Galjar?
Gå och lägg dig.
(point taken, jag har inget att säga till mitt försvar)
Galjar?
Gå och lägg dig.
(point taken, jag har inget att säga till mitt försvar)
Utöver stavningskontrollen funderar jag på om det behävs en reality check. Jag har en del pretto-grejer för mig ibland men det här med galg-nörderi känns lite "Fredde-i-Solsidan-köper-högtalarkabel"
MIna skjortor hänger alltid på kemtvättgalgen, dvs en ståltråd som är ca 2mm tjock. Att en kavaj skulle kunna ramla ihop om man behandlar den så men en ren och lätt bomullsskjorta? I dunno.
Dessa har jag (tyvärr). Skräp! Fått slänga 75% av de jag köpte. Stången i mitten lossnar väääldigt fort. Pisshängare!
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!
Trådgalgar och halvmesyrer göre sig icke besvär, iallafall om man hänger in saker strykt och färdigt, eller ännu hellre enbart använder strykfritt.
Vad hänger du på dina galgar? Vi har nämnda galgar och inte någon som gått sönder. Jag har två, tre par jeans per galge....
Var har du hållit hus senaste åren?
Jag fattar inte heller detta "problem".Utöver stavningskontrollen funderar jag på om det behävs en reality check. Jag har en del pretto-grejer för mig ibland men det här med galg-nörderi känns lite "Fredde-i-Solsidan-köper-högtalarkabel"
MIna skjortor hänger alltid på kemtvättgalgen, dvs en ståltråd som är ca 2mm tjock. Att en kavaj skulle kunna ramla ihop om man behandlar den så men en ren och lätt bomullsskjorta? I dunno.
Negativt.Saknat mig?
Jag fattar inte heller detta "problem".
...(inte på Dressman kanske).
...
Men vafan! det är väl inget att hänga upp sig på!!
Jag skulle inte heller be en Hagfôrsing konsulta när det gäller varken skjortor eller övriga kläder, men jag förstår fortfarande inte problemet.Hmm, nu pratar vi ju inte om skrynkel eller kråskjortor här. Jag var på ett möte i Hagfors i början på veckan, så generellt är jag försiktig med att ta skjortråd från värmlänningar, även om jag vet att du har den gula ledartröjan lokalt.
Dressman vet jag inte, jag och Markus hade den diskussionen för många herrans år sedan, men eftersom de kör på 'slimfit' och jag har råd att äta min gröt så har det aldrig blivit att jag testat dem.
Du köper väl galgar på Konsum, för "de har så bra sortiment". :mao :marx :juholtI hallen vill jag gärna ha schyssta trägalgar. Men i garderoben har jag smockfullt med breda, svarta plastgalgar, perfekt för kostym och rock men även skjortor. Skulle inte vilja ha plastgalgar hängandes framme i hallen, men är perfekt att hänga upp tvättade skjortor på samt även att nyttja i garderoben.
Har för mig jag fjäskade för någon kvinnlig expedit när jag handlade i någon butik för 15 år sedan. Fick då en hel kasse, modell större, fylld med ovan nämnda breda galgar (bredd 3-5 cm på bredaste stället).
-Ta de här, sa hon, vi slänger dem ändå i annat fall.
Har inte haft behov att utöka galgparken sedan dess.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|