gör ni nå tecken åt andra?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
andersbrink skrev:
2107747 Har man inget bättre för sig än att hetsa upp sig på vad andra trafikanter gör har man en satans tråkig hoj och/eller är lika tråkig själv.

Så du menar att du aldrig blivit förbannad när någon kört ut rakt framför dig, eller de kanske inte har hänt?

Kör bara på bana eller i trafiken också :tomten

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
foobar skrev:
2107327 Jag med... (Har så dålig fantasi). Det brukar bli långfingret ca 500 ggr per säsong tror jag.

450 av dessa går till bilister och resten går till Goldwing-hojar som medvetet lägger sig i vägen när jag ska köra om.

Det där är intressant! Jag har aldrig sett en Goldwing som går ut i vägrenen och släpper om andra fordon. Dom ligger som ena dj-a såskoppar mitt i vägen! Sen ser dom ut som fiskar på land när man till slut kör om dom. Motorcyklister är generellt dåliga på att släppa om andra, men just wingarna är värst. Varför? Det är ju eg. väldigt lätt att hålla åt sidan med en MC ändå vägrar många att gör det. :gnissla

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad blir bättre av att man hetsar upp sig i trafiken? ALLA andra trafikanter är en livsfara, stillastående som i rörelse. Den insikten kommer med tiden kan man iaf hoppas.

http://gd.se/Article.jsp?article=77854

En skogspecka från Söderfors försökte igår göra en omkörning på 70-väg och märker att han inte kommer att hinna köra om trots att han kör i 120+, han nitar men hinner inte stanna utan kör in i framförvarande bil (som åker ner i diket) medans Peckan studsar ut i mötande fält där han frontar med en mötande bil. Tjejen i den mötande bilen avlider.

Mr Helmut skrev:
2107771 Så du menar att du aldrig blivit förbannad när någon kört ut rakt framför dig, eller de kanske inte har hänt?

Kör bara på bana eller i trafiken också :tomten

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
andersbrink skrev:
2107804 Vad blir bättre av att man hetsar upp sig i trafiken? ALLA andra trafikanter är en livsfara, stillastående som i rörelse. Den insikten kommer med tiden kan man iaf hoppas.

http://gd.se/Article.jsp?article=77854

En skogspecka från Söderfors försökte igår göra en omkörning på 70-väg och märker att han inte kommer att hinna köra om trots att han kör i 120+, han nitar men hinner inte stanna utan kör in i framförvarande bil (som åker ner i diket) medans Peckan studsar ut i mötande fält där han frontar med en mötande bil. Tjejen i den mötande bilen avlider.
Låter som det har gått duktigt fort (står inget om omkörning?).

I övrigt så brukar jag försöka låta bli att hetsa upp mig eftersom det inte ger något mer än att jag själv eventuellt blir en sämre förare av att köra när man är förbannad. Däremot så kan det vara bra att uppmärksamma de som har gjort fel på att de har gjort det genom att, som en del sagt, peka på backspeglar och liknande så att de kanske blir mer uppmärksamma i framtiden.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
andersbrink skrev:
2107747 Har man inget bättre för sig än att hetsa upp sig på vad andra trafikanter gör har man en satans tråkig hoj och/eller är lika tråkig själv.

jo men vissa tecken gör ju tydligen nytta..
jag gör dom på gott och ont..
att vifta bakom ryggen så man slipper ha en bil ca 2 m bakom hojen e ganska skönt..

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
pvcraketen skrev:
2107358 För övrigt tutar jag när jag ser snygga cheyer, det gillar de och man kan nästan se hur det hugger till i äggstockarna på dem.

Pvcraketen, söna killen! :hihi

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
När någon gör något riktigt puckat och jag blir grinig brukar jag sakta köra om och titta på dom, samtidigt som jag slår med knuten hand ovanpå hjälmen ungefär som en apa.

Signalerar att den andre är en apa och att jag är bra.

Finns det något officielt polistecken?

Och något officielt "minska hastigheten för att det kommer grus/vilt/hål etc i vägen framför dig"? Jag har kört med lumpens minska-tecken men det funkar inte riktigt.

Last edited:

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Höll på att bli prejad av nån bmw-herrgårdsvagn på sveavägen när jag var på väg hem från jobbet förra veckan. Först gled han långsamt ut till höger som om han försökte få mig att åka upp på trottoaren. Sen börjar han svänga lite mer hetsigt, så jag får tvärnita. Kör om på andra sidan och lägger mig framför och gör tummen upp.

Undra om han fattade vinken :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
General E skrev:
2108229 När någon gör något riktigt puckat och jag blir grinig brukar jag sakta köra om och titta på dom, samtidigt som jag slår med knuten hand ovanpå hjälmen ungefär som en apa.

Signalerar att den andre är en apa och att jag är bra.

Finns det något officielt polistecken?

Och något officielt "minska hastigheten för att det kommer grus/vilt/hål etc i vägen framför dig"? Jag har kört med lumpens minska-tecken men det funkar inte riktigt.

polistecken har jag hört e snurrande rörelse med handen ovanför huve..
jag gjorde en hel serie med sånt för en bil som klara sig precis..

hade glömt o sätta på lyse o jag visste att bakom hörnet stog polisen..
åkte upp brevid..
satt ett helt tjog med undommar som förmodligen skulle på fest..
iaf så börja jag spreta med fingrarna o peka på lyktan o gjorde cirkelrörelser(dock ej alla på samma gång)
han slog på lyset iaf o ca 10 sek senare stog dom i kontrollen...
iam tha man :banana

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sportster skrev:
2107343 Era hojar måste gå väldigt tyst... ingen brukar köra närmare mig än minst 300 m för den sköna sångens skull :hihi
Näe, dom är bara rädda för att det ska lossna en massa delar :hihi

Jag brukar knacka med fingret i hjälmen, visa fingret eller tuta så argt det bara går. Lägger som sig i vägen för att hindra omkörning så får dom lyssna på ylande radfyra istället för finomkörning :D

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag är lugn i trafiken, och gestikulerar alltsomoftast INTE åt mina medtrafikanter, men även solen har fläckar.. :D
En gång råkade jag ut för en buss vars förare måste fått sitt körkort från Hobbex. Så tillslut fick jag nog och ställde mig upp :arsele , klappa mig på röven, peka fingret och körde så fort jag vågade därifrån... Usch jag skäms. :rodnar

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yamaha FZ6 2007
gör heller aldrig tecken, hälften fattar säkert inget ändå och de andra inser sitt misstag utan mitt påpekande. Händer att jag gör endel grova missar själv också, börjar bli för gammal.

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Tror dom flesta fienden(b*lister) bara blir förbannade på en om man pekar det berömda fingret och fattar ingenting. Brukar själv göra tummen upp när/om dom ser mig.

Sen att man som mchulligan kör som ett pucko i 400km/h tänker man inte på just när man kör. Bara när jag sitter i mongolastbilen och försöker att undvika att mosa alla mina medtrafikanter, fast det är lockande ibland :fatta!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag brukar hälsa åt dom, för att sedan släppa styret och ge dom båda fingrarna

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...