Går fan så illa efter marksyning...

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Har en zx9r -95 som går illa efter en marksyning... :confused:
Den gick illa på låga varv förut, men på höga varv som en dröm.
Efter marksyningen (grus i korsning-typ 30km/h-cykeln gled över hela vägbanan-slutligen ner i diket och la sig upp och ner-vurpa), så går fanskapet ännu sämre än innan...
Den startar som den ska och inga tendenser till blå-, svart- eller vitrykning.
Men när man åker iväg går den sämre och när man kopplar ur så dör den på direkten.
Har för mig att den gick hyfsat på lite högre varv, när jag provade den efter vurpan för en månad sen...

Är det förgasarknas eller något annat..
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har du kollat nånting på hojen?
Börja med förgasarna.
Sitter dom som dom ska?
Luftburken släppt?
Har kåpan där pickupen för tändningen fått en smäll?
 

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Nej, jag har inte kollat något än... blev bara såååå trött på hela situationen.
Men nu känns det som att man skall ta tag i det.
Kåpan där pickupen för tändning sitter?
Kanske står i verkstadsboken i och försig, är på jobbet nu.
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Vakuumslangarna har ganska stor påverkan på motorgången. Kolla t ex att slangen från frontkåpan sitter bra.

Jag glömde montera slangen efter att ha monterat framkåpan och hojjen gick som skit tills dess att jag hittade problemet. Gick inte att varva över 4000 varv, orkeslös.

/a
 

minmicke

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Södertälje
Hoj
2 st Kawa ZX9 -95 -94
Vakuumslangarna har ganska stor påverkan på motorgången. Kolla t ex att slangen från frontkåpan sitter bra.

Jag glömde montera slangen efter att ha monterat framkåpan och hojjen gick som skit tills dess att jag hittade problemet. Gick inte att varva över 4000 varv, orkeslös.

/a

Hade exakt detta problem med min zx9r, felet var även det vakumslangarna...

Läs lite på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163916

Lösningen var som sagt vakumslangarna till toppkåpan

Ursäkta min okunskap, men vart sitter vaccumslangarna...?

Vakumslangarna går från förgasarna, under luftburken fram till två små rör som går genom toppkåpan fram...
 
Last edited:

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Har plockat ur plockat ur förgasarna, skruvat isär och kollat... Satt ihop allt igen, men inget bättre.
Tyckte mig höra en tendens till "knack".. :huvet

Vad göra härnäst?!?!
 

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Fick tipset att kolla lågfartsmunstycket i fuggarna, med anledning av den dåliga gången...
Enligt mekboken ska jag skruva in till botten och räkna varv, för att sedan skruva ut dom. Men dom sitter ju som berget själv.. Vill ju inte ta i och paja kopparskruven, VAD GÖRA!?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top