Galet eller helt logiskt? -tatuering

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
P@trik skrev:
Det är väl magnetröngten som inte går att användas om man är tatuerad, eller ?

:fakta Det heter magnetkamera. :pannkyss
Datortomografi och magnetkamera måste man i vissa fall utesluta pga av att patienten är tatuerad på det aktuella stället.

:tuttar ska inte tatuera sig i svanken då man som sagt inte kan ge ryggmärgsbedövning vid t ex en förlossning, det finns ju fler tillfällen än vid en förlossning det är aktuellt med ryggmärgsbedövning, så killar tatuera er inte i svanken :gnissla *snälla*

Vi som arbetar på röntgen gillar inte tatueringar :rolleyes: och att man felaktigt säger magnetröntgen då man inte använder sig av "röntgenstrålning".

Själv har jag inte hittat ngt lämpligt motiv, letar förbrilt. Denna är den snyggaste jag hittat hitills, men allt är ju snyggt på Rossi :tungan

Bild 1 MAGNETKAMERA

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ähh, små diskreta:

guzzitat2.jpg

guzzitat1.jpg

Tat3.jpg

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det är som sagt endast magnetröntgen/MRI som inte funkar med vissa färgpigment då de innehåller metaller som kan bli jäkligt varma. :näsblod

Är själv tatuerad (inget MC-relaterat dock, än så länge) på armar, ben, bröstkorg etc och det har inte varit några problem de gånger jag blivit röntgad iaf! :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
yonsson skrev:
Det vette fan om detta är mcrelaterat, men jag tatuerade mig igår och tatueringen är mcrelaterad. Hoppas det räcker.

Enligt vissa är jag helt dum i huvet, men jag tycker det blev cool.
Tatueringen betyder ju inte att jag måste begränsa mig på nåt sätt för det är inte en jävel som vet vad det är för logga. Själv tycker jag att den är snygg och representerar mitt brinnande intresse. Vad säger ni är jag galen eller?
PS. Det gjorde ont som saaaaatan.

när jag var liten brände jag mig på farsan varma avgasrör. det blev ungefär lika stort o svart (och rött tillslut) och precis på samma ställe :hihi

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

REKLAM PELARE för Ducati kanske :rofl
:zpy ingen snygg en men huvudsaken att du trivs med den.

2fast4hjo sköldis tatueringen var "gullig"/fräck :)

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
amullo skrev:
Riktigt bra!!

Här är ytterligare en logga man kan välja för tats.
8229Monstergirlee_Flying_D.jpg
Den var cool du!
Gillade den feta moto guzzin oxå, men helvete vad ont det gjorde. Detta var nog den första och sista för mig :)
Men det kanske skiljer mycket beroende på var man tar den. Nere vid benet är ju bara ben och skinn i princip.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
yonsson skrev:
Det vette fan om detta är mcrelaterat, men jag tatuerade mig igår och tatueringen är mcrelaterad. Hoppas det räcker.

Enligt vissa är jag helt dum i huvet, men jag tycker det blev cool.
Tatueringen betyder ju inte att jag måste begränsa mig på nåt sätt för det är inte en jävel som vet vad det är för logga. Själv tycker jag att den är snygg och representerar mitt brinnande intresse. Vad säger ni är jag galen eller?
PS. Det gjorde ont som saaaaatan.

Well...man tatuerar sig ju för sin egen del och vad andra tycker är oväsentligt.

Jag tycker iaf att den var ball.

Vart gjorde du den någonstans? Utbudet av bra tatuerare är ju ganska skralt här i stan nuförtiden..

Smärtan hör till..;)

sandstream

Guest
R1 racer skrev:
2fast4hjo sköldis tatueringen var "gullig"/fräck :)
Den sitter väl på en herre vid namn Rossi och inte på 2fast4hjo :rolleyes: :D

Skrämmande att se hur man kan misshandla en logga och då tänker jag inte på tatueringen.
Hade du varit Yamaha frälst tex och tagit deras logga så hade 99% känt igen den, nu är det kanske 1 av 100 som gör det :3freak

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Ben Bostrom i superbike har ju en ducati logga över hela bröstet. Men om jag skulle tatuera mig så skulle det bli något mer personligt än en svart blorb.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
acura skrev:
Ben Bostrom i superbike har ju en ducati logga över hela bröstet. Men om jag skulle tatuera mig så skulle det bli något mer personligt än en svart blorb.

Framförallt, varför tatuera ett varumärke överhuvudtaget?
Om ducati skulle dribbla bort korten och köpas upp av Ural och börja licenstillverka gamla ryska sidvagnmotorcyklar så sitter du där med blaffan.

Jag har sett brats som har tattat favorit klädloggan på sig också, snacka om att vara "ägd" (riktigt jävla ägd, eftersom dom betalar för att visa upp en logga som dom dessutom betalar dyrt för att få på sina kläder)

Visst, jag vet att harleyfolket länge har kört med varumärken på skinnet, men dom är ju i det närmaste religiöst fanatiska, och hävdar att järnet från Milawaukee är värt dubbelt mot motsvarande från japan, trots att en japansk motorcykel håller dubbelt så länge, vibbar hälften så mycket, drar hälften så mycket bränsle, bromsar på halva sträckan och accar till 100 på kortare tid.

Är man ändå förblindad, så visst kan man betala för att få ett varumärke på skinnet....

FreddaGädda

Guest
Mythbusters på discovery tog upp påståendet med "magnetröntgen" och tatueringar. Dom delade även upp alla olika färgbaser var för sig för att se vilket ämne det kunde handla om. En av baserna innehåller järnpigment, vilket är det som skulle kunna tänkas märkas av efter syningen med apparaten.
Dock hände ingenting så länge man inte tatuerade sig med endast järnbasen innehållande extra mycket järn.

Jag tänkte slänga på en eller två grejer till våren/sommaren/hösten. Har inte riktigt bestämt när än. Visst är det så att man inte får ha tatueringar i solljus en viss period i början?

Vad kostade den där förresten? Jag vill ha en tribal på överarmen med ett band hela vägen runt och blev varnad att det kan bli dyrt

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Helt ärligt tycker jag den var ful. Ser ut som du skjutit hål igenom benet eller något. :död

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
En rak fraga fortjanar ett arligt svar. Jag tycker varken motiv eller utforande var sarskilt lyckat. Cirkeln ser inte riktigt rund ut och den otattade linjen ser riskabelt smal ut (efter nagra ar flyter tatueringar ut och da kanske du bara har en svart blobb kvar). Men for att vara positiv - Det ar ju inte en tribal eller ett "rumphorn" i alla fall...

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Muskedunder skrev:
Mythbusters på discovery tog upp påståendet med "magnetröntgen" och tatueringar. Dom delade även upp alla olika färgbaser var för sig för att se vilket ämne det kunde handla om. En av baserna innehåller järnpigment, vilket är det som skulle kunna tänkas märkas av efter syningen med apparaten.
Dock hände ingenting så länge man inte tatuerade sig med endast järnbasen innehållande extra mycket järn.

...

Det var ju jäkla synd att de inte tog bort myten om "ryggmärgsbedövning" och tatuering också. ( Och för faaan, det heter epiduralbedövning... ryggmärgen petar man inte i med en kanyl... )
Det förekommer spekulationer om att det skulle kunna följa med färgpigment med kanylen vid sticket, som skulle kunna orsaka allergisk reaktion. (Vilket för mig känns tveksamt eftersom kroppen tolererar pigmentet i huden och immunförsvaret måste få hjälp av laser, som skjuter sönder färgpigmenten, innan de kan städa bort dem.)
Sanningen som jag ser den är att hela "problemet" är lätt löst genom att man lägger ett snitt genom huden innan man sticker.
Ett helt överkomligt extra obehag om man redan utstått en svanktatuering. :hihi

Det korrekta svenska namnet på "magnetröntgen" :zpy är Magnetresonansavbildning eller den engelska förkortningen MRI. Röntgen har inget med saken att göra eftersom någon strålning inte förekommer. Vad som händer är att ett magnetfält vrider kroppens vattenmolekyler och när dessa snurrar tillbaka till utgångsläget bildas den resonans som detekteras och som via dator omformas till en bild. :banana

Angående trådstartarens tatuering har jag bara kommentaren att en tatuering är jäkligt värdelös om den inte har ett symbolvärde/innehåll för bäraren. Eftersom så definitivt är fallet med denna tatuering så är det en bra tatuering. :tummenupp

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
urf skrev:
...Cirkeln ser inte riktigt rund ut ....
Foten e ju svullen som en en badboll så nej den ser inte helt rund ut, det håller jag med om. Men den såg helt rund ut innan det började svullna upp.
Och om tatueringen flyter ut när jag börjar bli gammal så får jag ta det då. Det värsta som kan hända är ju att jag får göra om den till nåt annat.

Flamma77 skrev:
...Angående trådstartarens tatuering har jag bara kommentaren att en tatuering är jäkligt värdelös om den inte har ett symbolvärde/innehåll för bäraren. Eftersom så definitivt är fallet med denna tatuering så är det en bra tatuering. :tummenupp
Precis så resonerar jag också. Hellre nåt som andra inte förstår sig på och tycker är konstigt än nåt opersonligt som jag själv kommer ångra om några år.
Jag har haft loggan som bakgrundsbild både på datorn och mobilen i 2 månader så ångrar mig tror jag knappast jag kommer göra. Tycker den är assnygg och att det är Ducatiloggan har egentligen inte med det att göra. Sen att det är just det gör ju knappast något, men det är inte därför jag tycker den e snygg.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Muskedunder skrev:
Jag tänkte slänga på en eller två grejer till våren/sommaren/hösten. Har inte riktigt bestämt när än. Visst är det så att man inte får ha tatueringar i solljus en viss period i början?

Minns inte vilken tidsperiod man brukar rekomendera, men nej, ingen sol i början. Tattueringen ska hinna läka & gärna få lite ny fräsh hud på sig innan du ska sola eller bada. Infektions risken är större på sommaren oxå så tattueringar sent på våren eller sommaren ska man undvika.

Muskedunder skrev:
Vad kostade den där förresten? Jag vill ha en tribal på överarmen med ett band hela vägen runt och blev varnad att det kan bli dyrt

Leta upp en BRA tattuerare & hör med honom vad det skulle kosta. Har du inte råd så börja spara. Du får ofta vad du betalar för, speciellt i större städer där duktiga tattuerare har vett att ta betalt för sig.

sandstream

Guest
Muskedunder skrev:
Jag vill ha en tribal på överarmen med ett band hela vägen runt och blev varnad att det kan bli dyrt
Det beror helt på hur bandet ser ut.
Ju mer konturer ju längre tid tar det.
Min tog 4½ timme och folk satt på kö eftersom det drog ut på tiden.
Kostade 4.000:- har jag för mig.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...