JRT skrev:
2435010 Usch vilken tråkig tråd, att läsa om Fordar som rasar och brinner idag när jag ska utöka vagnsparken med en Ford Explorer
Min kära rostiga Saab 900S började (i våras på väg från doktorn) ryka och sen dog den. Ut ur bilen upp med huven och fick ett rökmoln i ansiktet. Slet ut hunden ur kupén då den också började rökfyllas.
Jag förmodade kabelbrand. Ringde mitt försäkringsbolag. Bärgning till närmsta verkstad för en självrisk på 1500? Nej tack. Inte då man ändå måste få hem bilen därifrån på något vis. (Hade jag sett eldslågor hade verkstad kunnat laga enligt försäkringsbolaget, men så länge vågade jag inte ha huvudet under motorhuven..)
Under hela tiden (45 minuter)stannade inte en enda bil/lastbil/buss. Spelade ingen roll hur mycket jag viftade eller såg vädjande ut, måste varit 2,5-kilos-vargen som jag höll på armen som skrämde dom. De tyckte väl att det var rätt åt oss om bilen brann upp. (jag stannar iaf och hjälper folk efter bästa förmåga!)
När jag promenerat en bra bit stannar ÄNTLIGEN ett par och frågar om jag vill ha hjälp. Vid det laget kan jag inte hålla mig längre, och tårarna börjar rinna. De skjutsar mig till närmsta tågstation och jag tar tåget till Eskilstuna där jag blir hämtad av min kära far som skjutsar hem mig. Bilen hämtar vi med hjälp av släp på kvällen.
Nån som vill tjöpa? Den är billig nu!
Nej tack och lov för våran Ford Transit, aka rejsbussen, aka Farbror Ford!
Förutom trasiga hjulbultar, döda batterier och en spik i höger bakhjul har han kämpat fint de två säsonger vi haft honom! Bara hoppas det håller i sig! Pepparpeppar ta i trä!
Tilläggas bör väl, för att det ska vara mc-relaterat, att jag har ett stycke Aprilia RS 250 som inte har gått som den ska sen jag köpte den i december, så jag har fortfarande inte kommit på vad som är tjusningen med tvåtakt om det inte är själva skruvandet dom menar.