Göra matt skinn blankt

Merovingian

Guest
Har precis inhandlat ett rejsigare ställ än mina lösa Halvarssons-prylar i vintage-stil. De satt för löst på mig, riskerar att vrida på sig om man klotar.

Inhandlade således ett Berik Brave Heart i svart med vita detaljer, som jag ämnar att behandla på så sätt att det drar sig mer åt vintage-hållet.
Började igår med att sprätta bort sex av tolv vedervärdigt fula loggor. Resten av loggorna ska jag färga, och alla vita detaljer ska även de färgas ner till en brungul nyans.
Dock är det svarta skinnet på stället i mattsvart. Själva skinnet är matt. Jag vill ha det blankt. Hur gör jag det? Manuellt putsande antar jag, men med vad för något? Olja av något slag? :va

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
kan inte nån typ av siliconspray eller något liknande funka, det brukar ju ge läder en lite glansigare yta (dock ganska hal)?:va

Merovingian

Guest
kan inte nån typ av siliconspray eller något liknande funka, det brukar ju ge läder en lite glansigare yta (dock ganska hal)?:va

Jag tror inte det är toppen för ändamålet. Det lägger mer en egen yta än behandlar skinnet.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Möbelpolish

Tja..

Jag köpte en burk med skinn-polish på möbelhuset här i stan, bör finnas på de flesta ställen .. Fick gnugga som en jävla gnu men det blev blankt och fint..

Kommer inte ihåg märket tyvärr.. Och det skall nämnas att det var dyrt som skam.. 300kr för en lite burk, dock drygt så det räckte med en burk..

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Läderbalsam köpte jag, blev blankt efter behandling. Köptes i en skinnbutik/skräddare :tummenupp
Undvik dock ändalykts-området då det finns risk för halka på sadeln då :rolleyes:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Prova något läderbalsam, vet att mitt ställ blir lite mer färgglatt efter en behandling.

Hästaffärerna har bra sortiment, och är fan så mycket billigare än hojaffärerna...(sambon är hEstfucko :crash ).

Men....det här är ännu en sådan bubblare till dagens ghey-tråd? :va :D Att sprätta bort märken...? :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA