Galne Dansken's nerlägg *wow*

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Galne Dansken skrev:
:D Jösses - det ä snaaaabbtttt

:fakta Jag ska tänke utt ett pedal-kit te min MC så jag ka få farten upp :crash

Riktigt så snabb lär du inte bli iaf ;)
Snabbaste 402-meters körningen (tror jag det var) avklarades på 4,89 sekunder och med en slutfart på 475,71 km/h :eek:

Du får yla om du vill ha någon stoor bild från gårdagen. :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Dansken... Du är inte klok! :D

Skål!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Galne Dansken skrev:
Men, jag var jagat av en :mad: Förskräcklig-Pingvin, så jag fick värme upp marken - spruta eld – och göra spektakel, då kanske att Pingvinen ku bli lite på avstånd – men :rock :rock

Hehe jag blev faktiskt lite besviken när du "gav upp" och vinkade förbi mig på rakan. Jag räknade kallt med att du skulle slicka mitt bakhjul av passet sedan, men vart tog du vägen egentligen? :7peta

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Penguin skrev:
Hehe jag blev faktiskt lite besviken när du "gav upp" och vinkade förbi mig på rakan. Jag räknade kallt med att du skulle slicka mitt bakhjul av passet sedan, men vart tog du vägen egentligen? :7peta

:tummenupp Du kör +5->10 meter snabbera per varv - om jag kör på hardwaren och sånt.. Och efter 2 gångar riktiga hardware-slides, måste jag erkänna att jag (och min bank) tog besluttet att nu måste galenskaben lungna sig lite.. :zpy

:fakta Jag börjar att få en plan:

1. Banken får acceptera sparepart-cost te Bumsenumsen
2. Den ska få ett nytt kardan-stag bak - så hardwaren kommer upp

Da ska jag ku luta lite te och gassa (teoretisk)
:squid

Nu tar jag te Knutstorp och övar på lite i helgen :crash :öl

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Du har inte funderat på att byta till en något smidigare hoj? Så som du kör borde du satsa på en lite sportigare tingest tycks det mig...

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Penguin skrev:
Du har inte funderat på att byta till en något smidigare hoj? Så som du kör borde du satsa på en lite sportigare tingest tycks det mig...

:cool: :cool: JAG FAKTIST EN SÅN HÄRSENS JAPAN-TINGEST HEMMA I GARAGET :fakta :crash

Bifogat

• jc z1000 2 motor.jpg
    jc z1000 2 motor.jpg
    62 KB · Visningar: 303

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu var väll kanske inte det en smidigare hoj för snabbare vara på Rörken kanske. Dock en riktig klenod.

Nej ett sportigare chassie skulle du defenetivt behöva för att göra dig rättvisa på bana. BMW:n har du redan tagit ut max ur.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Galne Dansken skrev:
:cool: :cool: JAG FAKTIST EN SÅN HÄRSENS JAPAN-TINGEST HEMMA I GARAGET :fakta :crash
Ååååhh! En Z-1000J från -82 var den första hoj som jag lärde mig att köra på! Var inte så kul när jag tappade den, när jag tränade krypkörning och inte gasade ordentligt, och skulle lyfta 260 kg...

Nostalgi! :hej

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Yasha skrev:
Ååååhh! En Z-1000J från -82 var den första hoj som jag lärde mig att köra på! Var inte så kul när jag tappade den, när jag tränade krypkörning och inte gasade ordentligt, och skulle lyfta 260 kg...

Nostalgi! :hej
Yasha... Du är inte heller klok! :crash

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
M:et skrev:
Nu var väll kanske inte det en smidigare hoj för snabbare vara på Rörken kanske. Dock en riktig klenod.

Nej ett sportigare chassie skulle du defenetivt behöva för att göra dig rättvisa på bana. BMW:n har du redan tagit ut max ur.

:crash :crash :confused: Bla bla, jag har tränat lördagen på Knutstorp och sen söndagen på Sturup Raceway* med min Sydskånske EMse Brossa "Banåkeren"

Han kjör bra snabbt mä sin Bumse - som är lättera och kanske även smidigera än min.. :D
Men, mina bromsar tröttnar inte like snabbt som Banåkerens.. :confused:

Vi ses till en trevlig måndags kväll...

* http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=214995#post214995

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
Detta kallar jag att luta hojen i kurvorna :skrämd

För de som inte var där kan jag nämna att det gick finfint (ingen omkullkörning) :tummenupp

Edit: Resten av bilderna (125 st) dyker förmodligen upp sent tisdag kväll... På www.kryptoniten.se som vanligt

Dags för dansken att bytta paraleverstag mot ett kortare för att bättra på markfrigången vid nerlägg!!!

All respekt till den Galne Dansken!!!

/Simba

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Dansken, varför inte skaffa en RGV250 eller modda en RD350 för Rörken och lite svängigare vägar? Du har ju definitivt nått hojens begränsning.. :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ugluk skrev:
Dansken, varför inte skaffa en RGV250 eller modda en RD350 för Rörken och lite svängigare vägar? Du har ju definitivt nått hojens begränsning.. :)

Åtminstone är det en större utmaning att köra fort med pga den något korta effektkurvan. Tror en mini-ninja eller annan typ av 400cc-fyrtaktsräser skulle kunna platsa nästan bättre.

Låg vikt, bra chassi och körbart motorregister är nyckelorden.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha