Andreas318
Ny medlem
Tjenare!
Köpte min mellanhoj nu i April, vilket även är inbetalningsmånad för skatten. Om ägarbyte sker i betalningsmånaden så faller skatteplikten inte på den nya ägaren, så jag har därför inte fått några inbetalningspapper. Förra ägaren har inte betalat in, och därför står jag nu som ägare på en hoj med användningsförbud... Sjukt system?
Problemet ligger inte i att jag får pröjsa skatten, knattepengar, utan i att jag har uppkörningen nu på fredag...
Kollar dom upp hojarna på uppkörningen? Nekar dom mig uppkörningen pga användningsförbud?
Samt om jag får tag på inbetalningsuppgifter och betalar in det imorgon, hävs då användningsförbudet direkt, och jag kan bruka hojen? Med andra ord ha med sig kontoutdrag eller dylikt på uppkörningen som styrker att man betalat...
Ber vänligen folk att avstå från: ''Jag tror''... Ingen lust att torska uppkörningen för något sånt här töntigt![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Vill även ursäkta om jag verkar bitter... Den här dagen har sugit
![Piller :ätapiller :ätapiller](/img/smilies/piller.gif)
Uppskattar er hjälp!![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Köpte min mellanhoj nu i April, vilket även är inbetalningsmånad för skatten. Om ägarbyte sker i betalningsmånaden så faller skatteplikten inte på den nya ägaren, så jag har därför inte fått några inbetalningspapper. Förra ägaren har inte betalat in, och därför står jag nu som ägare på en hoj med användningsförbud... Sjukt system?
Problemet ligger inte i att jag får pröjsa skatten, knattepengar, utan i att jag har uppkörningen nu på fredag...
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Samt om jag får tag på inbetalningsuppgifter och betalar in det imorgon, hävs då användningsförbudet direkt, och jag kan bruka hojen? Med andra ord ha med sig kontoutdrag eller dylikt på uppkörningen som styrker att man betalat...
Ber vänligen folk att avstå från: ''Jag tror''... Ingen lust att torska uppkörningen för något sånt här töntigt
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Vill även ursäkta om jag verkar bitter... Den här dagen har sugit
![Brinnre upp :brinnerup :brinnerup](/img/smilies/flamed.gif)
![Piller :ätapiller :ätapiller](/img/smilies/piller.gif)
Uppskattar er hjälp!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)