Jga funderar faktiskt också på att inhandla en 125:a (är 34), inte så mycket för att jag tycker dom är bra utan för att det nog är det enda jag har råd med. Vissta kan man hitta nån RD350 för 8-9000 men då känns det roligare att glida på en Mito eller Af1 för samma pengar. Sen går de billigare med, lägre försäkringskostnader, skatt o.s.v
Men hade jag haft en RS250 hade jag ALDRIG bytt ut den mot en 125:a. Det är i princip samma sak men betydligt tröttare och tråkigare.
Gör inte det.
Tycker d e en väldig skillnad på 250 o 125. Har haft en AF1 sport, en Cagiva Mito och två RS250 o d går inte att jämföra. Nästan dubbelt upp på 250 i allt förutom vikten. Då även när d e dags för service. 2 kolvar ist för 1 etc. vilket svider i en redan tunn plånbok.
Lite av det roliga med 125a är väl att man får köra den hårt hela tiden?
Precis min mening. Kör du bara kurvigt där laglig fart sällan e över 70 så utnyttjar man inte en större hoj, utan 125 vinner på smidighet o vikt. Men självklart håller jag med som någon posta här innan att jag skulle aldrig ens komma på tanken köra E6an till Gbg. Då tar jag bilen ist.
Last edited: