Göra partition i efterhand?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Funkar det som det ska eller brukar det bara bli strul? Nån som har nå tips på bra program?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tydligen inte för vista? Fick upp nån varning om att det inte ska användas ihop med Vista. Har ni kört med Vista eller XP?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Vista har ett eget partitionsverktyg... inbyggda microsoftverktyg brukar i o f s vara mög, men skall du bara krympa ner en partition och göra en ny funkar det ju. Jag har precis pillat rätt grundligt med detta då jag försöker få till en dualboot på min dell.
Slutade med att jag använde acronis directors suit 10. Kanonprogram! Saknade inte något! Snabbt, lättöverskådligt, känns säkert då du tydligt startar dina processer efter att du specat upp vad du skall göra.

I vart fall så lägger vista sina skuggningsfiler och växlingsfil ganska långt frampå disken. Typ halvvägs. Tänkvärt när du skall minska ner och skapa ny om det nu är vista det gäller. Hur man flyttar dem vet jag ine riktigt ännu, men minska ner dem är inget problem. Vista använder 15% a hårddisken till skuggningsfiler så du har en del marginal innen du börjar tappa din säkerhetspunkter för snabbt. (så är i o f s vista 10 gigg jämfört Xp,s 1,5)

Jag babblar visst lite tror jag. Skall du ha den till filer eller till nytt operativsystem?

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Funkar det som det ska eller brukar det bara bli strul? Nån som har nå tips på bra program?
Jag använde partition magic för bara några dagfar sen i mitt XP och det fungerar kanonfint. Vista kan jag inte tala för då jag inte provat det där.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag babblar visst lite tror jag. Skall du ha den till filer eller till nytt operativsystem?

Min C: är på 150GB men behöver ju inte så mycket på den. Om man kunde få loss 75GB av dom till en ny så vore jag nöjd som tusan! Får kolla in det där progget som du nämner.

Partition Magic funka kanon i XP men vad jag vet finns det inte för Vista än och jag får upp nån form av obskyr varning från Symantec att jag inte bör installera det på en Vista dator så vågar inte prova :näsblod

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...