Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
Jeflqr...... det var längesen jag va sågährä jvlafulll....

:)

Gay

insdag..... .lilllördagag å alklt....

Dagens ungdomar :kocko . Hoppas du mår som du förtjänar idag då :D :tummenupp

Therudeboy

Guest
hållundan skrev:
Fan, jag lyssnar seriöst på John Fogerty nu. Han e krüm...

John fogerty och johnny kontant är och var dom bland dom bästa när det gäller musik. Dolly parton ska också räknas in där :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag tar och bumpar upp tråden med lite spam.

Som alla vet så har blåryken rasat igen för fjärde gången på 120 mil, Jag rev isär skiten i söndagskväll och konstaterade att vänsterburken var totalskrot . Har ringt runt endel och nu så är det grejer på gång med posten från Sthlm. :banana

Grejerna skulle komma före helgen så nu är det snart hojåka igen! :hoppa

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:

Som alla vet så har blåryken rasat igen för fjärde gången på 120 mil, Jag rev isär skiten i söndagskväll och konstaterade att vänsterburken var totalskrot . Har ringt runt endel och nu så är det grejer på gång med posten från Sthlm. :banana

Jag är lovad grejerna före helgen så nu är det snart hojåka igen! :hoppa
Jävlar va gött!!! Då kan du åka ner till mig i Halmstad å hjälpa mig med mina bromsar!!!! :lol

Dom e gay!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Jävlar va gött!!! Då kan du åka ner till mig i Halmstad å hjälpa mig med mina bromsar!!!! :lol

Dom e gay!

Vad e det för fel med dina bromsar?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
DumDum skrev:

Grejerna skulle komma före helgen så nu är det snart hojåka igen! :hoppa

Jag beundrar dig DumDum för att du orkar med din hoj :Bugar :D Själv hade det nog slutat med harikiri men så har man ju tummen mitt i handen också. Hur går det med dina fyrtaktsplaner som du prata om :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Vad e det för fel med dina bromsar?
Nu ligger dom som sagt an... Se en annan tråd jag lattja i som jag tror du skrev i oxå...

Helt plötsligt slutade dom verka... Galet... Ska nog köpa stålomspunnet nu. Å förhoppningsvis få bukt på det...

Ta ner skiten totalt å göra rent på riktigt...

Fast, jag vill inte vara besvär för fluppen, som har nyckel till verkstaden :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
fogerty skrev:
Jag beundrar dig DumDum för att du orkar med din hoj :Bugar :D Själv hade det nog slutat med harikiri men så har man ju tummen mitt i handen också. Hur går det med dina fyrtaktsplaner som du prata om :banana

Hehe, det känns mörkt ibland och jag e rätt less på att knata hem efter haverierna :lol När det gäller den andra hojen jag lurar på så har jag fått beslutsångest. Det finns ju så många fina hojar men ingen som är riktigt så som jag vill ha den.

SZR660 kommer ruggigt nära men köper jag en sådan så blir det kåpbyte till TZ250 kåpor och soptunnan till utblåsburk bara måste dö.

Bandit600 e fin men en sådan måste det bytas bakdel, fotpinnar, styre, highrise, Bakdämpare, kitta om gaffeln och lite annat pyssel för att få den som jag vill ha den.

GS500, varför inte? Med RGV250kåpor, GSXR framgaffel och sving samt fälgar och lite motorpill så skulle det bli en fin hoj.

En nyare Zephyr vore trevlig om man satte på en classic racing klädsel och lite annat pyssel.

Och såhär fortsätter det. Jag vill ha en hoj som inte behöver byggas om för att få den som jag vill att en hoj ska vara.

Kraven jag har är i princip; ett riktigt rejsingchassie men med runt 50/60hk. Ducce 600ss vore kanske nåt men jag vet inte riktigt, tycker den är överprissatt.

Edit: Det börjar likna Mingves det här. :3freak

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Nu ligger dom som sagt an... Se en annan tråd jag lattja i som jag tror du skrev i oxå...

Helt plötsligt slutade dom verka... Galet... Ska nog köpa stålomspunnet nu. Å förhoppningsvis få bukt på det...

Ta ner skiten totalt å göra rent på riktigt...

Fast, jag vill inte vara besvär för fluppen, som har nyckel till verkstaden :)

Aha, så var det. du har inte hittat felet än? kollade du kolvarna och innanmätet i oken?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Aha, så var det. du har inte hittat felet än? kollade du kolvarna och innanmätet i oken?
Har ju inte lattjat loss det ännu :(

Har inte tiden. Jag vill ju, men som sagt, svårt att komma in i verkstaden eftersom jag inte har nån nyckel. Fan att man har så mycket plugg.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Måste också skriva lite då. Fick som endel vet ett "super läckage" från soppa pumpen i Torsdags, läckte rakt ner på grenröret :skrämd Inte så jätte kul efter en repa på sex mil och rejält varm hoj :tungan Hur som helst så finns den kvar i livet fortfarande :D Fick igår tag i en firma som skulle fixa en ny packning som skulle passa bättre till den nya tanken. Skulle väl ta en sisådär 5-6 dagar sa killen vid disken. Surt tyckte jag, men vad gör man :(
Jag åkte hem igen men han knappt öppna ytterdörren innan det ringde i mobilen och dom sa att den var klar! Så jag ilade tillbaka och hämtade den och lika snabbt var jag hemma igen och provmonterade. Fick väll ihop hojen så att den var körklar vid Halvsju tiden, tänkte att det skulle väll bli en liten prov tur. Allt verkade fungera perfekt så det hela slutade med att jag var tillbaka hemma igen vid elva tiden :D Jaja, nu är jag iaf redo för nya körningar :banana :banana

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
:Bugar :Bugar :Bugar för DumDum, du verkar ha både tålamodets och mekanikerns gåva.

bebbe: Det brukar alltid sluta med att jag är hemma flera timmar senare än tänkt jag också... Om det gäller hojåka så kan man lägga på runt 1-2 timmar på varje tidsangivelse vad det gäller hemkomst för min del...

//A.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
bebbe skrev:
Måste också skriva lite då. Fick som endel vet ett "super läckage" från soppa pumpen i Torsdags, läckte rakt ner på grenröret :skrämd Inte så jätte kul efter en repa på sex mil och rejält varm hoj :tungan Hur som helst så finns den kvar i livet fortfarande :D Fick igår tag i en firma som skulle fixa en ny packning som skulle passa bättre till den nya tanken. Skulle väl ta en sisådär 5-6 dagar sa killen vid disken. Surt tyckte jag, men vad gör man :(
Jag åkte hem igen men han knappt öppna ytterdörren innan det ringde i mobilen och dom sa att den var klar! Så jag ilade tillbaka och hämtade den och lika snabbt var jag hemma igen och provmonterade. Fick väll ihop hojen så att den var körklar vid Halvsju tiden, tänkte att det skulle väll bli en liten prov tur. Allt verkade fungera perfekt så det hela slutade med att jag var tillbaka hemma igen vid elva tiden :D Jaja, nu är jag iaf redo för nya körningar :banana :banana

Fan vilken tur att den inte brann upp :näsblod :Bugar :banana

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Gratulerar till att du fått ihop hojen igen... :tummenupp :Bugar

Då e det snart dags för en tur till, eller???

Ha´re gött så hörs vi av.

//Tobbe :yoparty

P.s. Calle (svärfar) hälsar oxå och hoppas på en "ny" tur...

bebbe skrev:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...