Game pad till MotoGP

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Hallå där!
Tänkte införskaffa MotoGP-liret och samtidigt någon form av game pad. Vad skulle ni rekommendera? Gärna synpunkter från er som testat ett par stycken så slipper vi "XXX är så jävla bra" trots att man aldrig provat något annat :rolleyes:
/Joel

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
joelwideqvist skrev:
Hallå där!
Tänkte införskaffa MotoGP-liret och samtidigt någon form av game pad. Vad skulle ni rekommendera? Gärna synpunkter från er som testat ett par stycken så slipper vi "XXX är så jävla bra" trots att man aldrig provat något annat :rolleyes:
/Joel
Jag spelar med en sunk-vibrator-pad från Clasohlson. Väger fläsk å vibrerar inget alls när man spelar MotoGP... Den rekommenderar jag inte...

Såå =)

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Inga som har någon åsikt? Eller skrämde jag bort alla förslag med att kräva att ni skulle ha testat ett par stycken :tungan
okejrå ro hit med era åsikter om ni så bara har haft en endaste game pad sen ni spelade Nintendo, hit me. Vad är bra, vad är dåligt
/Joel

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har inte själv testat men det finns juh adapter att köpa så du kan ha playstationkontroll till pc.
Playstationkontrollen tycker jag slår det mesta jag hållt i händerna, har haft en sidewinder som man lutar för att styra med ( freestyle pro har jag för mig)
Den funkade skitbra till motocrossmadness som följde med, superbike funkade den sådär till, andra typer av spel var den helt värdelös till.
Jag har även testat lite andra varianter men eftersom jag inte gillat ngn så har jag inte lagt dom på minnet.
Jag spelar Xbox, PS1/2 och PC.
Har själv letat lite då och då efter en gamepad men inte fastnat för ngn, så skulle begäret falla på igen skulle jag köpa en adapter.
Väljer jag mellan dom kontroller jag testat så ligger PS2:an bäst till.

//Tobbe

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Jag har en Microsoft Sidewindler Freestyle Pro, den är väl ingen höjdare, men va fan den duger :banana

Kizmiaz

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
GPZ900R
joelwideqvist skrev:
Hallå där!
/Joel

Tjena!
Personligen lirar jag med en "Thrustmaster Freestyle" (tror jag att den heter), det är väl ingen pad, men den är bra! Man blir kanske inte snabbare med den, men det blir roligare faktiskt.
Ser ut så här.

Bifogat

• styre.jpg
    styre.jpg
    67 KB · Visningar: 31

Dufva

Guest
Bara du har nån med analog styrspak så funkar de finfint.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...