GAH!!! Alla mina fordon DÖR!!! DEL 3!

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är med blandade känslor man läser dina texter! först skrattar man så man gråter! och då inser man att det kunde ju vara man själv som satt i din sits !! Illa att mekarna är så dåliga :arsele :tummenupp för dej.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Nej, jag har fortfarande inte fått pengarna tillbaka för generatorn - min arbetsgivare kollar just nu möjligheterna via jurist. Bara för att ledningen är förbannat sur över behandligen från den firman.

Nope... Fården står så fint i carporten nu, imorgon meckar jag ur batteriet och köper en laddare - med lite tur kan jag ta mig till jobbet på onsdag och byta bil.

Japp, Fordverkstaden skall få tillbaka skiten för att slutföra jobbet - med en MASSA tur fungerar skiten i en vecka efter det.

Ford = Hobby för folk som söker lobotomi!

God Jul?? Fuck it, den har aldrig varit sämre! Singel, strandad och halvt alkoholiserad vid detta laget!

;-)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjena Lucius! Man brukar väl tala om otur i spel - tur i kärlek, så med obesvarad kärlek vad avser fordon (och täcka könet?) - kanske dags att unna Dig själv en Harry Boy eller en Trisslott...?

Fungerar hojen som Du vill efter alla sorger, eller? Lycka till med eländet till bil och må 2007 innehålla lite mer lycka och välgång för Dig och Dina mekaniska ägodelar;)

Ha de!
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Stackars jävel. Jag ger dig all motorempati mitt hjärta har att erbjuda. Varför startar vi inte en insamling för att köpa bilen av honom. Alla slantar en hunka och i retur vill vi på film se dig skruva loss nummerplåtarna, parkera den utanför fords verkstad och sätta eld på skiten. Jag betalar femhundra riksdaler om du gör det!!!!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Lucius skrev:
2674007 För er som läst Del 1 och 2 - Hoppa till del 3!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141193


DEL II

Fortsättning följer:

Eftersom verkstaden missbedömmer situationen och säger att de skall laga min motor väntar jag en vecka innan jag åter ringer och kollar om finlandsfärjan är klar.

”Nää, den går inte att laga – vi måste byta hela motorn”....

God Jul allesammans!!

Lider med dig, kunde varit jag som skrev detta... har också ägt en fi**jä**laford. Köpte (dum som man är) en ny Ford för 8-10år sedan. Från första metern krånglade allt som kan krångla. Innan 5000mil byttes typ all motor-el, bromsskivor, knutar, dörrlås m.m. Minst hälften av grejerna fick jag dessutom skrika och skälla för att de skulle byta på garantin. Biljäveln blev aldrig bra... kommer ihåg nybilsenkäterna man fick: Skulle du rekommendera en ford? Jag fick hitta på egna kommentarer som närmade sig min åsikt om detta..
Köp för faan aldrig en Fårrd!
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Bästa inlägget jag läst på sporthoj:Rockbanan
Hehe vilken jävla skit verkstad hoppas du får ersättning för den där generatorn!
 
Last edited:

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
En sak jag inte fattar: hur kan fanskapet skrika "tror du jag tycker det är kul att reparera din bil?". Han har ju inte reparerat ett skit. Reparera innebär att man får något från icke fungerande till fungerande. Gubbfan har ju bara byt delar, tillsynes godtyckligt dessutom! Lucius: www.balticinkasso.com.

Om jag var du hade jag varit så grymt irriterad. PM:a mig så ska jag säga upp hans el och beställa en massa skit i hans namn. Han kan ju försöka hitta en mörkad IP ifrån Bangkok...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
naaaw...:pannkyss
jävlar vad synd jag tycker om dig för det här med biljäveln...
men å andra sidan, fy fan vad bra du är på att skriva:D skrattade fan så att jag nästan dog:D lycka till med bilen och hoppas att det nya året blir bättre för dig:tummenupp god fortsättning!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hur kan ford vara så jävla dåliga utan att bli stämda till höger och vänster hela tiden?:va jag menar, rätt skötsel och felbehandlingar i all ära men sådär kassa borde de inte få vara.
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hade missat detta helt :pannkyss
Du skriver som sagt som en Gud och man skrattar åt ditt underbara sätt att beskriva det men samtidigt känner man den pulserande artären i huvudet som nästan spricker när allt detta händer..du är en stark man..jag hade blivit skogstokig.
Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt..jag skulle lätt pröjsa för det som nämndes oven ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top