Gömma nummerplåten...

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Kawwa skrev:
Eller så har man ett lämpligt regnummer, typ FLG 123, tar tejp och gör om en bokstav till tex ett E i detta fall. Når dom blå ifrågasätter falskskyltningen så skyller man på de busiga barnen i området !!! Fungerar ??? Vet ej. Prova och hör av er hur det gick..... :hihi

Hmmmm... Man har ju ett L i regnumret. Det kan bli ett E... :va
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Dizzy skrev:
Men hur gör man om man har tex OWP? gissar på att Q inte finns i bilregistret :tomten

Då är man den som stannar och uppehåller polisen. För det finns ju såna har jag lärt mig på detta forum.
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
elmgren skrev:
Satt och spanade in lite i annonserna, då jag får syn på en R1 -99 till salu.
Det lite ovanliga med denna var att han hade nån finess som hissade upp plåten eller nåt...

Nu ska jag inte störa säljaren med någon störig fråga, så jag frågar alla vänliga sporthojsmedlemmar där ute om det är någon som har en aning om hur man bygger en sån här på smidigast sätt?

Har tidigare funderat på någon torkarbladsmotor eller nåt så man bara kunde typ snurra på plåten men det bygget skulle se extremt fult ut tror jag.

Nån som har tips på nåt som ser lite snyggare / diskretare ut?
jag har byggt med ett servo från en radiostyrd bil, fick ioförsig öppna den o löda direkt på motorn. servot satte jag in under bakkussen med vajer till plåten. elkopplingen har jag löst genom en 6-plintbrytare, åt ena hållet åker plåten upp tills en brytare bryter strömmen och desamma om man drar brytarn nedåt. har faktist en bild på prototypen. ganska dålig tyvärr
 

Bifogat

  • Bild 023.jpg
    Bild 023.jpg
    19.9 KB · Visningar: 196

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
letar nytt...
xanlar skrev:
jag har byggt med ett servo från en radiostyrd bil, fick ioförsig öppna den o löda direkt på motorn. servot satte jag in under bakkussen med vajer till plåten. elkopplingen har jag löst genom en 6-plintbrytare, åt ena hållet åker plåten upp tills en brytare bryter strömmen och desamma om man drar brytarn nedåt. har faktist en bild på prototypen. ganska dålig tyvärr

Säg till om du fixar bilder på den monterad å så =)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top