göra eget visir, solfilm??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
hejsan

jag skulle vilja fixa till mitt visir så att man inte kan se igenom det. alltså utifrån förstås.

man kan väl göra det med lite solfilm. var köper man sån?

helst skulle jag vilja använda något som gör att det blir sån där spegeleffekt. alltså så att man ser ut lika bra men att man inte ser in för fem öre. det bara speglar sig. kan man köpa någon sån slags film och klistra på? isåfall var?

jag tyckte att det var lite svidigt med 500kr för ett rökfärgat visir som man ändå nästan ser in igenom så jag tänkte fixa ett själv.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
hejsan

jag skulle vilja fixa till mitt visir så att man inte kan se igenom det. alltså utifrån förstås.

man kan väl göra det med lite solfilm. var köper man sån?

helst skulle jag vilja använda något som gör att det blir sån där spegeleffekt. alltså så att man ser ut lika bra men att man inte ser in för fem öre. det bara speglar sig. kan man köpa någon sån slags film och klistra på? isåfall var?

jag tyckte att det var lite svidigt med 500kr för ett rökfärgat visir som man ändå nästan ser in igenom så jag tänkte fixa ett själv.

Svider 500kr? :confused:

Mitt guldvisir kostade 1100kr och det tog 18timmar att leverera från England. Lycklig blev man :squid

750RR

Snicke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Banshee -01
Jag har testat att solfilma ett visir förr men det är defintivt inget att rekommendera.

Visiren brukar ju vara dubbelkrökta och det enda jag kan tänka mig funkar är ett sprillans nytt visir, proffsfilm som går att värma och ett proffs som utför jobbet.

Sen har ju det där med insynen att göra med ljusförhållandet på in- och utsida av visiret. Ett rökfärgat som du håller löst i luften verkar ju genomskinligt men då du sätter det på hjälmen ser visiret svart ut ute i ljuset.

Mitt tips är med andra ord att köpa ett tonat eller spegelblankt visir.

/Niclas

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag har en OGK och på de hjälmarna är det bara att köpa till "tearoffs". De är lite för dyra och bra för att kastas men det funkar skitbra - när det blir mörkt tar man bara loss filmen och rullar ihop och stoppar under kutsen.

Polaren har en ny AGV med samma variant. Han köpte ett par av mina tearoffs och de passade direkt. OBS! Det går att köpa och eftermontera såna där pluggar men visiret måste vara enkelkrökt (funkar inte på dubbelkrökt glas). Mitonga har OGK-hjälmar och tillbehör. Tearoff-skruvar kostar 95kr/par.

Mitonga Racings OGK-prylar

Min kruka:
OGK.jpg

Derbi_SM

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
helst skulle jag vilja använda något som gör att det blir sån där spegeleffekt. alltså så att man ser ut lika bra men att man inte ser in för fem öre

jag har ett spegelvisir, det ser man inte lika bra ut ur, det blir som att ha solglasögon på sig

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Re: Re: göra eget visir, solfilm??

maverick_750rr skrev:

Mitt guldvisir kostade 1100kr och det tog 18timmar att leverera från England. Lycklig blev man :squid

750RR

1200? Varre äkta guld eller? Mitt silvervisir kostade 700 spänn å tog minst 2 veckor innan det kom...men snygg(are) blev jag... :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: göra eget visir, solfilm??

maverick_750rr skrev:

750RR

Du vet att det har blivit gay med guldvisir va? Nytt för denna säsong,,, :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nicke skrev:
Jag har en OGK och på de hjälmarna är det bara att köpa till "tearoffs". De är lite för dyra och bra för att kastas men det funkar skitbra - när det blir mörkt tar man bara loss filmen och rullar ihop och stoppar under kutsen.

Polaren har en ny AGV med samma variant. Han köpte ett par av mina tearoffs och de passade direkt. OBS! Det går att köpa och eftermontera såna där pluggar men visiret måste vara enkelkrökt (funkar inte på dubbelkrökt glas). Mitonga har OGK-hjälmar och tillbehör. Tearoff-skruvar kostar 95kr/par.

Min kruka:
OGK.jpg

jag har en agv hjälm. då skulle det kunna funka med en tearoff för mig också kanske. får ta och kolla det.

jag var inne på mekonomen idag och dom hade både solfilm och spegelfilm. blev klart sugen på sån där spegelfilm. gick dock bara att köpa typ 4 kvardatmeter eller nått sånt. lite mycket. kostade 200kr.

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Kor oxa med OGK :tummenupp det ar bra och smart...

Nicke skrev:

Min kruka:
OGK.jpg

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...