Åkt halva dagen.. Men nu jobbar jag :-(Yamaha farfar skrev:ingen som ska ut?
Åkt halva dagen.. Men nu jobbar jag :-(Yamaha farfar skrev:ingen som ska ut?
Mookie skrev:Är inte du en ängel då?! Tack för erbjudandet men det går nog ändå.
Är det du som fräser runt tillsammans med killen på en glidare?
Jag har missat att du var i backen, vad hände?
Hultan skrev:Fan, så jobbar man lördag när det är uppvisning vid HCJ..
Nån som skall filma eller?
SV-RIDER skrev:Vilken tid ? jag och Peson78 skall ut en sväng...
Coola Ola skrev:Hehe, insåg efter att jag postat att det inte fanns mycket tid att vänta på folk (blir ju mörkt så fort) så jag åkte direkt ut själv istället. Blev en nätt runda på 25 mil!
Hittade för övrigt en helt underbar bit väg, var bland de roligaste vägar jag nånson kört, en liten 70-väg från Horred till Kinna, söder om den större 90-vägen. Det var upp och ner och hit och dit, har aldrig nånsin kört en så kuperad väg. Balder är ingenting mot den vägen Beläggningen var dessutom helt perfekt, inte ett tjälskott eller nånting. Egentligen skulle man kunna lägga en hel dag på att åka den fram och tillbaka, så kul var den... Bara att hoppas på en frostfri vinter så att asfalten håller sig fin
Jag vet inte vart det finns mer info om detta, men jag tror det var nån från WCX som skulle köra.. jag tror (läs tror) att det var vid 14:00bebbe skrev:Öhh.......... har jag missat något
Hultan skrev:Jag vet inte vart det finns mer info om detta, men jag tror det var nån från WCX som skulle köra.. jag tror (läs tror) att det var vid 14:00
Hultan skrev:Jag vet inte vart det finns mer info om detta, men jag tror det var nån från WCX som skulle köra.. jag tror (läs tror) att det var vid 14:00
Japp, utanför på parkeringen tydligen!Tjet skrev:HCJ på backaplan?
Hultan skrev:Kom med vägbeskriving dit! Gärna noggrann, då jag är totalt funtad när det gäller att hitta!!
Nej inte glasklart! ;-) men en bra beskrivning, sparar den som text och printar ut, tack skall du ha ola!Coola Ola skrev:Jag kan dra hela rundan då den faktiskt blev riktigt schysst!
Började köra den gamla vanliga sträckan delsjön-mölnlycke-landvetter, sedan från landvetter (bortre avfarten från motorvägen och direkt höger när man svängt av) mot inseros och hällingsjövägen, ganska direkt höger mot älvsåker, precis när du kommer till 30-sträckan i annebergs samhälle så tar man vänster, man kommer efter ett tag fram till en korsning vid Forsgårdens golfbana, kör rakt över mot fjärås. Så långt kommen kan man stanna och beundra utsikten från Fjärås bräcka om man vill. Annars kör man mot fjärås station fast i stället för att köra mot stationen så svänger man efter ett tag vänster mot tostared och nästan direkt höger mot Horred. väl i Horred åker man kanske 500-600m och svänger sedan höger mot istorp. Kör sedan mot öxnevalla så hamnar du på omkring 3 mil underbar väg (efter ett tag får man fortsätta mot Kinna/Skene.
Från kinna körde jag mot Hyssna (eventuellt mötte jag bebbe i en tight kurva) och sedan vidare mot hindås (egentligen hade jag tänkt ta svängen runt Bollebygd och därifrån mot landvetter fast sen ta härskogsvägen till Lerum, olofstorpsvägen, gråbovägen, angeredsleden mot säve, skogomevägen och så ett sista fotpinneskrap i karusellen efter älvsborgsbron men jag var för trött och frusen för det). Det blev faktiskt motorväg hem de sista 2,5 milen.
Glasklart, eller hur? Nä, trodde inte det. Ska försöka rita en karta, har dock inte nåt bildbehandlingsprogram på datorn just nu men kanske kan jag stjäla polarens dator en stund.
Coola Ola skrev:Jag kan dra hela rundan då den faktiskt blev riktigt schysst!
Började köra den gamla vanliga sträckan delsjön-mölnlycke-landvetter, sedan från landvetter (bortre avfarten från motorvägen och direkt höger när man svängt av) mot inseros och hällingsjövägen, ganska direkt höger mot älvsåker, precis när du kommer till 30-sträckan i annebergs samhälle så tar man vänster, man kommer efter ett tag fram till en korsning vid Forsgårdens golfbana, kör rakt över mot fjärås. Så långt kommen kan man stanna och beundra utsikten från Fjärås bräcka om man vill. Annars kör man mot fjärås station fast i stället för att köra mot stationen så svänger man efter ett tag vänster mot tostared och nästan direkt höger mot Horred. väl i Horred åker man kanske 500-600m och svänger sedan höger mot istorp. Kör sedan mot öxnevalla så hamnar du på omkring 3 mil underbar väg (efter ett tag får man fortsätta mot Kinna/Skene.
Från kinna körde jag mot Hyssna (eventuellt mötte jag bebbe i en tight kurva) och sedan vidare mot hindås (egentligen hade jag tänkt ta svängen runt Bollebygd och därifrån mot landvetter fast sen ta härskogsvägen till Lerum, olofstorpsvägen, gråbovägen, angeredsleden mot säve, skogomevägen och så ett sista fotpinneskrap i karusellen efter älvsborgsbron men jag var för trött och frusen för det). Det blev faktiskt motorväg hem de sista 2,5 milen.
Glasklart, eller hur? Nä, trodde inte det. Ska försöka rita en karta, har dock inte nåt bildbehandlingsprogram på datorn just nu men kanske kan jag stjäla polarens dator en stund.
bebbe skrev:Japp, det var mig du mötte. Hade precis slutat få hjärn släpp i grustaget (vad man nu gör i ett sådant med motard hjul ) Funderade ett litet tag på att vänd och försöka köra ikapp men var lite för trött. Du får gärna visa den lilla vägsnutten du skrev om någon gång
Coola Ola skrev:Hehe, jag kom precis från 1,5 mil grusväg när jag mötte dig, var faktiskt ganska skoj fast mina däck har precis noll fäste på grus. Tänkte också på att vända o kolla men jag hade ju farten uppe (inte en chans att du hunnit ikapp ) och var väl lite småtrött jag med. Apropå mötet kände jag det som om jag var helt o hållet över på din sida men det kanske inte var så illa? Givetvis får vi åka den där vägen nån gång, kanske redan innan säsongen är slut, med lite tur.
Gött ere... Fixa så blir jag gladPacMan skrev:@Hållundan:
Jag kan scanna det om du är intresserad. Du måste nog vara ganska mycket intresserad för det är några sidor , och jag får scanna på farsans slöa dator. Skämt åsido, jag fixar det nån gång framöver. Antar att du inte behöver det sådär jättesnart.
Hultan skrev:Nej inte glasklart! ;-) men en bra beskrivning, sparar den som text och printar ut, tack skall du ha ola!
EDIT/
SWEDIE BANNA ALLA GöTEBORGARE
Förrädare ;-)
bebbe skrev:Nja, du var väll lite långt över men det var ingen fara. Det fanns ju marginal kvar för att vika undan Hade varit kul att ta den där rundan! Kanske till helgen?
Tackar allra ödmjukast!Coola Ola skrev:Karta följer (den blåprickade biten är som jag hade tänkt men inte körde. Den rosaprickade grusvägen ska man nog undvika med en gsx-r 750
-edit- jag är bara jävligt motvals, that's all....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|