går det att gasa upp suzuki 750??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag håller på att försöka få upp min hoj (suzuki 750 gsx-r 88'a) på slangen genom att bara använda gasen. gillar inte att hålla på med kopplingen.
jag gasar upp till runt 10.000 varv på ettan, släpper av så att nosen dyker lite och sen slår jag på fullt igen.
jag får dock bara framhjulet att lyfta pyttelite. en gång fick jag upp framhjulet kanske en halvmeter men det var i rätt kraftig uppförsbacke.
går det att bara gasa upp min hoj eller måste man använda kopplingen?

jag tycker att det känns väldigt svårt, dels för att det är för lite vrid i den förstås men mest för att sittvinkel känns så dålig för slangning. man ligger verkligen ner på den. på min kompis ninja har man mycket bättre sittvinkel för slangning.

ni som har såna hojar som jag har eller har haft. lyckades ni få upp dom på slangen bara med hjälp av gasen eller använde ni kopplingen?

kan va bra att veta så att jag vet ifall jag ska fortsätta försöka eller om jag måste börja använda kopplingen.

jag försöker göra det på ettans växel. antar att det är störst chans att få upp den på ettan.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
yes sir :tummenupp

och ni behöver inte vara oroliga för att jag ska höja era premier.
jag har bara trafik så ingen försäkring kommer att utnyttjas för att laga hoj.
ifall jag lägger omkull hojen så plockar jag bara av dom trasiga kåporna och bygger streetfighter av den.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Har du 10 000 rpm när du ska ha upp den, hur mycket varvar den inte när du är uppe då? OM du nu ska gasa upp den så är det betydligt mindre varv som gäller. Men varför vill du inte använda kopplingen?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nej jag varvar upp den till 10.000.. låter varvet sjunka till kanske 7000.. slår på igen.
tanken är väl att jag bara ska få upp den på ettan för att peta i tvåan så fort som möjligt så fort jag har den uppe.

tycker att det känns som att man sliter på kopplingen så in åt helvete när man håller på sådär.

sen har jag bara slangat med crossar tidigare så jag har ingen erfarenhet av att använda kopplingen. med crossarna gasar man alltid upp den. med 250 cross räcker det med att rycka lite i styret så går den upp på trean. utan på/av metoden.
med min förra 500 cross kunde man gasa upp den på femman utan att rycka i styret.

jag har trimkammar i min sukka så det känns som att den är rätt slö på låga varv och har mycket pulver på höga. därför försöker jag få upp den på relativt höga varv.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
bmwjohan skrev:
nej jag varvar upp den till 10.000.. låter varvet sjunka till kanske 7000.. slår på igen.
tanken är väl att jag bara ska få upp den på ettan för att peta i tvåan så fort som möjligt så fort jag har den uppe.

tycker att det känns som att man sliter på kopplingen så in åt helvete när man håller på sådär.

sen har jag bara slangat med crossar tidigare så jag har ingen erfarenhet av att använda kopplingen. med crossarna gasar man alltid upp den. med 250 cross räcker det med att rycka lite i styret så går den upp på trean. utan på/av metoden.
med min förra 500 cross kunde man gasa upp den på femman utan att rycka i styret.

jag har trimkammar i min sukka så det känns som att den är rätt slö på låga varv och har mycket pulver på höga. därför försöker jag få upp den på relativt höga varv.

Nya lameller kostar 5-600 bara... ;)
 

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Domimator-98
KUBIK..de är de du ska ha..men prova å dra han till 6-7000 sen kasta av gasen å dra på igen å luta dig lite bakåt sen är saken biff..
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ok jag ska prova att varva lite mindre.

men det där med att luta sig bakåt går liksom inte. jag sitter så upprätt det går men sittpositionen på dom här gamla gixxer hojarna är väldigt framåtlutande. jag tror att det skulle gå jävligt mycket bättre att få upp den ifall man satte på ett crosstyre. då skulle man kunna luta sig bakåt. om man lutar sig bakåt nu får man nog gasa och styra med fötterna för styret lär man inte nå ;)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det handlar ganska mycket om timing också... det finns ju folk som inte kan gasa upp en R1 på bakhjulet med...
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
reser den sej inte om du ger full rulle från noll??
Sätt dej så långt bak du kan på sadeln o ge fullt så borde den ju komma.. dreva skiten annars så kan du köra 12o`clock i 10 knyck, gå ner två fram o upp tre bak så.. haha
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jo det är väl nästan bara timing det handlar om. jag har provat lite olika varianter. att rycka i styret. att sitta långt bak. båda samtidigt, men det är svårt för jag tycker inte att det går så bra att få till ett bra ryck när man ligger så mycket framåt som man är tvungen att göra.

nej det reser sig inte när man ger full rulle från noll.

jo dreva om skulle man kunna göra men den toppar väl bara en 230 som det är nu och jag vill inte att det ska gå långsammare. kan va bra att ha lite toppfart när man har blå bakom sig.

ju mer jag tänker på det så tror jag att ett crosstyre skulle kunna göra väldigt mycket. man kan luta sig mycket mer bakåt då.


är det ingen här som har en sådan hoj som jag har som har fösökt? alltså suzuki gsx-r 750 årsmodell 85-89 nått sånt.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jo, jag har en. Min skickar upp framhjulet om jag ger full rulle från noll iaf men i fart är den jävligt tjurig att få upp med bara gas.
Nu låter det som om jag är proffs på det här vilket jag inte är,,, :rolleyes:

Prova runt 8000 varv, slå av och dra på. Jucka lite med kopplingen så bör den skicka upp framhjulet, annars är det nåt fel.

88-89 års modell har dock annan motor och således annan motorkaraktär än 85-87 och 90-91.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jo jag vet att det är skillnad på 85-87 och 88-89.

vad har du för årsmodell?

jag vet att min faktiskt skulle behöva en förgasarkalibrering också. kanske kan va det som spökar lite.
min är lite svag i låg och mellanregistret. rätt ofta som slöddrar det om den när man gasar fullt och är runt en 6000 varv. kanske att detta i kombination med att jag har trimkam gör att min blir lite svår att få upp med bara gas.

men jag ska prova att varva upp till 8000 och släppa istället för 10000 så får vi se ifall det funkar bättre. annars får jag väl slå till på en förgasarkalibrering.

orginalkammarna är jag inte så sugen på att sätta i för trimkammarna är för jävla trevliga när man kommer upp i varv :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
är det inte just den modellen alla tyckte hade sån trist motor?

jo jag har också hört att det ska va trist motor på den hojen som jag har. jag tycker att den är väldigt rolig, men jag har heller aldrig kört någon annan sporthoj så jag har inget att jämföra med.

såfort jag har fixat ett kamerafäste på den så ska jag filma lite när jag kör. då blir det lättare att få kritik om ifall jag gör allt helt rätt. med slangningsförsöken alltså.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
då lär den ju redan vara derevad för jag lånade polarens 88a och den gjorde 265 på mätaren... och den gick upp på gas,,

det kan ju vara kul att ha mer än 230 när blå är bakom tro mig
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
blom skrev:
då lär den ju redan vara derevad för jag lånade polarens 88a och den gjorde 265 på mätaren... och den gick upp på gas,,

det kan ju vara kul att ha mer än 230 när blå är bakom tro mig

Några 265 km/h får du inte upp en 750R i. 230-240 ska dom göra. Fabriksuppgift är 247km/h.

bmwjohan skrev:
jo jag vet att det är skillnad på 85-87 och 88-89.

vad har du för årsmodell?

Jag har en 86:a med originalmotor såvitt jag vet.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
John Holmes skrev:
Några 265 km/h får du inte upp en 750R i. 230-240 ska dom göra. Fabriksuppgift är 247km/h.



Jag har en 86:a med originalmotor såvitt jag vet.
spelar ingen roll det gjorde den på mätaren..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
säkerligen min 1100 med lite mer effekt gjorde nåt sånt på mätaren.
Jag utesluter faktiskt att 750n skulle vara vassare, sen får folk fantisera hur de vill.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top