Går det att åka buss?

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Jaha, då tillhör man skaran som får åka kommunalt om man ska längre sträckor :huvet

Hittade ett par blåklädda män med blinkade lampor i morse som tyckte att de skulle ta hand om mitt körkort i minst en månad :gnissla

Det larvigaste med det hela är att jag åkte dit på en såndär scouter, iof 500 cc men ändå en scouter.

Lämnade in min hoj i morse på service och lånade en scouter för att ta mig till jobbet, skitläskig att köra med tanke på de små hjulen, men det tydligen att köra för fort med en sån oxå :rolleyes:
31 kilometer för fort på en 70 väg :huvet och jag som vet att de brukar ha koll där, dock inte i morgontrafiken. Klart som korvspad så den dagen jag kommer lite senare har de just riggat upp allt för hastighetskoll (de hade bara vart där i fem minuter).

Nu får man njuta av en kall bira i solen och varma bussar till jobbet :gnissla

Ha det så skoj på vägarna ni som inte har fått en ofrivillig semester från hojjen (och vädret som ska vara perfekt i helgen :huvet )

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Trist! Tips om du tröttnar på bussen: Köp en moppe av nåt slag. Jag har själv en Yamaha Neos 50 cc skoter som jag kör korta sträckor i stan. Funkar kanon, och kostar nästan ingenting att försäkra och tanka.

TheJohn

Klotoid
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
er5
Jag trodde att det var ganska dyrt med en moppeförsäkring...
eller det kanske bara gäller eumoppar vilket du ändå inte får köra på en månad eller?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag trodde att det var ganska dyrt med en moppeförsäkring...
eller det kanske bara gäller eumoppar vilket du ändå inte får köra på en månad eller?

Min är en "30-moppe" från 02. Trafikförsäkringen kostar någon hundring i månaden. Vet inte hur det är med EU-mopparna, alltså om man kan ta förarbevis trots att man har blivit av med körkortet.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2989902 Min är en "30-moppe" från 02. Trafikförsäkringen kostar någon hundring i månaden. Vet inte hur det är med EU-mopparna, alltså om man kan ta förarbevis trots att man har blivit av med körkortet.
Nej har man blivit av med körkortet kan man inte ta förarbeviset. Man blir dock inte av med det när man blir av med körkortet.

TheJohn

Klotoid
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
er5
märkligt. trodde förarbeviset rök med..

Tänk om det vore så med vanliga körkortet, åkte man fast på båge rök A, åkte man fast med bil rök B! Det vore nått.

Förresten så går det inte att åka buss. Åkte en igår från värmdö in till stan och det var en plåga.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Trist! Tips om du tröttnar på bussen: Köp en moppe av nåt slag. Jag har själv en Yamaha Neos 50 cc skoter som jag kör korta sträckor i stan. Funkar kanon, och kostar nästan ingenting att försäkra och tanka.

Tja men ca 3 mil på moppe enkel resa till jobbet låter inte som en höjdare, går nog fortare med kommunala medel :rolleyes:

Största problemet är allt annat som jag skulle gjort denna månad och det med bil och släp :huvet
Får sätta igång och ringa polarna för att kräva tillbaka gentjänster :D

Ja ja, nu kan man iof ta en kall bira när solen gassar utan att fundera på om man ska ut och köra senare :rolleyes:

Förresten så går det inte att åka buss. Åkte en igår från värmdö in till stan och det var en plåga.

Har inge större lust att gå sex mil om dagen så jag blir nog tvungen :gnissla

Last edited:

TheJohn

Klotoid
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
er5
vad toppar den där pandan som du skrapar knäpuckar med då? ser ju ut att gå jävligt fort! fast det kanske är mest framben/bakben med ett sånt där monster?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tja men ca 3 mil på moppe enkel resa till jobbet låter inte som en höjdare, går nog fortare med kommunala medel :rolleyes:

Det beror ju på trafiksituationen, men om det inte är ordentlig kö nånstans på vägen så har du kanske rätt. Dock är det roligare att åka moppe än buss. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA