Gör slut med era tjejer för h*lvete!!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag jagar ett beggat skinnställ då mitt nuvarande hade vänligheten att gå sönder idag. Jag skulle kunna köpa mej ett nytt, men ofta finns det ju många tjejställ till salu som inte är så mycket använda...
Jag vädjar nu till killarna här på sh att göra slut med sina flickvänner så att iaf. någon av er kan sälja hennes ställ till mej. Är ute efter stl. 44-46 (herr) eller stl.38 (dam). MÅSTE vara raceställ med puckar osv. (ej helställ).

(Ja.. Jag har sökt både sh och allaannonser.se efter passande storlek men hittar inget... :rolleyes: )

/FW

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
watson skrev:
Jag jagar ett beggat skinnställ då mitt nuvarande hade vänligheten att gå sönder idag. Jag skulle kunna köpa mej ett nytt, men ofta finns det ju många tjejställ till salu som inte är så mycket använda...
Jag vädjar nu till killarna här på sh att göra slut med sina flickvänner så att iaf. någon av er kan sälja hennes ställ till mej. Är ute efter stl. 44-46 (herr) eller stl.38 (dam). MÅSTE vara raceställ med puckar osv. (ej helställ).

(Ja.. Jag har sökt både sh och allaannonser.se efter passande storlek men hittar inget... :rolleyes: )

/FW

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=20275#

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
watson skrev:
*host* Är en poooser.... Mitt nya skinn ska vara SNYGGT!! Inget nära 80-tals ställ... OCH det MÅSTE ha puckar!

/FW

om du nu e så noga med hur det ser ut så får du väl ta o köpa dig ett nytt då! :7peta

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snowwhite skrev:
om du nu e så noga med hur det ser ut så får du väl ta o köpa dig ett nytt då! :7peta

Äh, lägg av.. Det måste väll finnas beggade ställ i den storleken. Jag är inte kräsen, men med tanke på att jag i princip BOR i stället när det är säsong, så vill jag ju såklart ha ett ställ som jag trivs med. Tycker inte att ditt inlägg var så konstruktivt... Jag vet att jag kan få tag i ett ställ nytt, men jag förstår inte varför jag inte ska kunna ha vissa krav om jag vill köpa beggat. Förstår heller inte varför det är så konstigt att jag vill ha ett racigt ställ. Jag knäskrapar och måste därför ha puckar...

(Är lite sur och grinig för att jag kanske måste lägga tio lappar på ett ställ jag inte räknat med. Har redan utgifter så det räcker nästa månad... :gnissla )

/FW

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Rekommenderar dig att åka till Forza-racing, dem har väldigt billiga ställ.
Dem har hel-ställ för 4k (tror märket är DogFighter, deras "GoreTex" ställ
är det iaf). Dem är sid-importörer (eller vad det heter), så antar det därför dem
håller så låga priser. Kvalitén vet jag inget om!
,,tyvärr ligger det i Västerås, så det kanske är lite långt att åka.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Avelin skrev:
Rekommenderar dig att åka till Forza-racing, dem har väldigt billiga ställ.
Dem har hel-ställ för 4k (tror märket är DogFighter, deras "GoreTex" ställ
är det iaf). Dem är sid-importörer (eller vad det heter), så antar det därför dem
håller så låga priser. Kvalitén vet jag inget om!
,,tyvärr ligger det i Västerås, så det kanske är lite långt att åka.

,,, ser riktigt bra ut också, MED puckar :yoparty

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
watson skrev:
(Är lite sur och grinig för att jag kanske måste lägga tio lappar på ett ställ jag inte räknat med. Har redan utgifter så det räcker nästa månad... :gnissla )

/FW

Hade en polare som köpte ett splitternytt Berikställ på Bike i trollhättan för 3900 (ordinare ca12000, udda storlek men det töjer sig) så visst kan du komma undan med mycket mindre än 10000.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2fast4hjo skrev:
Hade en polare som köpte ett splitternytt Berikställ på Bike i trollhättan för 3900 (ordinare ca12000, udda storlek men det töjer sig) så visst kan du komma undan med mycket mindre än 10000.

Det är ju det jag försöker med juh!! :) Vill helst ha ett känt märke då jag inte litar på kvaliteén i andra...
Jag kanske är lite petig föresten, men va fn... Det är ju en livförsäkring vi snackar om...

/FW

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Har ev. ett ställ i den storleken till salu, dock är det nästintill oanvänt så inget tokunderpris, det är ett Alpinestars ...eee... vad heter det nu... Köpt nytt förra säsongen.

Ska fixa en bild på det... häng kvar :)

/edit Hittar ingen bild eller vad det heter nu, återkommer i morgon...

Last edited:

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
watson skrev:
Äh, lägg av.. Det måste väll finnas beggade ställ i den storleken. Jag är inte kräsen, men med tanke på att jag i princip BOR i stället när det är säsong, så vill jag ju såklart ha ett ställ som jag trivs med. Tycker inte att ditt inlägg var så konstruktivt... Jag vet att jag kan få tag i ett ställ nytt, men jag förstår inte varför jag inte ska kunna ha vissa krav om jag vill köpa beggat. Förstår heller inte varför det är så konstigt att jag vill ha ett racigt ställ. Jag knäskrapar och måste därför ha puckar...

/FW

Du skriver att du är petig med märken och kvalitet eftersom det är en livförsäkring. Helt sant, men tänk också på att ett skinnställ som inte sitter bra heller inte skyddar så bra, vilket också talar för ett nytt skinnställ istället för ett redan inkört begagnat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är ett skinnställ en livförsäkring? :va Jag tror skillnaden på skadorna är marginella, oavsett om man har ett snikställ eller ett top of the line. Med hjälm och ryggskydd så kan det nog göra större skillnad, men livet hänger nog inte på om man väljer AXO eller Dainese eller Alpinestars eller Snåleise eller UFFO eller Cheapstars.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Är ett skinnställ en livförsäkring? :va Jag tror skillnaden på skadorna är marginella, oavsett om man har ett snikställ eller ett top of the line. Med hjälm och ryggskydd så kan det nog göra större skillnad, men livet hänger nog inte på om man väljer AXO eller Dainese eller Alpinestars eller Snåleise eller UFFO eller Cheapstars.

Alldeles riktigt. Passform är viktigare än märke, och som du skriver är ryggskydd och hjälm minst lika viktigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Alldeles riktigt. Passform är viktigare än märke, och som du skriver är ryggskydd och hjälm minst lika viktigt.

Om det har puckar då, är inte det viktigt? :)

För övrigt kan jag avslöja en hemlighet:
Inget skinnställ är snyggt, det finns bara olika grader i helvetet. Sitter det slappt ser det ut som man skitit på sig och sitter det tajt ser det ut som om man vore inblandad i någon Blue Oyster relaterad aktivitet.

Petrol

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
GIXXER
Ta en utflykt till Hallstahammar!

watson skrev:

/FW

Ta en sväng till Hallstahammar och köp stället hos en gubbe som kallas för Waldens motor! Han säljer nya ställ som utgått! Jag köpte tex ett Halvarsson som var tillverkad förra året med puckar för 4900:- Sprillans nytt och pengar över till annat!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snowwhite skrev:
Du skriver att du är petig med märken och kvalitet eftersom det är en livförsäkring. Helt sant, men tänk också på att ett skinnställ som inte sitter bra heller inte skyddar så bra, vilket också talar för ett nytt skinnställ istället för ett redan inkört begagnat.

Jag vet vilka skinn som sitter bäst på mej, och tro mej, jag har provat många. De som sitter bäst är just de dyrar ställen! Visst är det troligt att ett beggat ställ redan är inkört, men som jag tidigare skrivit så brukar inte "flickvännens ställ som hon åkt i tre ggr" vara så inkört...

Fö. så har det visst med kostnad på stället att göra. Skinnet har två fiberriktningar och håller bäst i slitage åt det ena hållet. Ska man ta hänsyn till fiberriktingen blir det mycket spill vid tillklippning vilket resulterar i ett dyrare ställ. De flesta märken säljer ju olika ställ till olika pris och då är det oxå olika kvalitet på ställen. (Det har med garvning osv. att göra oxå, men jag tror inte att någon här på sh är speciellt intresserad av att läsa mina långa utlägg...)

@ZpiX: Skicka pm, eller skriv i gb:n.. Är mycket intresserad!

/FW

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
watson skrev:

/FW

Du har PM

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj