Göteborgs åkartråd! OBS: Läs tipsen i första inlägget!

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sharpedge skrev:
Du tar bara gamla vägen ner till varberg så slipper du motorvägen.

Kungsbacka - fjärås - torpa - fagered - åsa - frillesås - väröbacka osv ner till varberg (borde vara skyltat här eller tidigare).

Hoppas det hjälpte litegranna.
Japp, den vägen är klockren ner till Varberg. Vill man ha ännu trevligare kan man fortsätta hela kustvägen mot Halmstad½ :banana

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
sharpedge skrev:
Du tar bara gamla vägen ner till varberg så slipper du motorvägen.

Kungsbacka - fjärås - torpa - fagered - åsa - frillesås - väröbacka osv ner till varberg (borde vara skyltat här eller tidigare).

Hoppas det hjälpte litegranna.
Japp, det hjälper säkert. Kommer iofs troligen att åka vilse, det brukar jag göra.
yoparty.gif
yoparty.gif

Men, men. Jag har försökt förut att hitta kul väg gbg-Kungsbacka men misslyckats. Kanske inte ens finns nåt? Nåja, kan ju alltid se hur fort hyndan går utan kåpor. Kanske kan pressa upp henne i tresiffrigt om jag hittar en nedförsbacke. Fast sånt är ju rackarns otäckt förstås.
nose.gif

hålundan skrev:
Japp, den vägen är klockren ner till Varberg. Vill man ha ännu trevligare kan man fortsätta hela kustvägen mot Halmstad½
Får se. Blir väl i så fall tvungen att tjacka en vettig karta så man kan planera fortsättningen. Fast det tar ju lite spänningen ur åkningen förstås. Att veta var man är tycker jag ju egentligen är fegt.
freak3.gif

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Maja skrev:
Men, men. Jag har försökt förut att hitta kul väg gbg-Kungsbacka men misslyckats. Kanske inte ens finns nåt?
Man kan köra en jäkla massa olika. Om du vill köra lite längre är ju Landvetter > Hällingsjö > Fjärås en riktig höjdare, finns många varianter på den vägen, via Hällesåker om man önskar, eller Eskilsby, eller....

Coola Ola

Guest
hållundan skrev:
Man kan köra en jäkla massa olika. Om du vill köra lite längre är ju Landvetter > Hällingsjö > Fjärås en riktig höjdare, finns många varianter på den vägen, via Hällesåker om man önskar, eller Eskilsby, eller....

Älvsåkersvägen är inte dum den heller. Från Anneberg kan man sedan ta "bakvägen" till Fjärås förbi golfbanan och via Gåsevadholm. Jag ska nog göra allvar av min idé att rita en karta på alla roliga vägar jag känner till i gbg med omnejd.

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Coola Ola skrev:
Jag ska nog göra allvar av min idé att rita en karta på alla roliga vägar jag känner till i gbg med omnejd.
Det tycker jag definitivt att du ska göra!
hail.gif

Last edited:

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Blev kanon fin åkning idag ifrån gp vid 12 runt lygnern osv :banana
Slänger upp en bild också tack för kanon åkning idag :)

Bifogat

• hojåkning 021.jpg
    hojåkning 021.jpg
    138.1 KB · Visningar: 73
  • hojåkning 022.jpg
    hojåkning 022.jpg
    123.7 KB · Visningar: 77

Coola Ola

Guest
Nån som vill ut o åka idag? GP runt/strax innan 18? (tidigaste 17.30 för min del)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
jomparr skrev:
Drar iväg och åker lite nu! Någon som vill hänga på eller???? :tummenupp

fan såg det nu :huvet kom precis hem från en tur på tjörn ring mej om du ser de här innan du åker

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
skall till sthlm och hämta en duke.... men det kanske är en lite längre tripp än du tänkt dig...?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tisdag

Någon som känner för en liten tur lr jag åker ner till GP sitter där mellan 12 och 12,30 iaf och ser om någon vill hänga på :)

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Jag brummar ner nu och ser om du gottis e kvar...få se om jag hinner ta en sväng

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gottis skrev:
Någon som känner för en liten tur lr jag åker ner till GP sitter där mellan 12 och 12,30 iaf och ser om någon vill hänga på :)

Argghhh skit att man inte ser detta i tid.
Inte på i morgon oxå.............. :confused: :confused: :confused:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
non-stop skrev:
Jag brummar ner nu och ser om du gottis e kvar...få se om jag hinner ta en sväng

hade nog precis åkt då tror jag men imorgon så blir det samling kl 1600 för avfärd till falken för ban åkning 300 kr är priset

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gottis skrev:
hade nog precis åkt då tror jag men imorgon så blir det samling kl 1600 för avfärd till falken för ban åkning 300 kr är priset

Ngn som inte skall dit och vill åka en sväng?? Antingen på fm eller på kvällen??? :confused:

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Rasorblade skrev:
Ngn som inte skall dit och vill åka en sväng?? Antingen på fm eller på kvällen??? :confused:

Jag ska iofs kanske till Falken:yoparty, men jag ska åxå till Varberg imorron bitti, måste besiktiga hyndan. Se inlägg #475 i den här tråden. Men det kanske är för tidigt? Åker nog vid 8-hugget på morron, ska besiktiga 9.30 och sen måste jag vara tilbax till Götet vid 13 ungefär. Så efter bes så hinner jag en skaplig sväng.

Men det är klart om du inte vill stå å vänta på mig när jag besiktigar så förstår jag det. :)

Fast vete tusan om jag vill krångla mig in till GP kl 8, kan kanske ses nån annanstans i så fall? Som inte är mitt i smeten?

Fast jag ångrade mig nog om falken. 300 för 1 1/2h är ju lite möe. Så jag är på på eftermiddan åxå. Fast efter 15 i så fall. Så dags funkar ju GP.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...