Går ju inte och se på TV längre!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Starstriker skrev:
2219540 Gör de reklam för tex Cola så köper jag Pepsi. Reklam för Colgate så köper jag Vademecum osv. Tänk om alla gjorde så. Då skulle reklamsäljarna/-köparna få problem.

Köp tvärtom. Känns bra!

konstig du :hihi

Ne men reklam är ju skit, men dom ska ju ha råd att sända och utan reklam hur skulle dom få råd att köpa in filmer då?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Hemma oss mig så har vi fyra TV kanaler, SVT1, SVT2, TV4 Och finsk TV.

Båda SVT kanalerna: Vem fan glor på skiten dom sänder? Fransk dokumentär om ryska barn i Moskva eller alla danska polis serier och diggilo är ju roligt... Plus att nyheterna sänds varge hel och halv timma i båda kanalerna, hur ska man kuna tittta på vanlig tv?

TV 4: Öööööhhhhh vad säger man? Dom har det ända TV program jag följer, det är Lost. Resten av dera utbud ja du... hummm. Avbrott i 25 min för att nyheterna måste sändas! Hur ska man kunna kolla på filmen då?

Finsk TV: Ja vist det är ju trevligt. Min pappa uppskatar ju den kanalen och man ska ju göra det roligt för minoriteterna i sverige. Men kan man inte sända Kanal 5 i stället för finsk TV, eller kanske al jasira? Fast jag vill kuna se islänksa lokalnyheter 24 timmar om dygnet ju.

När jag flyttar hemmifrån ska jag bojkotta tv och ladda ner allt jag vill se.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TV är ett bra sömnmedel! :fakta
När jag inte kan somna sätter jag bara på tv:n och sen somnar jag på fem minuter. Annars tittar jag nästan aldrig... förutom när det är RR då :)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Kikar jag en timma i veckan i snitt så är det inte mer. Därmot ser jag gärna en bra film då och då.

Nu har jag nog inte satt på tvn på 3-4 veckor skulle jag tro... Finns ju så mycket annat roligt att göra...

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Swedie skrev:
2219267 Pratar mest om TV6 (gamla ZTV).
Jadu, det här är nog insteget mot amerikansk TV. Det är just nu reklam var 12e minut typ på 1 timmas-shower. Och och på 30 minuter hinns det med 2 reklampauser.

Egentligen borde dessa kanaler boykottas... någon girig jäkel har övertagit TV-stationen...

Går ju inte och se på TV längre!!!

Det roliga är att det är mer uträknat än så - i början av en film så väntar man med reklamen för att fånga tittare - mot slutet och upplösningen av filmen så visar man reklamen allt tätare då man vet att tittarna stannar kvar för att inte missa slutet...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Mr Helmut skrev:
2220529 konstig du :hihi

Ne men reklam är ju skit, men dom ska ju ha råd att sända och utan reklam hur skulle dom få råd att köpa in filmer då?

de har nog råd ändå eller så förhandlar dom bättre pris

vad ska man med sunk-TV till när ROller och IrOnMike producerar film :lol

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Madhonda skrev:
2219372 Att t.ex få tiden att räcka till annat än glo på idiotiska program och dess reklamavbrott.

Nää...för tiden går åt till att följa vem som knullar vem i Big Brother o andra liknande såpor, o annat trams. Det är fan i mig SKRÄMMANDE vilken skit som visas på televisionen.

//M

ähhh, vissa program är viktigare än andra :D

Märkligt att bigbrother är så populärt när ingen tittar på det :va

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Kollar i princip aldrig på TV. Däremot glor jag på en DVD då och då, samt eventuellt någon partiledar debatt innan valet.´

Den statliga propagandaetern är ju sisådär...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Scorpion.SE skrev:
2222444
Swedie skrev:
2219267 Pratar mest om TV6 (gamla ZTV).
QUOTE]

TV 6 är inte gammla Z-TV, bara en ny kanal på den frekvensen eller vad man säger, gör en sökning så hittar du Z-TV igen
va i, har hela tiden verkat som att ZTV bytts ut.. ingen sa att de flyttats. De lär ju typ inte ha en enda tittare nu.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag äger ingen tv vilket jag är glad för. Började må illa av att titta på det för många år sedan. Tror faktiskt att fler skulle må bra av att slänga ut skiten och börja tänka själva istället.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA