går ej på bakhjulet

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
När min gixxer 600 inte orkade hjula längre vad det att det var dåligt komp på en cylinder. Kan ju vara nått sånt om du har osis.
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Din polares hoj är med all sannolikhet strypt!
Kika i insugen så ser du direkt! r6 går lätt på hjulet på gas på 1 ans växel ostr.
Lycka till.



yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara
 

Gabor

Guest
KalleNorton skrev:
2462742 Vad har den tråden med bakhjulsåkning att göra? :va

Utan personliga påhopp, trafiken är ingen lekstuga....
bakhjulsåkningstrådar finns i en uppsjö.. olyckstrådar likaså..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135065

Om man inte fattar kopplingen mellan dessa så är det verkligen dags att funderar på vad vissa sysslar med...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135168

Kom inte å påstå bara att det är bara på inhängnat industriområde som det ska köras på slangen....finns inga fjortisar att impa på där.
 
Last edited:

jonkan

får bara se på nu =(
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Märsta
Hoj
nyligen sålda - vtr,yzfr6.
Lucius skrev:
2462756 Äsch! Alla vet att 600 cc inte kan köras på bakhjulet med mindre än att de drevas satan!!

äääh fan skitsnack :slicka
med rätt dos vilja å rena vägar så är de inga problem :fakta
 

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sala, Sweden
Hoj
Yamaha R6 -99
Mitt spjuter direkt på bakan när man ger järnet på 1an ;) sen äre bara ohållan uppe en bit.... skulle dock vilja peta i 2an snart :)


MVH Erik.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Skit bakom styret..

De som kan slanga kan slanga med vad som helst, klart den går att gasa upp på ettan vid rätt varvtal.

Behärskar man inte koplingstekniken så kan man inte få upp den på någon växel... Borde gå att rycka upp på tvåan med, med gas.

Alla hojar är ju olika, han kanske inte vant sig än bara? Slangkung annars?
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara
Min är drevad en kugg fram och ag gasar upp min på 1:an genom gasa/släpp/gasa-metoden. Funkar utmärkt. Koppla kan jag inte! :(
 

*DIABLO*

Guest
kör själv en r6-03och den kopplar jag upp på 3:ans växel, så tekninken e de inga fel på, jag kan koppla upp hans r6 på 2:an men den e trög som fan så jag får ta i ordentligt, tycker inte man ska behöva göra de
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Min går att gasa upp har jag märkt, men inte medvetet :tungan Får väl rycka å trycka ned dämpen lite samtidigt kanske! Koppla går fint. Fast jag vågar inte allför mkt än :tummenupp
 

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Retta
oki ni som e så rolia tex kubikbrist,skitbakom styret mm han frågar vad det e för fel på hojen en r6 går på bakhjul inga problem på 2 så svara som folk eller låt bli...:mad:
 

slindman

Det finns inga gränser!
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Östersund/Västbacken
Hoj
R6 01:a såld:( blir en R1:a nästa år:)
Är det slipon på din polares hoj?

Jag hade en r6:01 med slipon på den gick upp utan problem vid gaspådrag på ettan å gick fint att koppla upp på tvåan

Min polare har en 99:a helt orginal den gick inte upp på gaspådrag å jäkligt svår att rycka upp på ettan....en del vi pratat med säger att det kan bero på sliponet men jag tycker att det inte borde va nått problem med en orginal r6:a
kan ju som sagt va nått som inte är helt ok med hojen?
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Finns bara en sak att göra, bänka hojen för en femhundring så får ni svart på vitt vilka siffror den presterar. Är siffrorna låga eller om kurvorna på något sätt ser konstiga ut så kan man ju jobba utifrån det.
 

Öland

Potatoesmc
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 1000
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara

Hej!
Din fråga är helt cool, men alla svaren....vad är det för fel på folk ??

Bedöma utan att ens hört moppen snurra?

Sen bör du veta att GR och fler med han ,har övat i många år !!
Det är ingen duvunge och försök inte ens föränn du känner en trygghet med bågen.


Lycka till !
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
En sak alla har glömt är att fjädringsinställningar påverkar en jävla massa om hojen vill upp på bakhjulet. Mycket returdämp i framgaffel och mycket förspänning/kompression bak så blir det svårt att få hojen att resa sig, jag har min hoj ställd för väghållning då jag anser detta roligare än bakhjulsåka på flera växlar.
 

Tommy T

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GSXR 750 - 2000 & Kawa ZX10R-2006
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara

hehehe .... av min bedömning så är det nog som andra sagt " skit bakom styret " ... såg dig kaxigt glida förbi HC härom kvällen med varvning för style på G för oss kaffe drickande gäster ... du fick nästan upp DIN hoj på bakhjulet ..hehehe .... mjölka inte gasen utan VRIIIID FULLT ¨så går det bättre ...
 

*DIABLO*

Guest
hahah det kan inte ha varit mig du såg, för jag får upp min på bakhjulet de e hans som inte går upp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top