Gaerne GP1 stövlar.

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Några härinne som kör med den här stöveln och har några åsikter?
Har fastnat lite för den eftersom den ser ruskigt bra ut, recensionerna man hittat talar gott om den och den ligger bra i pris. Jag är mest nyfiken på hur storlekarna är jämfört med t.ex. A-stars stövlar.

gp1_air-500x500.jpg
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Bump. Ingen som har erfarenhet av dessa? Gaerna gör ju grymma cross-stövlar vad jag vet.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ingen erfarenhet av dessa men eftersom de är Italiensk tillverkare så en kvalificerad gissning att dom är små i stlk:arna. :va
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
Tja! kanske sent svar men, jag har använt dom en säsong och har inte nåt att klaga över min gp1-storlek är 41. Vanliga storlek är mellan 41-42 så kanske inte direkt små i storlekernan:p
Pm om du vill veta mer :D
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
B
Tja! kanske sent svar men, jag har använt dom en säsong och har inte nåt att klaga över min gp1-storlek är 41. Vanliga storlek är mellan 41-42 så kanske inte direkt små i storlekernan:p
Pm om du vill veta mer :D

Kan du inte dra en snabbrecension här? Berätta lite om hur dom sitter, om du kan jämföra med nåt annat märke, om det skaver nånstans osv :)

Själv på jakt efter stövlar, lutar åt SMX PLUS från A-stars.
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
B

Kan du inte dra en snabbrecension här? Berätta lite om hur dom sitter, om du kan jämföra med nåt annat märke, om det skaver nånstans osv :)

Själv på jakt efter stövlar, lutar åt SMX PLUS från A-stars.

Det här är mitt första recension så många fel kommer hittas!
De är min första mc-stövlar så har inte nåt att jämföra dom med. Men dom är bekvämt att promenera med så länge du inte har dom stängt för tight. Men dom låter mycket när du går med dom. Jag har inte haft några obekvämligheter alls med dom, inga sår eller skaver alls. Det enda negativa jag har om dom är, där man stänger kedjan vid sidan känns som skinnet håller på att vända ut, det är mest kosmetisk grej. En annan grej är, när man stänger kedjan så 'cover' man över den, denna grej stänga inte på kanten så ibland kan den öppnas om du sitter på mc och rör din fot parallellt med motorcykeln.
Ingen annat att klaga över fråga gärna så svarar jag, ska ut och byte min motorolja så svarar jag när jag är tillbaka.
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Det här är mitt första recension så många fel kommer hittas!
De är min första mc-stövlar så har inte nåt att jämföra dom med. Men dom är bekvämt att promenera med så länge du inte har dom stängt för tight. Men dom låter mycket när du går med dom. Jag har inte haft några obekvämligheter alls med dom, inga sår eller skaver alls. Det enda negativa jag har om dom är, där man stänger kedjan vid sidan känns som skinnet håller på att vända ut, det är mest kosmetisk grej. En annan grej är, när man stänger kedjan så 'cover' man över den, denna grej stänga inte på kanten så ibland kan den öppnas om du sitter på mc och rör din fot parallellt med motorcykeln.
Ingen annat att klaga över fråga gärna så svarar jag, ska ut och byte min motorolja så svarar jag när jag är tillbaka.

Jag lägger ingen värdering i hur det skrivs utan tänkte om du hade några personliga åsikter om stövlarna. Har inte haft chansen att testar dom så dina ord är det jag har att skapa nån så när uppfattning. Tack!

Ska du inte ta filtret med när du ändå byter? lika bra :)

lycka till med oljebytet och tack för svaret
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top