g-pack till Hayabusa fråga???

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
har tänkt köpa ett g-pack till busan, men undrar över en grej.
jag har en -01a

kollar man på s-racing´s sida så har de 3 st olika till olika årsmodeller
99-00, endast 01, 02-05

kollar man på www.performancemotorcycleparts.com så har de endast 2 olika.
dvs 99-00 och 01-05

vad är det frågan om?
hur kan 01-05 vara samma där?

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Är det inte samma som tre mod? Köpte Geartronic 4 växellägesindikator och i den fanns inbyggd aktiv tre mod som även går att bygla bort om man inte vill ha det.//R

PS kan sälja den tre mod som fanns monterad för 200 kr + frakt om du är intresserad?

Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Är samma som TRE modden, fast mycke billigare :tummenupp

rocketer skrev:
Är det inte samma som tre mod? Köpte Geartronic 4 växellägesindikator och i den fanns inbyggd aktiv tre mod som även går att bygla bort om man inte vill ha det.//R

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Crille skrev:
Här har du ritningen så du kan bygga en switchad TRE själv....

Schysst :tummenupp
jamen jag är handikappad på el
vill bara köpa å plugga.

så åter igen, varför 3 olika i sverige och 2 olika i england?

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va Har åxå Tre mod, En skilnad på ca; 500varv, Topfarten ökade med 18km, G-packen tillverkas i Frankrike, Meden Tre moden är från USA, Det var inte det du frågade om iof. men det är den info jag kan ge dej om det är av någont intrese. Har en växellägesindikator som jag inte är nöjd med, den hänger inte med och visa i vilken växel du är i när du växlar ner lite snabbare, precis som om den blir förvirad, men när man växlar upp så visar den medesama i villken växel man är i. :död

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Ja du det kan jag tyvärr inte svara på, lättast vore det ju om du mailade dom i sverige och frågade varför dom har tre olika....

Dom 2 i England/USA:

1. TRE som du inte kan stänga av
2. Switchad TRE som går att koppla ur så hojjen blir orginal...

Köp från honom som jag lämnade länken till funkar ypperligt och snabb leverans.....

h01hmt skrev:
jamen jag är handikappad på el
vill bara köpa å plugga.

så åter igen, varför 3 olika i sverige och 2 olika i england?

Vilken växelindikator kör du med eftersom den inte hänger med???...

Kuazimudo skrev:
:va Har åxå Tre mod, En skilnad på ca; 500varv, Topfarten ökade med 18km, G-packen tillverkas i Frankrike, Meden Tre moden är från USA, Det var inte det du frågade om iof. men det är den info jag kan ge dej om det är av någont intrese. Har en växellägesindikator som jag inte är nöjd med, den hänger inte med och visa i vilken växel du är i när du växlar ner lite snabbare, precis som om den blir förvirad, men när man växlar upp så visar den medesama i villken växel man är i. :död

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Crille skrev:
Ja du det kan jag tyvärr inte svara på, lättast vore det ju om du mailade dom i sverige och frågade varför dom har tre olika....

Dom 2 i England/USA:

1. TRE som du inte kan stänga av
2. Switchad TRE som går att koppla ur så hojjen blir orginal...

Köp från honom som jag lämnade länken till funkar ypperligt och snabb leverans.....

Vilken växelindikator kör du med eftersom den inte hänger med???...
ok, men om jag har fattat det rätt så ska man alltså kunna switcha till original vid tex tomgångskörning för att få en mjukare motor, å sen switcha på när man drar iväg för att kunna wheela tex. ok eller?

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Kuazimudo skrev:

Vilket märke på växellägesindikator? Accumen?

Min tre är switchad.//R

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
:huvet När jag köpte min för ett par år sen så fanns den bara i rött i displayen, NU finns den i blåt och grönt har jag för mig, Har för mig den heter Acument DG nånting, en liten fyrkanti Historia. jag trode den var trasig men dom fungerar så tydlingen, har hört mej för... :( PS. MIn hoj är en "2000"

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
h01hmt skrev:
switcha till original vid tex tomgångskörning för att få en mjukare motor

Tvärtom!!

Jämnare körning på låga varv med TRE.
Den blir däremot lite mer svårstartad när den e kall.

(inte för att min blev svårare o starta :rolleyes: )

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Okej jag har en DG8 digital på min turbomoppe den hänger med bra som sjutton, du kan ju ställa in den vid 2000 eller 4000varv/min vet inte om det har något med uppdateringen att göra.... Testa att ställa in den på nytt vid 2000Varv/min.....

Sedan har det ju med att göra hur många inpulser den får innan den känner av växeln....

Kuazimudo skrev:
:huvet När jag köpte min för ett par år sen så fanns den bara i rött i displayen, NU finns den i blåt och grönt har jag för mig, Har för mig den heter Acument DG nånting, en liten fyrkanti Historia. jag trode den var trasig men dom fungerar så tydlingen, har hört mej för... :( PS. MIn hoj är en "2000"

Bifogat

• DG8gearindicator.gif
    DG8gearindicator.gif
    18.3 KB · Visningar: 199

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Kuazimudo skrev:

Surt - min är en Geartronic 4 iaf - montera och använd inga inställningar - hoppas den fungerar bra nu då - köpt och monterat nu i vinter, vi får se?//R

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
:fyllisar De här med å ställa in den vet jag tyvär inget om, men jag skall ta ett snack med han som har installerat den, se om han har fått in mer info om den, viste inte att man kan ställa in den i olika varvtall, Men det är en sådan som du har fast Äldre i rött som jag nämde. Vad jag menade med att den inte hängde med är att när man närmar sig en kurva i hög fart så börjar man att växla ner med mellen gas och frikoppla mellen varje växel då blir det knas :död Den går bara runt i displayen (lampan). :3freak

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
klipp varstopps skyddet samma sak som detta... Då du pkuggar in denna händer samma sak som att klippa vartstopps skyddet, säger en polare som är suzuki mek...

///Micke

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Mr_Mike skrev:
klipp varstopps skyddet samma sak som detta... Då du pkuggar in denna händer samma sak som att klippa vartstopps skyddet, säger en polare som är suzuki mek...

///Micke

Är det inte 300 km/h spärren han menar?//R

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection