uncletom
Gudomlig sporthojare
Klart den vackraste designen.MSX Spectravideo 728
Klart den vackraste designen.MSX Spectravideo 728
Flashback till Amiga!! Vilket spel! Alla demos vi kollade. Ports of Call.
Började spela på Vic-20 som sjuåring. Varit gamer sedan dess så det finns många minnen från gamla burkar. Men Amiga är nog min favvodator rent nostalgiskt. Spelen började mogna vid den tiden tyckte jag. Lemmings!! Shit det spelade vi i evigheter ju.
64a versionen fick plats på en 160kB 5.25". Ska även ha funnits på kassett, måste blivit ett hiskeligt spolande för det borde inte fått plats i 64kB, speciellt som 64-versionen till största delen var skriven i Basic.Ey mates, Sid Meyers Pirates fick rum på en 1.44 MB diskett!
Man kopierade helt enkelt ner spelet på en floppy o drog till kompisen o lirade.
Crazy days.
- Magin fanns kvar åtminstone till -93 då jag spelade det.64a versionen fick plats på en 160kB 5.25". Ska även ha funnits på kassett, måste blivit ett hiskeligt spolande för det borde inte fått plats i 64kB, speciellt som 64-versionen till största delen var skriven i Basic.
Jäkligt kul spel för sin tid med kartor som kopierades lika många gånger som diskarna men jag hade inte disk och såg aldrig nämnda kasettversion så jag kunde bara spela hos kompisen tills jag fick någon nyare version till PCn (286) som familjen skaffade någon gång 87-88. Men då var tyvärr magin försvunnen även om spelet säkert innehöll allt från c64 och lite till.
- Är det 3 olika mattor på sådär 3 m2 jag ser?
Håller på att gå igenom mitt ”museum” för att se vad som skall laddas upp i molnet (bilder, handböcker osv) och vad som skall sparas av nostalgiska skäl (dvs slängas enligt hustrun). Hittills har jag lyckats rätt bra, återstår att se hur det går nu.
Lös CD-spelare kopplad till datorn. Lär vara sista chansen.
Mvh
- Är det 3 olika mattor på sådär 3 m2 jag ser?
Kanske döljer du ytterligare en bakom CD-fodralet där..
- Lule är låångt utanför min comfort zone.Välkommen på kaffe/te och förvissa dig om den saken själv!
Mvh
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |