Solid_hazard
Anlitad
Hej!
Är ny på detta forumet. Över huvud taget ny på motorcyklar.
Har skaffat mig en Yamaha YZF600R Thundercat -98.
Den gick bra ett tag då jag bara startade den ibland och körde en liten sväng men så den blev varm iaf. Sen gick den lite sämre på höga varv mot slutet.
Bytte stift, olja, luftfilter. Men vid provstart så sjunger den bra på lågt varv men vid högre så bluddrar den. Den går inte att varva upp rent.
Tändföljden är rätt. Har provat med både luftbox och utan. Det som jag såg när jag monterade isär allt var att ena kabelskon till en tändspole var lite bränd så isoleringen på skon hade smält bort lite. Det stiftet som skon satt på, på spolen var lite ärjad. KAN det var så att det är spolen som är gången på något sätt som gör hela baletten åt he*****? Lägger med en bild så man ser den brända kabelskon till vänster på spolen.
Varvräknaren har fått spelet med. Den står på 0 när motorn är på. Sen gör den ett eget system och sticker upp till 8000, sen ner till 1000 och sen ner till 0 igen. Sen gör den så hela tiden med några sekunders mellanrum.
Är det nån som är en fena på det här och kan hjälpa mig med lite tips så vore det kanon. För jag tror inte MC-verkstan blir så glada om man kommer in med en "hojj" i godis byttor
MVH Andreas
Är ny på detta forumet. Över huvud taget ny på motorcyklar.
Har skaffat mig en Yamaha YZF600R Thundercat -98.
Den gick bra ett tag då jag bara startade den ibland och körde en liten sväng men så den blev varm iaf. Sen gick den lite sämre på höga varv mot slutet.
Bytte stift, olja, luftfilter. Men vid provstart så sjunger den bra på lågt varv men vid högre så bluddrar den. Den går inte att varva upp rent.
Tändföljden är rätt. Har provat med både luftbox och utan. Det som jag såg när jag monterade isär allt var att ena kabelskon till en tändspole var lite bränd så isoleringen på skon hade smält bort lite. Det stiftet som skon satt på, på spolen var lite ärjad. KAN det var så att det är spolen som är gången på något sätt som gör hela baletten åt he*****? Lägger med en bild så man ser den brända kabelskon till vänster på spolen.
Varvräknaren har fått spelet med. Den står på 0 när motorn är på. Sen gör den ett eget system och sticker upp till 8000, sen ner till 1000 och sen ner till 0 igen. Sen gör den så hela tiden med några sekunders mellanrum.
Är det nån som är en fena på det här och kan hjälpa mig med lite tips så vore det kanon. För jag tror inte MC-verkstan blir så glada om man kommer in med en "hojj" i godis byttor
MVH Andreas
Bifogat
Last edited: