bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har en HVA 350 motor med skuren insugskam i garaget som en kompis bonus pojks äger och han vill repa den, jag är väl måttligt sugen på det och förklarade att delarna verkar kosra runt 20000 kr. Har funderat på om man kunde göra göra nya lagerläge för kammen mest för att det vore intressant att testa om det går och nu sprang jag på denna video
Jag har inte nog bra fräs men en kompis har det, det jag reagerar på är att man inte fräser eller brotchar lagerlägena tillsamman i toppen utan bara fräser ut dessa.
Vad säger ni om detta är det en fix som håller eller är det bara en nödlösning inför ett nytt snabbt kommande ras? Men jag vill som sagt brotcha kamaxelläget men överfallet ihopskruvat som sista bearbetningen.
Jag har inte nog bra fräs men en kompis har det, det jag reagerar på är att man inte fräser eller brotchar lagerlägena tillsamman i toppen utan bara fräser ut dessa.
Vad säger ni om detta är det en fix som håller eller är det bara en nödlösning inför ett nytt snabbt kommande ras? Men jag vill som sagt brotcha kamaxelläget men överfallet ihopskruvat som sista bearbetningen.