägarna. Såg att det stannade en bil där.

Satt senare på Waynes i stan, och såg då en bärgningsbil körandes på nygatan med säkerligen den aktuella hojen på flaket. Såg inte allt för skadad ut, toppkåpan borta och chopperstuk på framgaffeln.

Får hoppas att det gick bra för föraren, såg ut som att han var rätt kry iallafall när jag körde förbi.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Tom Byron skrev:
Jo, det var väl så. om man åker av gp-slingan och kör mot stan så blir det väl en höger, vänster innan mna kommer ut på r-80...... det var det jag menade. Pheta revor i backen ivf, men han e väl typ 3e fjärde...... som bränner av där.



Ja du tänker zåååååå! (killinggänget) Då menar vi samma "avåkningszon" iallafall.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Tom Byron skrev:
Bra, rödvit rettta finns det ju några..... de verkar ha varit två på hojen ivf....

Hary semester eller nå annat så SKA du befinna dig på Tierp imorrn så ska vi triXXa järnet!! Rullar från hooden 10:00!
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nja, jag e ledig!!

Coolt, kanske ska dreva om å prova lite fräcka 12or...... (Yeah, right)
Nja, sist var det ju kallt......

Få se vad som händer ;)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Tom Byron skrev:
Nja, jag e ledig!!

Coolt, kanske ska dreva om å prova lite fräcka 12or...... (Yeah, right)
Nja, sist var det ju kallt......

Få se vad som händer ;)


Haha sist va ju mitt i vintern... du kommer inte ut dit så ofta va?? Klart du ska med...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ne sist jag var där hade jag min feta mössa på mig, å det sög att stunta;) Kommer ut, jo jag var ju ut då, å så nu frågade du mig igen...... så det är minst 2ggr per år ivf ;) Tack, du e min enda kompis :yoparty

Rigge skrev:
Haha sist va ju mitt i vintern... du kommer inte ut dit så ofta va?? Klart du ska med...
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Någon i Gävle med omnejd som ska ut och åka idag (Söndag)??
Är såå jä-a sugen nu efter 1 veckas bilsemester....
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Lunda i morgon Torsdag ?

Jag ska åka till Lunda i morrn och kolla på rejs.. någon som är sugen på att hänga med??
Jag åker från Preem macken i Skutskär exakt 16.30 // Örjan
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Hygglo skrev:
Jag ska åka till Lunda i morrn och kolla på rejs.. någon som är sugen på att hänga med??
Jag åker från Preem macken i Skutskär exakt 16.30 // Örjan

Inte jag tyvärr....åker till Åland imorrn bitti.
Hänger gärna på en annan gång :tummenupp
 

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Hygglo skrev:
Jag ska åka till Lunda i morrn och kolla på rejs.. någon som är sugen på att hänga med??
Jag åker från Preem macken i Skutskär exakt 16.30 // Örjan


Vad är det för rejs och hur långt bort? É lite sugen på att åka...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Kose skrev:
Vad är det för rejs och hur långt bort? É lite sugen på att åka...


11 eller 13 mil beroende på vägval tror jag.

ÄR DET NÅN SOM HAR EN BRA RAKA?? 100 meter typ... några meter bred... bredare på nåt ställe. På nåns jobb eller så där man kan åka ostört!! Är less på att det inte finns nå ställen att åka på :huvet
 
Last edited:

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Kose skrev:
Vad är det för rejs och hur långt bort? É lite sugen på att åka...

402 m och 201 m rejs på en flygraka...
Lunda ligger en bit utanför Gimo mot Uppsala efter väg 288.

Väg beskrivning finns i ett tidigare inlägg från mig i den här tråden.sidan 7..//Örjan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top