Göra eget helsystem!

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
så om jag drar ett streck igenom mitten som på min ritning och sen förlänger alla strecken genom mitten strecket så ska jag mäta vinklarna där?:S hm om man kör med längder blev det lättare:) fast vinkeln beror ju på vilken grovlek kröken är på om största måttet ska vara 10cm.... suck vad komplicerat allt ska vara=D

Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?
 

cykelfrek

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
motala
Hoj
69 hl500 kopia
Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?

okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??

Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.
 

cykelfrek

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
motala
Hoj
69 hl500 kopia
Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.

tackar tackar då ska man bara se till att få råd med att trimma skiten nu då:huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top