Gamal fräs, gamla elmotorer och annat jox

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En numera avliden skäkting till mig hade en mekanisk verkstad och när han avvecklade fick jag en hel drös gamla prylar. Det var en stor, kraftig fräs, en stor kraftig pelarborr, en hel massa elmotorer, kopplingar, pneumatiska komponenter, kugghjul, osorterade lager och liknande prylar.

Jag har insett att jag nog aldrig själv kommer att få användning för grejerna men finns det någon annan som har det? Enklast hade såklart varit att sälja rubbet som någorlunda sorterat skrot.
Dock, om det finns någon som faktiskt hade behövt grejerna hade jag föredragit det. Med tanke på att det inte direkt är lagervaror från Ahlsell utan faktiskt användbart för den som behöver det. För övriga är det såklart bara skrot.

Finns det någon begagnatmarknad för denna typen av grejer och i så fall var?

4.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
fräs finns det alltid användning för ,, sätt ut den på ex blocket ,, elmotorer bygger folk det mesta av
vedklyvar mm ,, jag tycker du ska försöka sälja det

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Finns en stor marknad för hobbypulare för liknande saker, framförallt maskinerna. Elmotorer och liknande möjligen, men rätt marginellt med pengar, nya motorer är i förhållande inte jättedyra.
Ta reda på lite mer om vad det är för saker du har, och sedan kan du nog kränga det via blocket eller tradera.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sälj på fräs mm på blocket, motorerna kollar du om dom är synkrona annar åk till stena med dom.

Du borde kunna sätta ut bara fräsen med verktyg för 14-15t.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Behov ja, plats nej... :( Fräs är något jag alltid önskat mig och hade haft så mycket användning av, men tyvärr tillåter min uvarande verkstad inte så tunga maskiner (trägolv ett våningsplan upp, dvs maskinen skulle antagligen braka igenom om man ens fick upp den i verkstand)... :( Grattis till arvet dock, lite avundsjuk blir man rent sådär (frånsett att du inte kan ha kvar grejerna menar jag) :) Begagnatmarknad tror jag helt klart att det finns, lägg ut det till ett bra pris bara så är du nog av med fräs och dylikt inom kort.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Sen finns även industritorget.se.

Försök absolut att sälja, folk köper de mest underliga saker. Även fast en fräs är en normal maskin. :)

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen