Gött!! tjuvar dömda

Ozzi

Guest
Synd bara att VI ska betala deras uppehälle i två år, det är inte gratis att sitta på kåken.:va

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
2014 Yamaha MT-07
Synd bara att VI ska betala deras uppehälle i två år, det är inte gratis att sitta på kåken.:va

Nä och att kalal det fängelse är ju ett skämt i sig...Det är ju rena semestern enligt dem själva, och de får fan betalt för att sitte inne! Då har väl nåt gått jävligt snett?? Jag trodde man fick fängelse för att man gjort nåt fel, ska man då belönas för det? Galet...

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Och för oss (mig) som inte riktigt fattar, vad ska man med krockkuddar till? Stereo kanske inte är så lätt längre, men att ta något för stöldens skull verkar långsökt.

Finns det en stor marknad för krockkuddar?

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Och för oss (mig) som inte riktigt fattar, vad ska man med krockkuddar till? Stereo kanske inte är så lätt längre, men att ta något för stöldens skull verkar långsökt.

Man köper en krockad bil från USA för nästan inga pengar alls och lagar den. Ett gäng airbags är dyrt att köpa och kan man hämta gratis är det lätta pengar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man köper en krockad bil från USA för nästan inga pengar alls och lagar den. Ett gäng airbags är dyrt att köpa och kan man hämta gratis är det lätta pengar.

Man köper krockade bilar billigt i tyskland också, och lagar dom billigt med stulna delar i många forna öststater.

Jag hittar inte klippet men tullen hade tagit en skåpbil så full med krockkuddar att det var ett brott mot sprängämnesföreskrifterna (och då var inte en enda orginalmonterad i skåpbilen :D)

Sen stjäls det ju katalysatorer också, men det är nog mest för ädelmetallerna i den, inte så ofta som reservdel.

I England åker ligor runt med en snabbdomkraft och en hydraulisk rörklipp och klipper loss dom från parkerade bilar, här i sverige har jag bara hört talas om stölder från bilskrotar.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag tycker att utvecklingen på tjuvars härkomst är oroväckande.
Tittar man på domar från svenska domstolar idag så är majiroteten av de dömda
inte svenskar längre, inte sagt med det att jag är rasist, bara pekar på fakta.
Titta tex på svenska mord.se
där finns domar mm att se..........ingen rolig läsning kan man tycka.

Gutt att hojtjuvarna åkte dit dock, skitsamma vilket land dom kom ifrån :tummenupp

Och ja just det ja.......GOD JUL mina vänner!
//BB

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Nä och att kalal det fängelse är ju ett skämt i sig...Det är ju rena semestern enligt dem själva, och de får fan betalt för att sitte inne! Då har väl nåt gått jävligt snett?? Jag trodde man fick fängelse för att man gjort nåt fel, ska man då belönas för det? Galet...

Jag har snackat med flera som suttit inne, och de ge inte samma bild som du.
Du är lixom inte ens på samma planhalva...

Det är trots allt ett jävla straff att sitta inlåst utan möjlighet att göra någonting. De får 1h rast varje dag utomhus, resten av tiden sitter de inlåsta. Pengarna man tjänar på att jobba i verksamheten är ju löjeväckande låga summor som knappt ens täcker ett packe cigg om dagen.
Myten om att fängelse skulle vara semester kan vi ju avfärda.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011

Krockkuddar fungerar utmärkt till att bryta sig in i hus med. Fråga inte hur men det har jag hört iaf.

Det är trots allt ett jävla straff att sitta inlåst utan möjlighet att göra någonting. De får 1h rast varje dag utomhus, resten av tiden sitter de inlåsta. Pengarna man tjänar på att jobba i verksamheten är ju löjeväckande låga summor som knappt ens täcker ett packe cigg om dagen.

Varför inte öppna upp en gruva?? Varje dag ska de hacka till sig malm eller liknande till en viss kvot är uppnådd så får de bröd och vatten. Våldtäcksmän, pedofiler, mördare skulle platsa där!

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ja tyker att mann ska henga dem i pung kulerna å spåta på dems ansikcte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Varför inte öppna upp en gruva?? Varje dag ska de hacka till sig malm eller liknande till en viss kvot är uppnådd så får de bröd och vatten. Våldtäcksmän, pedofiler, mördare skulle platsa där!

Främsta anledningen är att fångarna skall förr eller senare ut igen. Vi vill inte att de skall vara farligare då de kommer ut än då de låstes in. Kriminalpolitiken skall väl ytterst verka för ett säkrare samhälle, knappast motsatsen?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Främsta anledningen är att fångarna skall förr eller senare ut igen. Vi vill inte att de skall vara farligare då de kommer ut än då de låstes in. Kriminalpolitiken skall väl ytterst verka för ett säkrare samhälle, knappast motsatsen?
nej dem ska skutas me nakcskåt DIREKCTT å kasstas ut om dem är svarrt skalar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Låt hagelbössan tala i knäna :tummenupp
Sen ser du aldrig tjyven tjyva nå mer i byn.
Klappat o klart problemet löst.men man får se till o ha lite BacKup
bakom ryggen :yoparty

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
2014 Yamaha MT-07

Jag vet också folk som suttit inne, och de har sagt just vad jag har skrivit...vad vet jag, det kanske skiljer sig från fängelse till fängelse...

Men ändå, även om deras lön är låg, de får fortfarande betalt och i mina ögon är det helt galet hur man kan belönas för man har gjort något fel...Nä, inför dödsstraff och hårdare fängelsestraff för faen!

peppureikä

Guest
nej dem ska skutas me nakcskåt DIREKCTT å kasstas ut om dem är svarrt skalar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111
Bra valmet,jag håller faktiskt med dig(hoppas det är inte för mycket stavfel,kompis)Du ska heta Valmet,inte valmers:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...