*DIABLO*
Guest
när jag kopplar upp hojen på 3ans växel så går den upp snett o styret vrider på sig direkt nån som vet vad jag gör för fel, tänkte ut o testa igen men ville kolla om nån har nåt tips först

UrbanTiger skrev:..... Fast å andra sidan så kanske det är du själv som "hänger" den åt vänster som Fenix säger. Det är ju lite mer fart på grejjerna på 3:an än 1:an och 2:an och effekten av gyrokrafterna blir därför större. Du får nog burka emot tills du vant dig
Teo skrev:Kan drivpaketet verkligen märkas av på grund av ökat varv? Jag har då aldrigt känt av det vid upplockning på 3 eller högre, Jag använder i och för sig sällan kopplingen till det, men kan det inte ha med att du omedvetet hänger lite snett när du drar upp den?
Fenix skrev:Personligen brukar jag ge f_n i å slanga på trean å högre för sannorlikheten att det går åt helvete ökar med 20% för varje växel man går upp.![]()
Dock är bra burk-knep att:
1# Luta / styra med axeln/överkroppen
2# Fälla ut höger knä en aning för att fånga lite vind (nämnvärt lika livsfarlig som den är praktisk)
Nyckeln till framgång (överlevnad) är som bekant små jämna rörelser, använd hela kroppen, känn efter och sätt hellre ner framdäcket än att försöka överkorrigera med ryckiga rörelser.
Vi vill INTE läsa nånstans att du har förvandlats till en våt fläck.![]()
Fenix skrev:jo för att göra historien kort, på din vänstra sida har du som bekant ett stycke drivpaket som roterar i en klart respektabel hastighet på treans växel. Det du upplever som vänster-lut/dragning är förmodligen gyroeffekter av kedja och framdäck som du förmodligen lätt ofrivilligt pekar åt vänster håll, väl uppe.
Styret åt vänster kan oxå bero på att omjämn framgaffel, obalanserat framdäck
eller åxo finns det mer tråkiga teorier så som snett bakhjul, ramsned, ojämn svingarm, enormt fett vänster lår, konstant sidvind från höger, för mycket skit i fickorna på vänster sida.![]()
Blade skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
Haha, jag tror jag skrattar i hjäl mig!!
Självaste John Holmes skriver in efter mitt svar.
Han om någon måste väl vara väl bekant med problemet!!
![]()
![]()
yamahaR6_03 skrev:men om jag ligger o kör i ca: 130km då måste jag väl upp på trean eller ska jag använda tvåan då me???
Limstift skrev:Personligen så brukar min "manlighet" hålla sig utefter vänster lår! Jag vet inte om det kan ha någon större betydelse, men något kilo snedbelastning borde det väl göra?
Fenix skrev:vad säger din varvmätare på tvåan vid 130?
om du varvmässigt sjunger på sistaversen är det alltid en variant å lyfta den på tvåan och langa i trean typ det första du gör.
Mr B skrev:Du sliter för hårt i styret ... köp en starkare hoj om du vill plocka upp den i dom farterna eller kör stående utan koppling.![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |