Göra rent på toa - men hur?

Dark_Messenger

Guest
Mcbrud skrev:
2541697 På jobbet använder vi restaurangbranschens Ugnsrent till all smuts som sitter... djävligt starkt och frätande, sticker i näsan och man kan knappt andas så... bör gå bort!
Ugnsrengöring rockar! :yoparty

Om det är nån specialskit ni i restaurangbranschen använder eller om det är den vanliga kommersiella vet jag inte, men den jag har haft går att köpa på ICA typ. Tar fan bort allt. Lär ju inte vara hälsosamt att inhalera allt för länge dock..

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Kaustiksoda! Det blir inte bara rent... det blir överraskande rent :fakta
Soda.jpg

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
2540851 Efter ett tag går det ju inte att få bort avlagringar från kakel/porslin i badrummet. Det har t.o.m. färgats svagt rött på vissa ställen!

:skrämd

Hur gör man för att få det rent och snyggt igen?:confused:

Husmorstips efterlyses!
Om det är kalk det är fråga om så vänd dig till städfirman som gör rent på ert kontor. De har starka medel som inte säljs till vanliga konsumenter och som fixar kalkavlagringar. Antar att det är starkare koncentrationer av "det sura". Jag brukar köpa ett par flaskor om året. Effekten kan inte ens jämföras med kalkosan och andra konsumentprodukter. Luktar satan vid applikation dock och i illa ventilerade utrymmen, typ en vanlig toa, kan andningsskydd krävas. Använd handskar!

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Toaletten vi hade i vår lokal såg rent förjävlig ut. testade allt, inklusiva kalkosan. Klorin är klart det bästa, få ur så mycket vatten som möjligt, och häll i ca en halvliter Klorin, och låt det verka över natten.. Bara att skrubba bort lite lätt på morgonen.

-Freddy-

Guest
Kallavfettning först så man vågar ner och våtslipa toan, (400-2000) glöm inte autosolen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA