Packningar i gaffel och stötdämpare t.ex. Byte av bromsvätska fram och bak. Byte av kylarvätska. Byte av olja, oljefilter, luftfilter. Just för risken att de inte tålt 13 års lagring. Nytt batteri. Är sedan eldragning med minsta möjliga tråd gjord till strålkastare och hojen gjord för att köras med släckt belysning dagtid (som min Sprint RS), ja då behövs liite elfix. Tycker jag.
https://www.sporthoj.com/forum/show...h-Sprint-RS-Lucas(-)-Moonlight-och&highlight=
Och nya däck fram och bak.
Gillar inte känslan av 13 år gammalt gummi mellan mig och vägbanan.
Och har man betalt 80000kr så kanske man inte vill testa greppet, innan man byter däck, t.ex. om dom släpper mjukt eller hjulen bara försvinner.
När man råkade bromsa lite för hårt under däcktestet.
Och inte släppte bromsen tillräckligt snabbt när det började kasa.
Det är ingen ide med helförsäkring, så här gamla hojar löses in.
Kanske samma med halvförsäkring, lönar sig inte.
Vill du köra hojen, provkör då den här. Som redan föreslagits.
https://www.blocket.se/ystad/Triumph_Daytona__02_71631764.htm?ca=23_15&w=0&last=1
Men jag hade velat se kvittot på vad som gjorts vid 4000mila servicen.
När jag köpte min Sprint RS med 3000mil på mätaren var 4000mila servicen instämplad i boken. Men när den gått 4000mil lämnade jag in den för stor service och vid ventilkollen var det 4 eller 5 shims som behövde bytas, lite väl mycket för 1000mil och bara 12 ventiler. Och stora servicen kostade ca 8000kr.
Så 26500kr verkar för bra för det ska vara sant(?).