bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag håller på att försöka få upp min hoj (suzuki 750 gsx-r 88'a) på slangen genom att bara använda gasen. gillar inte att hålla på med kopplingen.
jag gasar upp till runt 10.000 varv på ettan, släpper av så att nosen dyker lite och sen slår jag på fullt igen.
jag får dock bara framhjulet att lyfta pyttelite. en gång fick jag upp framhjulet kanske en halvmeter men det var i rätt kraftig uppförsbacke.
går det att bara gasa upp min hoj eller måste man använda kopplingen?
jag tycker att det känns väldigt svårt, dels för att det är för lite vrid i den förstås men mest för att sittvinkel känns så dålig för slangning. man ligger verkligen ner på den. på min kompis ninja har man mycket bättre sittvinkel för slangning.
ni som har såna hojar som jag har eller har haft. lyckades ni få upp dom på slangen bara med hjälp av gasen eller använde ni kopplingen?
kan va bra att veta så att jag vet ifall jag ska fortsätta försöka eller om jag måste börja använda kopplingen.
jag försöker göra det på ettans växel. antar att det är störst chans att få upp den på ettan.
jag gasar upp till runt 10.000 varv på ettan, släpper av så att nosen dyker lite och sen slår jag på fullt igen.
jag får dock bara framhjulet att lyfta pyttelite. en gång fick jag upp framhjulet kanske en halvmeter men det var i rätt kraftig uppförsbacke.
går det att bara gasa upp min hoj eller måste man använda kopplingen?
jag tycker att det känns väldigt svårt, dels för att det är för lite vrid i den förstås men mest för att sittvinkel känns så dålig för slangning. man ligger verkligen ner på den. på min kompis ninja har man mycket bättre sittvinkel för slangning.
ni som har såna hojar som jag har eller har haft. lyckades ni få upp dom på slangen bara med hjälp av gasen eller använde ni kopplingen?
kan va bra att veta så att jag vet ifall jag ska fortsätta försöka eller om jag måste börja använda kopplingen.
jag försöker göra det på ettans växel. antar att det är störst chans att få upp den på ettan.