Gamla filmer.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tänk Lesslie Nielsen i en skräckfilm.

/Johan

Haha, du skrev mycket, men det jag reagerade på var det sista. Det kan ju aldrig ha varit någon bra idé att sätta honom i en sån film? :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är ju nästan nya filmer ni nämner när ni tar upp titlar från 80- 90 tal. Jag trodde att tråden skulle ta upp 50- 60 och 70 tal. Man börjar väl bli gammal helt enkelt :va

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det är ju nästan nya filmer ni nämner när ni tar upp titlar från 80- 90 tal. Jag trodde att tråden skulle ta upp 50- 60 och 70 tal. Man börjar väl bli gammal helt enkelt :va

TS är född 1982. :D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Verkar vara fler än jag som är uppfödd med Bud Spencer och Terrence Hill. Klockrent. Såg de flesta av deras filmer, de var något av farsans favoriter också.

Sedan såg man givetvis Karate Kid (originalet) ungefär 200 gånger innan VHS-kassetten gav upp. Likadant med Tillbaka Till Framtiden, förbannat bra film.

The Last Dragon som någon nämnde har jag för mig finns på Netflix, om man vill se den igen. Det är väl den med Sho-Nuff?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Verkar vara fler än jag som är uppfödd med Bud Spencer och Terrence Hill. Klockrent. Såg de flesta av deras filmer, de var något av farsans favoriter också.

Sedan såg man givetvis Karate Kid (originalet) ungefär 200 gånger innan VHS-kassetten gav upp. Likadant med Tillbaka Till Framtiden, förbannat bra film.

The Last Dragon som någon nämnde har jag för mig finns på Netflix, om man vill se den igen. Det är väl den med Sho-Nuff?

Hur många filmer gjorde dom? Jag är bara bekant med Smockan i luften. Var det en Monkey-Honda han skäggade runt på, tjockisen?

Vet att jag såg en till en gång, men den minns jag inget av.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur många filmer gjorde dom? Jag är bara bekant med Smockan i luften. Var det en Monkey-Honda han skäggade runt på, tjockisen?

Vet att jag såg en till en gång, men den minns jag inget av.

De gjorde en hel drös filmer. Vissa tillsammans men även ett gäng på egen hand också. Minns inte titlarna så bra, det var ju på den tiden alla filmtitlar skulle översättas till svenska också vilket inte alltid var helt lyckat.

Bud Spencer: http://www.imdb.com/name/nm0817881/
Terence Hill: http://www.imdb.com/name/nm0001352/

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dom kallar mig Trinity - djävulens högra hand.

En annan kultrulle (för mig) är Blues Brothers. Enda musikalen som inte kallas för musikal. Många bra musiker och väldigt mycket bra musik.

T.ex.
James Brown
Aretha Franklin
Cab Calloway
Ray Charles
John Lee Hooker

Sedan lite kuriosa
Supermodellen Twiggy
Carrie Fischer från Star Wars
Steven Spielberg
m.fl.

Last edited: